"Şöhretiniz sizden önde gidiyor, General—bir korkağın ve bir katilin ünü.
Katil mi? Galaksiyi sizden temizlemek katillik mi oluyor Jedi pisliği?
"
Eeth Koth ve General Grievous[kaynak]

Bir Jedi avcısı, Jedi Düzeni üyelerini avlayıp öldürmekle görevli olan bir bireydi. Ayrılıkçı Askeriyesi'nin Kaleesh Yüce Komutanı Grievous, Dooku tarafından ışın kılıcı muharebesi sanatında eğitilmişti ve ödül olarak katlettiği Jedi'ların ışın kılıcını topluyordu.[5] Klon Savaşları'nın devam etmesiyle Grievous, korkunç bir Jedi katili olarak korkutucu bir şöhret topladı ve Cumhuriyet vatandaşlarının kalplerine dehşet düşürdü.

Galaktik Cumhuriyet'in ilk Galaktik İmparatorluk'a dönüşmesinin ardından Engizisyon, Güç'ün karanlık tarafından yararlanmak için Darth Vader'ın kendisi tarafından eğitilen bir Jedi avcısı organizasyonu olarak yükseldi ve Jedi'ın imhasında onlara yardım edecek çift bıçaklı dönen ışın kılıcı kullanıyordu.[6][7] İmparator Palpatine, İmparatorluk'un eski Jedi'ları Engizisyonculara dönüştürmesine karar vererek Jedi dininin ve Güç yanlışlığının çöküşünün temelini sağlamlaştırdı.

Tarih

Klon Savaşları sırasında Ayrılıkçı Droid Ordusu'nun yüce komutanı General Grievous, Neebo gibi Jedi'lardan ışın kılıcı topladığı için bir Jedi avcısı olarak görülüyordu. Grievous'ın öldürdükleri arasında Nahdar Vebb,[8] Mikkialı Jedi ve bir insan Padawan vardı.[9]

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar