Diğer kullanımları için şuraya bakın: Karakılıç (belirsizlik).

"Mandalorların bir ışın kılıcı türü geliştirdiğini bilmiyordum."
"Geliştirmedik, bu türünün tek örneği. Efsaneye göre, Jedi Düzeni'ne girmiş ilk Mandalor Tarre Vizsla tarafından bin yıldan fazla bir süre önce yaratıldı. Ölümünden sonra Jedi, kılıcı tapınaklarında sakladılar. Vizsla Hanesi'nin üyeleri içeri girip onu özgürleştirene kadar sürdü. Kılıcı, halkı birleştirmek ve onlara karşı çıkanlara saldırmak için kullandılar. Bir zamanlar bu kılıcı kullanarak tüm Mandalore'a hükmettiler. Bu kılıç o hane için önemli bir sembol ve diğer klanlar tarafından saygı duyuldu."
―Kanan Jarrus ve Fenn Rau[kaynak]

Karakılıç, YSÖ 1019 öncesinde Jedi Düzeni'ne kabul edilen ilk Mandalor olan Tarre Vizsla tarafından üretilen eski ve benzersiz bir siyah bıçaklı ışın kılıcıydı. Vizsla'nın ölümünden sonra kılıç, Jedi Tapınağında saklanmıştır ancak Eski Cumhuriyet'in düşüşü sırasında Vizsla Hanesi'nin üyeleri, Jedi'a saldırıp kılıcı geri almıştır. Karakılıç, Yeni Mandalorlar'ın pasifist ideallerinin Mandalore'un savaşçı doğasının yerini almasından sonra bile silaha tutunan Pre Vizsla'nın ataları tarafından nesilden nesile aktarıldı. Karakılıç, ışın kılıcı bıçaklarını savuşturmasına, hatta neredeyse manyetik bir çekim ile diğer bıçaklara çekilmesine olanak sağlayan olağanüstü özelliklere sahipti.

Karakılıç, YSÖ 21'deki Klon Savaşları döneminde, Ölüm Gözcüleri ve Vizsla Hanesi'nin lideri Pre Vizsla'nın eline geçti. Yeni Mandalorlar ile çıkan çatışmalarında ve Mandalore'u başarılı bir şekilde ele geçirirken bu kılıcı kullanmıştı. Darbeden sonra dönek Sith Lordu Maul, Vizsla'yı öldürdü ve kılıcı kendi himayesi altına alarak Ölüm Gözcüleri'nin lideri oldu. Maul'un eski ustası Darth Sidious, eski çırağıyla yüzleşmek için Mandalore'a geldi ve Maul, bu çatışmada Karakılıç'ı eski ustasına karşı kullandı. Sidious eski çırağını alt etti ve Maul, tutuklanıp Stygeon Prime'daki Ayrılıkçı hapishanesi Kale Ucu'na götürüldü.

Maul, kısa süre sonra Mandalore'a halk lideri olarak seçtiği Başbakan Almec tarafından Kale Ucu'ndan kurtarıldı. Maul'un, Sidious ile düello yaptığı yer olan Sundari Kraliyet Sarayı'nda bulunan Karakılıç, artık özgür olduğu için Ölüm Gözcüleri'nin kampının bulunduğu Zanbar'a giden, Maul'a geri teslim edildi. Dönüşünden kısa süre sonra Zanbar, General Grievous'un yönettiği Ayrılıkçı Droid Ordusu tarafından saldırıya uğradı ve Maul, Karakılıç'ı siborg generale karşı kullandı. Maul, Karakılıç'ı, Ord Mantell Savaşı, Vizsla Keep 09'a saldırı ve İkinci Dathomir Savaşı gibi sonraki çatışmalarda da kullanmaya devam etti.

İmparatorluk Devri sırasında Mandalor silah uzmanı ve asi Sabine Wren, Dathomir'deki bir Nightsister mezarında Karakılıç'ı buldu. Wren, Fenn Rau ve yanındaki diğer Hortlaklar'ın teşvikiyle birlikte Jedi Şövalyesi Kanan Jarrus'tan Karakılıç ile birlikte eğitim almayı kabul etti. Daha sonra Sabine, ailesinin isyanı desteklemesi için asi arkadaşları ile birlikte Krownest'ta yaptığı görev sırasında Karakılıç'ı kullandı. Sonradan Wren, Naibi Gar Saxon'u düelloda yenerek Karakılıç'ın haklı sahibi olduğunu kanıtladı.

Babasını İmparatorluk göz altısından kurtardıktan ve bir İmparatorluk harbiyelisiyken yaptığı süpersilahı yok edip Karakılıç'ı Mandalorlara, İmparatorluk'a karşı liderlik edecek kişi olduğunu düşündüğü Bo-Katan Kryze'a verdi.

YSS 9 dolaylarında Bo-Katan Kryze'ın izini sürdüğü silah, bilinmeyen bir şekilde Nevarro gezegenindeki bir İmparatorluk kalıntısının lideri olan Moff Gideon'un eline geçmişti.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar

Işın kılıçları
Savaş:
Düello · Form Sıfır · Jar'Kai · Kader Kasırgası
Formlar:
I (Shii-Cho) · II (Makashi) · III (Soresu) · IV (Ataru) · V (Shien/Djem So) · VI (Niman) · VII (Juyo/Vaapad)
Teknikler:
Cho mai · Cho sun · Dulon · Yüksek blok · Yüksek darbe · Düşük blok · Düşük darbe · Orta darbe · Mou kei · Hazır pozisyon · Sai cha · Sai tok · Shiim · Sun djem · Hızlılık
Varyasyonlar
Standart kılıç · Baston ışın kılıcı · Bastırılmış enerji baltası · Balçak ışın kılıcı · Kavisli-kabza ışın kılıcı · Karakılıç · Çift bıçaklı ışın kılıcı (Çift bıçaklı dönen ışın kılıcı · Mafsallı çift bıçaklı ışın kılıcı · Bölünebilen ışın kılıcı) · Çift-aşama ışın kılıcı · Büyük ışın kılıcı · Muhafız shoto · Hafif folyo · Işın kırbacı · Işın kılıcı mızrağı · Işın kılıcı tabancası · Işın kılıcı tüfeği · Proto-kılıç · Shoto ışın kılıcı · Orak bıçaklı ışın kılıcı · Sith ışın kılıcı · Eğitim ışın kılıcı
Işın kılıcına dayanıklı materyaller
Örgü-zırh · Beskar · Kortosis · Phrik · Zillo Canavarı
Teknoloji
Kılıç emitörü · Diyatiyum güç hücresi · Kyber kristali · Kabza tutamacı
[edit]