Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Kamino, galaksinin dışında küçük bir başka galaksi olan Rishi Labirenti'nin güney kısmında bulunan ve galaksi dışı bir yıldız sisteminde bulunan akuatik bir gezegendi. Gizemli bir tür olarak bilinen ve pek fazla konuşmayan zarif uzun boylu Kaminolu türüne ev sahipliği yapıyordu. Ayrıca daha sonradan Galaktik Cumhuriyet'in klon ordusunu yaptıkları gibi, klonlama teknolojileri ile de biliniyorlardı.

Tarih

Klon Savaşları öncesi

Klon Savaşlarının başlamasından kısa bir süre önce ödül avcısı Jango Fett, Naboo Senatörü Padmé Amidala'ya suikast düzenlemek için görevlendirilmişti. Fett başka bir ödül avcısı ve arkadaşı Zam Wesell'i işi yapması için tuttu. Başarısız bir girişimden sonra Clawdet olan Wesell, Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi ve onun Padawanı Anakin Skywalker tarafından kovalandı. Jedi sonunda onu yakaladı fakat herhangi bir bilgi veremeden önce Fett ödül avcısını bir Kamino saberdart ile vurarak öldürdü. Dartı Fett'i bulmak için kullanan Kenobi, dartın Kamino gezegeninden geldiğini Dexter Jettster'dan öğrendi. Daha sonra Kenobi Kamino'yu ve orada üretilen klon ordusunu keşfetti.[3]

Klon Savaşları

Klon Savaşlarının başlamasını takiben Kamino, Galaktik Cumhuriyet'in ana operasyon alanlarından birisi olmuştu. Klon ordusunun yaratılma yeri olmasının yanı sıra klon harbiyelilerin eğitim merkezi de olmuştu.[10]

Klon Savaşlarının bir noktasında, Asajj Ventress ve siborg General Grievous tarafından yönetilen bir Ayrılıkçı gücü Cumhuriyet'in klon üretimini durdurmak için Kamino'ya saldırdı. Fakat Cumhuriyet güçleri Ayrılıkçıları yenmeyi başardı ve gezegende klonlama yapmaya devam ettiler.[11]

İmparatorluk Devri

Galaktik İmparatorluk'un kuruluşunun ardından, Kamino'da bulunan klonlama tesisleri kapatıldı.[12]

Sahne arkası

Kamino, Star Wars devam üçlemesinin ikinci yapımı 2002 filmi Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı için yaratılmıştı.

Orijinal olarak George Lucas, Kamino'nun Jedi Arşivinden silinmesinin ardındaki gizemi 2005 filmi Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı'nda açıklama sözü vermişti. Fakat Anakin Skywalker'ın hikayesine yeniden odaklandıktan sonra, Kamino gizemi de dahil Klonların Saldırısı ile alakalı ekstra hikayeleri bırakmaya karar verdi.[13]

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • Droid Tales mini logo.jpg LEGO Star Wars: Droid Tales – "Exit from Endor" (Geçmişe dönüşlerde göründü)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Advertisement