FANDOM

Premium-Eras-canon
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Karakılıç (belirsizlik).

Karakılıç, YSÖ 1019'da Jedi Düzeni'ne kabul edilen ilk Mandalor olan Tarre Vizsla tarafından üretilmiştir. Vizsla'nın ölümünden sonra kılıç, Jedi Tapınağında saklanmıştır ancak Eski Cumhuriyet'in düşüşü sırasında Vizsla Hanesi, Jedi'a saldırıp kılıcı geri almıştır. Karakılıç, Pre Vizsla'nın ataları tarafından nesilden nesile aktarılmıştı, Yeni Mandalorlar'ın pasifist idealleri, Mandalore'nin savaşçı doğasının yerine geçtikten sonra bile bu aktarım devam etti.

Karakılıç, YSÖ 21'deki Klon Savaşları döneminde, Ölüm Gözcüleri ve Vizsla Hanesi'nin lideri Pre Vizsla'nın eline geçti. Yeni Mandalorlar ile çıkan çatışmalarında ve Mandalore'yi başarılı bir şekilde ele geçirirken bu kılıcı kullanmıştı. Darbeden sonra Darth Maul, Vizsla'yı öldürdü ve kılıcı kendi himayesi altına alarak Ölüm Gözcüleri'nin lideri oldu. Maul'un eski ustası Darth Sidious, eski çırağıyla yüzleşmek için Mandalore'ye geldi ve Maul, bu çatışmada Karakılıç'ı eski ustasına karşı kullandı. Sidious eski çırağını alt etti ve Maul, tutuklanıp Stygeon Prime'daki Ayrılıkçı hapishanesi Kale Ucu'na götürüldü.

Maul, kısa süre sonra Mandalore'ye halk lideri olarak seçtiği Başbakan Almec tarafından Kale Ucu'ndan kurtarıldı. Maul'un, Sidious ile düello yaptığı yer olan Sundari Kraliyet Sarayı'nda bulunan Karakılıç, artık özgür olduğu için Ölüm Gözcüleri'nin kampının bulunduğu Zanbar'a giden, Maul'a geri teslim edildi. Dönüşünden kısa süre sonra Zanbar, General Grievous'un yönettiği Ayrılıkçı Droid Ordusu tarafından saldırıya uğradı ve Maul, Karakılıç'ı siborg generale karşı kullandı. Maul, Karakılıç'ı, Ord Mantell Savaşı, Vizsla Keep 09'a Saldırı ve İkinci Dathomir Savaşı gibi sonraki çatışmalarda da kullanmaya devam etti.

İmparatorluk devrinde Mandalor silah uzmanı ve asi Sabine Wren, Dathomir'deki bir Nightsister mezarında Karakılıç'ı buldu. Wren, Fenn Rau ve yanındaki diğer Hayaletler'in teşvikiyle birlikte Jedi Şövalyesi Kanan Jarrus'tan Karakılıç ile birlikte eğitim almayı kabul etti. Daha sonra Wren, ailesinin isyanı desteklemesi için asi arkadaşları ile birlikte Krownest'te yaptığı görev sırasında Karakılıç'ı kullandı. Sonradan Wren, Başkan Yardımcısı Gar Saxon'u düelloda yenerek Karakılıç'ın haklı sahibi olduğunu kanıtladı.

Babasını İmparatorluk göz altısından kurtardıktan ve bir İmparatorluk askeriyken yaptığı süpersilahı yok edip Karakılıç'ı Mandalor'lara, İmparatorluk'a karşı liderlik edecek kişi olduğunu düşündüğü Bo-Katan Kryze'a verdi.

Bir süre sonra silah Moff Gideon'un eline geçmişti.

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 Ultimate Star Wars
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "The Mandalore Plot"
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "Trials of the Darksaber"
  4. 4,0 4,1 4,2 TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Shades of Reason"
  5. 5,0 5,1 5,2 Star Wars Rebels: Heroes of Mandalore
  6. The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm 8"
  7. 7,0 7,1 7,2 SWYTlogo Resmi Star Wars YouTube kanalı'nda Behind The Scenes: The Darksaber | Star Wars Rebels
  8. Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "The Protector of Concord Dawn"