FANDOM

Premium-Eras-canon
"Senin davranışların, Jyn Erso, hep beklenmedik."
―K-2SO, Jyn Erso'ya[src]

Kestrel Dawn, Jyn Dawn, Liana Hallik, Tanith Ponta, Lyra Rallik ve Nari McVee olarak da bilinen Jyn Erso, Scarif Savaşı'nda sırasında yapılan Ölüm Yıldızı planlarını çalma görevinde Rogue One'a liderlik ederek Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği'nin anahtar üyelerinden ve eski bir suçlu olan dişi bir insan askerdi. Jyn, Güç Kilisesi'ne kendisini adamış bir üye olan Lyra Erso ve Galaktik İmparatorluk için Ölüm Yıldızı'nın yapımına zorlanmış bilimci Galen Erso'nun kızıydı. Ölüm Yıldızı projesinin komutanı Direktör Orson Krennic, kızına zaman zaman "Stardust" olarak seslenen Galen Erso'yı kaçırırken kaçırırken Jyn'in annesini ne öldürtmüştü. Jyn devam eden süreçte direniş savaşçısı Saw Garrera tarafından büyütülecek ve ordusunda bir çocuk asker olacaktı.

Erso, Partizanlar tarafından terk edildikten sonra tek başına birkaç sene geçirecekti. Bu süreçte tehlikeli galakside hayatta kalabilmek için çeşitli suçlar işledi. YSÖ 0'da Jedha gezegeninde Ölüm Yıldızı ve Galen hakkında bilgiye sahip olan Gerrera'yı bulması için Asi Birliği tarafından işe alındı. Bu sırada babasının Ölüm Yıldızı'nın var olduğu, planların Scarif'te tutulduğu ve planlara yerleştirdiği ölümcül bir hassas nokta olduğunu açıkladığı bir holografik kayıt buldu. Eadu'da babasını kurtarmaya çalışan Jyn, başarısız olmuş ve babasını kaybetmişti. Asi Birliği'nin desteği ile Jyn ve Kaptan Cassian Andor, Rogue One filosunu Scarif'teki İmparatorluk güvenlik kompleksine götürdü. Orada, Ölüm Yıldızı'nın planlarını çalacaklardı. Yörüngeye ulaşan Asi Birliği'ne planları aktarmayı başaran Jyn ve Andor, Ölüm Yıldızı'nın kısa süre sonra tehdidi yok etme amacıyla Scarif'e ateş etmesi üzerine hayatlarını kaybettiler.

Erso, yaşasaydı daha da önemli bir birey haline geleceğine inanan Asi lider Mon Mothma tarafından seve seve hatırlanacaktı. Ancak fedakarlığı boşuna değildi. Asi Birliği planları Galen'in savaş istasyonuna yerleştirdiği zayıf noktayı değerlendirdi. Luke Skywalker'ın Yavin Savaşı sırasında bu hassas noktayı hedef alması üzerine dev silah yok olacak ve İmparatorluk'un çöküşü başlayacaktı.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Catalyst: A Rogue One Novel
  2. 2,0 2,1 2,2 Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  3. 3,0 3,1 3,2 Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi
  4. Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi roman