"Bu parti sona erdi."
―Mace Windu, Dooku'ya[kaynak]

Jedi taaruz timi veya diğer ismiyle Jedi görev gücü, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu tarafından tutsak tutulan Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi ve Padmé Amidala'yı kurtarmak için Geonosis gezegeninde Jedi Ustası Mace Windu tarafından yönetildi. Sonra meydana gelen ise Ayrılıkçılar ve Galaktik Cumhuriyet arasındaki Klon Savaşları'nın ilk mücadelesi olan Geonosis Savaşı idi.

Tarih

Oluşumu

Ayrılıkçı Konseyin droid ordusu ise Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi'yi yakalamasının ardından, Cumhuriyeti korumak adına bir ordu yaratması için Şansölye Palpatine'e Galaktik Senato tarafından acil yetkiler verildi. Usta Yoda orduyu toplamak için Kamino'ya giderken, Usta Mace Windu[1] ise 212 Jedi'lık bir görev gücü ortaya çıkardı.[5]

Arena savaşı

Kenobi, padawanAnakin Skywalker, Senatör Padmé Amidala ve reek'lerinin etrafı droidekalar ile çevrildiğinde, Windu ve saldırı timi kendilerini Dooku, onun Ayrılıkçı dostları ve Geonosisli kalabalığa gösterdiler. Windu Ayrılıkçı Konsey, Dooku ve Jango Fett'i ışın kılıcı ile tutarken, diğer Jedi'lar arenaya atladılar. Geonosisliler kaçarken, droidler geldi ve Jedi'lar ile savaşmaya başladı. Daha sonradan, Windu da bir çok B2 süper savaş droidi ve Fett'in alev makinesi yüzünden arenaya atlamak zorunda kaldı.[1]

Fakat, savaş droidi lejyonu sayıca üstündü ve çoğu Jedi blaster ateşi yüzünden öldü. Usta Coleman Trebor Dooku'yu öldürmeye çalışırken Fett tarafından vuruldu ve öldürüldü. Fett savaşa katıldı ve Windu ile dövüştü fakat daha sonra Windu tarafından kafası uçuruldu. Usta Kit Fisto, kafası bir B1 savaş droidinin bedenine monte edilmiş C-3PO ile karşılaştı. Fisto, C-3PO'nun bedenini kesti ve R2-D2 onu kendi bedenine monte etti.[1]

Hayatta kalan Jedi'ların etrafı savaş droidleri tarafından çevrildi. Dooku Jedi'lara teslim olma şansını verdiğinde, Windu bu teklifi kendinin ve diğer Jedi'ların takas aracı olmasına izin vermemek için reddetti.[1]

Dooku droidlere Jedi'ları öldürmeleri emrini verdiğinde, yeni oluşturulmuş ve Yoda tarafından yönlendirilen bir Büyük Ordu silah gemisiyle gelen klon askeri alayı[6] tarafından kurtarıldılar.[1] Yüksek kayıplara rağmen Kenobi, Skywalker ve Amidala infazdan kurtarıldı. Bir çok Jedi klon askerlerin yanı sıra savaştı ve Ayrılıkçı Droid Ordusu'nun Geonosisten geri çekilmesini sağladı.[1]

Akıbeti

"Karanlık tarafın gölgesi düştü. Başladı, Klon Savaşları."
Yoda[kaynak]

Jedi'lar, Dooku'nun kaçışına engel olamadılar.[1] Hayatta kalan Jedi'lar, daha sonra 66. Emir'i takiben gelen Büyük Jedi Tasfiyesinde Jedi Düzeni yok olana kadar Büyük Cumhuriyet Ordusunda general rolünü aldılar.[7]

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar