"Ne yazık ki Bakan Yardımcısı Jerec bu sabah Kalevala'da yapılan bir Ölüm Gözcüleri bombalamasında hayatını kaybetti."
Yüce Şansölye Sheev Palpatine[kaynak]

Kalevala, galaksinin Dış Halka Bölgeleri'nin Mandalore sektöründe yer alan Mandalore sisteminde[2] bir gezegendi.[1]

Tarih

Kalevala, Yeni Mandalorlar lideri Düşes Satine Kryze ve YSÖ 21[8] yılından aynı yıl ölümüne[7] kadar Galaktik Senato'da[7] gezegeni[2] temsil eden Senatör Tal Merrik'in[5] doğum yeriydi. Kısa süre sonra Satine Kryze, Mandalore'da pasifist hükümetine karşı çıkan ayrılıkçı grup Ölüm Gözcüleri'ne karşı savaşmak için Cumhuriyet'in Mandalore'a karışmasına karşı başkent Coruscant'da konuşma yaptığı sırada Yeni Mandalor Bakan Yardımcısı Jerec bir Ölüm Gözcüleri bombalaması yüzünden Kalevala'da hayatını kaybetti.[6]

Sahne arkası

"Obi-Wan Kenobi eski bir arkadaşıyla buluştu, Kalevala'dan Düşes Satine Kryze."
―Haber sunucusu[kaynak]

Kalevala hakkında ilk bahsedilme Star Wars: Klon Savaşları dizisinin ikinci sezonunun[7] 5 Şubat 2010'da[9] yayınlanan on üçüncü bölümü "Voyage of Temptation"'da bir haber açılışında oldu. Gezegen orijinal olarak Star Wars Legends devamlılığında Bob Vitas tarafından düzenlenen üç sayılık bir 2008 referans kitabı olan The Complete Star Wars Encyclopedia'da tanıtılmıştı.[10]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar