Vader's revelation.png

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa büyük spoiler içerir–The Mandalorian Sezon İki. Dikkat ediniz.

"Bunlar üçüncü jenerasyon tasarımı. Artık bir kıyafet değiller. İçinde bulunan insan çözülmesi gereken son sorundu. Bunlar droid"
Pershing, kara askerler hakkında[kaynak]

Bir üçüncü jenerasyon kara asker[3] muharebe droidi,[1] Gideon'ın İmparatorluk kalıntısı tarafından kullanılmıştı. Siyah ve gümüş kaplama droidler, şekil olarak insansı idi ve bir çift kırmızı fotoreseptöre sahipti. Bir üçüncü jenerasyon kara asker müfrezesi, Gideon'ın hafif kruvazöründe soğuk depoda bekletiliyordu.[3] Nevarro çatışması'nın bir İmparatorluk üssünün yıkılmasına neden olmasının ardından bir iletişim subayı, Razor Crest'e yerleştirilen radyo parıldağı hakkında bir grup bilimci[4] ile birlikte bir hangarın bölmelerinde hareketsiz bir şekilde duran kara askerleri denetleyen Moff Gideon ile iletişime geçti.[4] Razor Crest'i Tython gezegenine kadar takip ettikten sonra Gideon, Güç'e hassas bir uzaylı olan Grogu'yu koruyucusu Mandalor Din Djarin'in elinden kaçırmak için gezegene dört kara asker gönderdi. Droidler başarılı oldu ve Grogu ile birlikte Gideon'ın hafif kruvazörüne döndü. Djarin, Grogu'yu kurtarmaya çalışırken bir kara askeri, beskar asası ile yok etti. Geriye kalan kara askerler ise hava kilidinden uzaya fırlatıldı fakat kruvazöre dönüp neredeyse ele geçirmekte başarılı oldular. Köprünün kapısını patlatmadan saniyeler önce Jedi Ustası Luke Skywalker ortaya çıktı ve droileri yok etti.[3]

Tasvir

Dört kara asker, Tython üzerinde uçuyor.

Kara askerler her bir ayağında birer roket hızlandırıcıya sahipti. Kara asker zırhı birçok blaster atışına, bir alev makinesinin çalışmasına saniyelerce ve birçok fısıldayan kuşa karşı dayanıklıydı fakat ışın kılıcına karşı dayanıksız olmaları Jedi Ustası Luke Skywalker'ın kendi kılıcı ile bir müfrezeyi kolayca yok edebilmesini sağlamıştı. Kara askerler ayrıca aşırı derecede kuvvete sahipti. Tek bir kara asker bulundukları deponun kapısını açabilmiş ve din Djarin'i kolayca fırlatabilmişti. İki kara asker hapsoldukları deponun camına birlikte ağır hasar vermeyi başarmış ve bir diğeri, Djarin'in kaskına darbeler indirerek Gideon'ın hafif kruvazörünün bir duvarını içine göçertmişti. Kara askerler uzay vakumunda çalışmaya devam ediyordu.[3]

Sahne arkası

Kara askerin bu türü, ilk olarak 20 Kasım 2020’de[5] yayınlanan Disney+ canlı çekim dizisi The MandalorianŞablon:’ın ikinci sezonunun dördüncü bölümü olan "Bölüm 12: The Siege"de ortaya çıktı. Disney+'da bölüm için mevcut olan sesli açıklamada bu şekilde tanımlandı.[6]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar