FANDOM

Premium-Eras-canon
Bu makale Hayaletler'in üyesi Kanan Jarrus ile ilgili. Bunu arıyor olabilirsiniz: Zakuul Şövalyeleri üyesi Balan Karus.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Cal (belirsizlik).
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Dume (belirsizlik).
Vader's revelation

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa büyük spoiler içerir–Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi. Dikkat ediniz.

Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

"Biliyorsun Chop, Direniş hakkındaki tüm kuşkularına rağmen, bir şeyleri değiştirebileceğimize hep inanıyordu. En çok özleyeceğim şey, hiçbirimiz cevabı bulamadığında, Kanan her zaman en beklenmedik yol ile buluyordu."
―Hera Syndulla, C1-10P'a[src]

Caleb Dume ismiyle doğan Kanan Jarrus, Klon Savaşları zamanında yaşanan 66. Emir katliamından sağ çıkmayı başaran Güç'e hassas erkek bir insan Jedi Şövalyesi idi. Ustası Depa Billaba'nın fedakarlığı sayesinde hayatta kalan Jarrus, Kaller'de kendisine kaçak olarak nasıl hayatta kalacağını öğreten kaçakçı Jannus Kasmir ile tanışmıştı. Gizlenmeye başlayan Jarrus, Jedi yolundan bir süreliğine ayrılmış, mavi ışın kılıcı yerine bir blaster kullanmaya başlamıştı. Twi'lek asi teknisyen Hera Syndulla ile Gorse çatışmasında birlikte çalıştıktan sonra Jarrus, pilotun yeni yeni oluşmaya başlayan asi hücresine katılma kararı almıştı.

Hücrede komutan muavini olarak hizmet vermeye başlayan Jarrus ile Syndulla arasında romantik bir ilişki doğmaya başlamıştı. Güç'e hassas genç Ezra Bridger'ın Hayaletler'e katılmasından sonra Jarrus, kendisi hala bir padawan olmasına rağmen Ezra'nın Jedi akıl hocası oldu. Büyük Engizisyoncu'yu yendikten sonra Jarrus ve asi yoldaşları aslında daha büyük bir isyanın parçası olduklarını öğrendiler ve Phoenix Hücresi'ne katıldılar. Malachor'daki bir görev sırasında eski Sith Lordu Maul tarafından görme yetisi elinden alınan Jarrus, aylar süren bir inzivaya çekilse de sonunda gizemli bir varlık olan Bendu'nun kendisine varlıkları Güç ile görmeyi öğretmesi üzerine Jarrus, Güç ile olan bağını geri kazanıp Bridger ile aralarındaki yıpranmış ilişkiyi düzeltti.

Kendisine gelen Jarrus ve asi yoldaşları İmparatorluk'un Büyük Amirali Thrawn ve Sith'i yok etmenin anahtarı olarak Obi-Wan Kenobi yok etmek ve Briger'ı karanlık tarafa çekmeyi amaçlayan Maul gibi sayıca düşmanla karşı karşıya geldiler. Cesaretini geri kazanan Jarrus, yoldaşı Mandalor asi Sabine Wren'e Karakılıç'ı nasıl kullanacağını öğretmiş ve genç savaşçının Mandalor'lara asi davasında liderlik etmesini sağlamıştı. Asi Birliği, İmparatorluk'a karşı olan mücadelesine devam ederken Jarrus ve asi yoldaşları aralarında özel bir bağ olan Lothal gezegenini İmparatorluk'un elinden kurtarmayı başarmıştı.

Jarrus eninde sonunda Hera Syndulla'yı kurtarma görevinde Vali Arihnda Pryce'ın yürüyücüsüne asilerin bulunduğu benzin tankına ateş etme emri vermesi üzerine yoldaşlarının kaçabilmesi için kendini feda etmişti. Ölümünden sonra Kozmik Güç'ün bir parçası olarak Ezra'ya Dume adında dev bir lothkurdu olarak görünmüştü. Bir süre sonra Hera, Jarrus ile olan çocuklarını doğurdu ve bebeğe Jacen adını koydu.

Ölümünden üç buçuk onyıl sonra Kanan, aralarında arkadaşı Ahsoka Tano'nun da olduğu, o zamana kadar yaşamış büyük Jedi'ların ruhlarının arasına katılmış ve hep birlikte yaşayan son Jedi olan Rey Palpatine ile güçlerini paylaşarak geri dönmüş İmparator, dedesi Darth Sidious'u yok etmesi konusunda ona yardım etmişlerdi.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Star Wars Rebels: The Visual Guide
  2. Star Wars Rebels: The Visual Guide, Jedi yok edildiğinde 14 yaşında olduğunu belirtiyor. Star Wars: Galaksi Atlası bu olayı YSÖ 19 tarihinde belirttiği için Kanan'ın YSÖ 33'te doğduğunu söyleyebiliriz.
  3. The epilogue of "Family Reunion – and Farewell" occurs after the end of the Galactic Civil War, which Star Wars: Galaksi Atlası dates to 5 ABY, meaning the epilogue must take place during or after that year. "A World Between Worlds" occurs prior to Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi, which Galactic Atlas dates to 0 BBY, so it must take place during or prior to that year. Star Wars: Women of the Galaxy establishes there is a five years pass between when Ahsoka Tano is saved by Ezra Bridger in "A World Between Worlds" and when she returns to Lothal in the epilogue of "Family Reunion – and Farewell." Therefore, "A World Between Worlds" must be set in 0 BBY. Kanan Jarrus' death in "Jedi Night" takes place a day before the events of "A World Between Worlds," meaning he died in 0 BBY.
  4. 4,0 4,1 Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "Jedi Night"
  5. 5,0 5,1 Star Wars Rebels: Head to Head
  6. 6,0 6,1 6,2 Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "The Machine in the Ghost"
  7. 7,0 7,1 Star Wars Rebels: Steps Into Shadow
  8. 8,0 8,1 A New Dawn
  9. 9,0 9,1 Kanan 1
  10. Kanan 3
  11. Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "Twin Suns"
  12. Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "DUME"
  13. Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "Rebel Assault"
  14. Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "Trials of the Darksaber"

Dış bağlantılar

Diğer dillerde