Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale Hortlaklar'ın üyesi Kanan Jarrus ile ilgili.
Zakuul Şövalyeleri üyesi Balan Karus makalesini arıyor olabilirsiniz.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Dume (belirsizlik).
Blue-question-mark.png

Bu makalenin birbiriyle tutarsız iki kaynağı var: Star Wars: Kanan ve Star Wars: The Bad Batch.

Lucasfilm henüz tutarlı bir zaman çizelgesi oturtmuş durumda değil.

"Haklıydın. Ben bir korkaktım. Ancak şimdi, korkudan daha güçlü bir şey olduğunu biliyorum. Çok daha güçlü. Güç."
―Kanan Jarrus, Baş Engizisyoncu'ya[kaynak]

Caleb Dume ismiyle doğan Kanan Jarrus, Klon Savaşları zamanında yaşanan 66. Emir katliamından sağ çıkmayı başaran Güç'e hassas erkek bir insan Jedi Şövalyesiydi. Ustası Depa Billaba'nın fedakarlığı sayesinde hayatta kalan Jarrus, Kaller'de kendisine kaçak olarak nasıl hayatta kalacağını öğreten kaçakçı Jannus Kasmir ile tanışmıştı. Gizlenmeye başlayan Jarrus, Jedi yolundan bir süreliğine ayrılmış, mavi ışın kılıcı yerine bir blaster kullanmaya başlamıştı. Twi'lek asi teknisyen Hera Syndulla ile Gorse çatışmasında birlikte çalıştıktan sonra Jarrus, pilotun yeni yeni oluşmaya başlayan asi hücresine katılma kararı almıştı.

Hücrede ikinci en yetkili kişi olarak hizmet vermeye başlayan Jarrus ile Syndulla arasında romantik bir ilişki doğmaya başlamıştı. Güç'e hassas genç Ezra Bridger'ın Hortlaklar'a katılmasından sonra Jarrus, kendisi hâlâ bir Padawan olmasına rağmen Ezra'nın Jedi akıl hocası oldu. Baş Engizisyoncu'yu yendikten sonra Jarrus ve asi yoldaşları aslında daha büyük bir isyanın parçası olduklarını öğrendi ve Anka Hücresi'ne katıldı. Malachor'daki bir görev sırasında eski Sith Lordu Darth Maul tarafından görme yetisi elinden alınan Jarrus, aylar süren bir inzivaya çekilse de sonunda gizemli bir varlık olan Bendu'nun kendisine varlıkları Güç ile görmeyi öğretmesi üzerine Jarrus, Güç ile olan bağını geri kazanıp Bridger ile aralarındaki yıpranmış ilişkiyi düzeltti.

Kendisine gelen Jarrus ve asi yoldaşları İmparatorluk'un Baş Amirali Thrawn ve Sith'i yok etmenin anahtarı olarak Obi-Wan Kenobi yok etmek ve Briger'ı karanlık tarafa çekmeyi amaçlayan Maul gibi birkaç düşmanla karşı karşıya geldi. Cesaretini geri kazanan Jarrus, yoldaşı Mandalor asi Sabine Wren'e Karakılıç'ı nasıl kullanacağını öğretmiş ve genç savaşçının Mandalor'lara asi davasında liderlik etmesini sağlamıştı. Asi Birliği, İmparatorluk'a karşı olan mücadelesine devam ederken Jarrus ve asi yoldaşları aralarında özel bir bağ olan Lothal gezegenini İmparatorluk'un elinden kurtarmayı başarmıştı.

Jarrus eninde sonunda Hera Syndulla'yı kurtarma görevinde Vali Arihnda Pryce'ın yürüyücüsüne asilerin bulunduğu benzin tankına ateş etme emri vermesi üzerine yoldaşlarının kaçabilmesi için kendini feda etmişti. Ölümünden sonra Kozmik Güç'ün bir parçası olarak Ezra'ya Dume adında dev bir lothkurdu olarak görünmüştü. Bir süre sonra Hera, Jarrus ile olan çocuklarını doğurdu ve bebeğe Jacen adını koydu.

Ölümünden otuz yıl sonra Kanan, aralarında arkadaşı Ahsoka Tano'nun da olduğu, o zamana kadar yaşamış büyük Jedi'ların ruhlarının arasına katılmış ve hep birlikte yaşayan son Jedi olan Rey ile güçlerini paylaşarak geri dönmüş İmparator, dedesi Darth Sidious'u Exegol Savaşı sırasında yok etmesi konusunda ona yardım etmişlerdi.

Biyografi

Erken hayat

"Bir Padawana göre genç olabilirim ama ikiniz gibi denemeleri geçtim. Ayrıca ben Klon Savaşları bitmeden biraz aksiyon görmek istiyorum!"
―Caleb Dume, Tai Uzuma ve Sammo Quid'e[kaynak]

Caleb Dume, Coruscant'da bulunan Jedi Tapınağı'nda eğitim almıştı.

Erkek bir insan olan Caleb Dume, Yavin Savaşı'ndan otuz üç yıl önce Galaktik Cumhuriyet'in çöküşü sırasında doğdu. Jedi Düzeni'ne çok genç bir yaşta alındığı ve gezegeninden direkt olarak Coruscant'da bulunan Jedi Tapınağı'na getirildiği için ailesini tanımamıştı.

Bir Jedi genci olarak Dume, Jedi Ustası Luminara Unduli ile tanışmış ve onu "cesur, merhametli ve disiplinli" olarak tanımlamıştı. Anlamını tam olarak anlamasa da sıklıkla Büyük Usta Yoda'nın "Yap, ya da yapma, denemek yok" dediğini duymuştu. Dume; Sammo Quid ve Tai Uzuma gibi diğer öğrencilerle birlikte düello denemeleri ve Ahsoka Tano ile ışın kılıcı eğitimi yapmıştı.

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • Disney Infinity 3.0
  • Angry Birds Star Wars II
  • LEGO Star Wars Movie Short (Rebels: Saving the Phantom)
  • LEGO Star Wars Movie Short (Rebels Ghost Story)
  • Club Penguin Star Wars Rebels Takeover
  • DroidTalesLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: Droid Tales – "Mission to Mos Eisley" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens (DLC)

Kaynaklar

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Star Wars Rebels: The Visual Guide
  2. Star Wars Rebels: The Visual Guide, Jedi yok edildiğinde 14 yaşında olduğunu belirtiyor. Star Wars: Galaksi Atlası bu olayı YSÖ 19 tarihinde belirttiği için Kanan'ın YSÖ 33'te doğduğunu söyleyebiliriz.
  3. "Family Reunion – and Farewell" bölümünün epilogu, Star Wars: Galaksi Atlası'nın YSS 5 olarak tarihlediği Galaktik İç Savaş'ın sonundan sonra yaşanmaktadır ve bu epilogun o yılda veya sonrasında yaşandığı anlamına gelmektedir. "A World Between Worlds", Star Wars: Galaksi Atlası'nın YSÖ 0 olarak tarihlediği Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi'nden sonra yaşanmaktadır ve bu aynı yılda veya sonrasında geçtiği anlamına gelmektedir. Star Wars: Women of the Galaxy, Ahsoka Tano'nun "A World Between Worlds" bölümünde Ezra Bridger tarafından kurtarılmasıyla "Family Reunion - and Farewell" bölümünde Lothal'a dönmesi arasında beş yıllık bir zaman geçtiğini belirtmektedir. Bu yüzden "A World Between Worlds" bölümünün YSÖ 0'da geçiyor olması gerekmektedir. Kanan Jarrus'un "Jedi Night" bölümünde ölümü ise "A World Between Worlds" olaylarından bir gün önce geçtiği için Jarrus, YSÖ 0 yılında ölmüştür.
  4. 4,0 4,1 Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Jedi Night"
  5. Star Wars: The Clone Wars: Character Encyclopedia - Join the Battle!
  6. 6,0 6,1 Star Wars Rebels: Head to Head
  7. 7,0 7,1 7,2 Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "The Machine in the Ghost"
  8. 8,0 8,1 Star Wars Rebels: Steps Into Shadow
  9. 9,0 9,1 A New Dawn
  10. 10,0 10,1 Kanan 1
  11. Kanan 3
  12. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Twin Suns"
  13. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "DUME"
  14. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Rebel Assault"
  15. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Trials of the Darksaber"

Dış bağlantılar

Advertisement