FANDOM

Premium-Eras-canon
"General Skywalker'dan Jedi Komutasına. Gizlenme cihazı mükemmel çalışıyor. Ayrılıkçılar geldiğimizi görmeyecekler!"
―Jedi General Anakin Skywalker Jedi Komutasına sahte bir mesaj yolluyor[src]

Jedi yüksek komutası[1] ya da Jedi Komutası,[2] Jedi Düzeninin[1] bir komuta organizasyonu idi. YSÖ 22'de[3] Jedi[1] Büyük Ustası[4] Yoda'ya Büyük Cumhuriyet Ordusunu teslim ettiğinde, Başbakan Lama Su yüksek komuta ile iletişim kurması için özel olarak eğitilmiş emir subaylarını dikkatle tanıttı.[1]

Bu subayların aksine, daha sonradan 'Ponds' adını alacak olan Klon Komutanı[1] CT-411,[5] bu eğitimi almamış olmasına rağmen kendisini bu rolü yerine getirirken buldu. Geonosis Savaşı sırasında Jedi Ustası Mace Windu komutandan diğer askerlerin yerine dair bilgi aldı ve CT-411'i savaş boyunca yanında tuttu. Klon Savaşlarında Windu ile hizmet vermeye devam etti.[1]

Daha sonra savaş sırasında, Ayrılıkçı General Flebek ve savaş droidleri görünmezliğin sırrını öğrenmek için Rekka gezegenine gitti fakat görünmez kişi bir Segredo olan Kreeda idi. Görünmez olabilme yeteneğini kullanarak insanları savaştan koruyordu. Bunun üzerine kampı korumak isteyen Anakin Skywalker, telsiz üzerinden görünmezlik cihazını Kyuzo Kreeda'nın koruduğunu söyledi. Skywalker yüksek komutaya sahte bir mesaj yolladı ve planladığı gibi bu Ayrılıkçılar tarafından dinlendi. Usta Yoda bir B1 savaş droidini yok ederken, Skywalker Flebek'i tehdit etti ve bunun üzerine Flebek gezegeni terketti.[2]

Sahne Arkası

Jedi yüksek komutası ilk defa 2017 yılında çıkan referans kitabı Star Wars: On the Front Lines'da ortaya çıktı. Daniel Wallace tarafından yazılan kitap, Geonosis Savaşı sırasında Mace Windu tarafından seçilen Komutan Ponds'un yüksek komuta ile iletişime geçmesini gösteriyordu. Fakat, Windu ile buluşmasının Ponds'un ilk defa yüksek komuta ile konuşması mı veya iletişimlerinin sadece Jedi Ustası'nın emri altındayken mi gerçekleştiği kesin değildi.[1]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 1,9 Star Wars: On the Front Lines
  2. 2,0 2,1 IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller "Hide and Seek"—Star Wars Adventures 20
  3. Star Wars: Galaksi Atlası establishes that the events of Star Wars: Episode II Attack of the Clones happen in 22 BBY. As Grand Master Yoda's visit to Kamino occurred during that film, the events of his visit must have also been in that year.
  4. Ultimate Star Wars
  5. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Lethal Trackdown"