"İlk olarak, Jedi Tapınağı'na gitmeni istiyorum. Onları hazırlıksız yakalayacağız. Yapılması gerekeni yap, Lord Vader. Tereddüt etme; merhamet gösterme."
―Darth Sidious, Darth Vader'a[kaynak]

Jedi Tapınağı saldırısı olarak da bilinen Jedi Tapınağı Kuşatması, Jedi Düzeni'nin evi Coruscant'da bulunan Jedi Tapınağı etrafında YSÖ 19 yılında meydana gelen Klon Savaşları'nın son saldırılarından birisiydi. Jedi Ustası Mace Windu ve Sith Lordu Darth Sidious olduğu ortaya çıkan Yüce Şansölye Sheev Palpatine arasındaki bir düellodan sonra Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker, Güç'ün karanlık tarafına düştü ve Sith'e katıldı. Sith'in Kara Lordu'na bir Sith çırağı olan Skywalker'a Sith Ustası tarafından "Darth Vader" ismi ve 501. Lejyon'un klon askerleri ile Tapınak'a saldırması emri verildi.

66. Emir'in bir sonucu olarak galaksi çapında Jedi'lar katledilirken, yeni Sith Lordu ve lejyonu tapınağı işgal etti ve kontrol altına aldı. Kuşatma sırasında Alderaan Senatörü Bail Organa tapınağa gitti ama Klon Komutan CC-1119 "Appo" tarafından silah zoruyla geri çevrildi. Ayrılmadan önce Appo'nun askerlerinin, kaçmaya çalışan Padawan Zett Jukassa'yı öldürmesine tanıklık etti. Vader'ın Jedi gençleri de dahil birçok Jedi'ı öldürmesiyle sonuçlanan saldırıdan sonra Sith, tüm Jedi'ları Jedi Tapınağı'na bir işaretçi ile çağırarak tuzağa düşürmeye çalıştı. Fakat planları işretçiyi Jedi'ları Coruscant'a gelmemeleri için uyaran bir çağrı ile değiştiren Obi-Wan Kenobi ve Büyük Usta Yoda tarafından bozuldu.

Jedi Tapınağı'nın düşüşü ve Jedi Düzen'inin neredeyse tamamen yıkılışı ile Sidious, Galaktik Cumhuriyet'i Yeni Düzen Bildirgesi ile Galaktik İmparatorluk adı altında yeniden organize etti, yeni hükümetin başında İmparator olarak kendisi olacaktı. Coruscant, İmparatorluk Devri boyunca Sidious'un başkent gezegeni olarak görev yapmaya devam etti ve Sidious, Jedi Tapınağı'nı kendi özel ikameti olarak seçip yapının ismini İmparatorluk Sarayı ile değiştirdi.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

66. Emir ve Jedi Tasfiyesi Savaşları
Palpatine'in ofisi · Jedi Tapınağı · Zeffo (I) · Bracca (I) · Mustafar (I) · Coruscant · Al'doleem'in nehir ayı
Coruscant (II) · Mon Cala (Mon Cala (II) · Bel Şehri · Mon Cala (III))
Caleb Dume'un kurtarılışı · Eeth Koth'un gezegeni · Jedi Düzeni'ni gizlice kurma görevi · (Bracca (II) · Bogano
Zeffo (II) · Kashyyyk · Nur)
· Stygeon Prime · Vyndal · Fort Anaxes · Lothal
Mustafar (II) · Cumhuriyet medikal istasyonu · Bilzen · Çekiç Kasaba · Oosalon · Malachor
[edit]