Z-95 Headhunter.jpg

İçerik yaklaşıyor. Dooku: Jedi Lost, Choose Your Destiny: An Obi-Wan & Anakin Adventure, Doctor Aphra 33–sınıfı.

"Konsey gerekli gördüğü şekilde hareket edecektir."
―Mace Windu[kaynak]

Basitçe Jedi Konseyi denilen Jedi Yüksek Konseyi, Jedi Düzeni'nin yönetim organıydı. Coruscant'taki Jedi Tapınağı'nın dört kulesinin birinde bulunan Konsey, bir bütün olarak emri denetleyen ve yöneten on iki Jedi Ustasından oluşuyordu. Jedi, Galaktik Cumhuriyet'i desteklemiş ve hükümete, Galaktik Senato'ya olan bağlılığına yemin etmiş olsa da Konsey, Siyasi kurumun müdahalesi olmaksızın Düzen'in işlerini yönetme özerkliğine sahipti. Düzen'in bağımsızlığı Cumhuriyet'in son zamanlarına doğru Jedi'ın şampiyonu ve Konsey üyesi Mace Windu tarafından şiddetle korundu. Senato ile ilişkilerine rağmen, Konsey politikacılara karşı büyük oranda güvensizdi.

Galaktik İmparatorluk'un yükselişinden önce Jedi, Konseyin Senato'nun seçilmiş lideri olan Yüksek Şansölye ile doğrudan ilişki içinde bin yılı aşkın süredir Cumhuriyetin bekçisi olarak görev yapmıştır. Klon Savaşları sırasında Konsey, Cumhuriyet'i savunmak ve galaksiye yayılan çatışmayı sona erdirmek için verilen çabalara öncülük etti. Sonuç olarak Jedi'ın Cumhuriyet'e hizmet ederken uğradığı ihanet düzenin neredeyse yok olmasına ve Sith'in dominant duruma gelmesine neden oldu. Konsey'in son üyelerinden Anakin Skywalker, Güç'ün karanlık tarafına yöneldi ve Darth Vader oldu. Bir Sith Lordu olarak, Vader eski yoldaşlarını avlarken, ustası Galaktik İmparator Darth Sidious'un galaksi üstündeki hakimiyetini güçlendirmek için çaba sarfetti.

Vader'den başka, emrin düşüşünden kurtulan diğer Konsey üyeleri de vardı. Büyük Usta Yoda ve Obi-Wan Kenobi, Sidious iktidara gelirken Konsey'de görev yapmıştı ve her ikisi de Cumhuriyet'in İmparatorluk'a dönüşmesinin ardından sürgüne kaçtı. Kenobi ve Yoda, Vader'ın oğlu Luke SkywalkerGüç'ün yolunda eğitti. Büyük Usta, ölüm döşeğinde Luke Skywalker'dan öğretilerini yeni nesil Jedi Şövalyelerine aktarmasını istedi.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar