"İmparatorluk artık yok ve Beskar elimize döndü. Birisi Mandalore Yolu'nu yürümeyi seçtiğinde hem avcı hem de av olur. Böyle bir yaşamı seçen birisi nasıl korkak olabilir?"
―Bir Mandalor zırhçı[kaynak]

Kavim, Galaktik İmparatorluk'un yıkılışını takip eden yıllarda aktif olan bir Mandalor organizasyonuydu. "Mandalor" veya "Mando" olarak bilinen ödül avcısı Din Djarin, dişi bir Mandalor zırhçı, Paz Vizsla ve birçok yetişkin ile çocuk organizasyonun üyesiydi. Keşfedilme riskini en aza indirmek için Kavim üyelerinin sadece birinin sığınaktan çıkmasına izin veriliyordu.

Tarih

Saklanma

"Bir zamanlar gücümüz sayımıza dayanıyordu. Şimdi gölgelerde yaşıyoruz ve yüzeye teker teker çıkıyoruz."
―Paz Vizsla — (ses)Dinle (Dosya bilgisi)[kaynak]

Kavim, Büyük Tasfiye'den sonra saklanmaya zorlandı.

Galaktik İmparatorluk'un Büyük Tasfiyesi'nden sonra Kavim, grubun gizliliğinin açığa çıkma korkusuyla üyelerinin teker teker yüzeye çıkmasına izin verdiği Nevarro'da bir sığınakta saklanmaya başladı.[2] YSS 9[4] dolaylarında "Mandalor" olarak bilinen ödül avcısı, anklavda Zırhçı'yı ziyare etti ve bir omuzluk yapmaya yetecek bir beskar külçesini ona verdi. Arta kalan metal ise Kimsesizler için saklandı.[1]

Çocuk'u gizli bir müşteriye teslim ettikten sonra Mandalor, yeni bir zırh yaratmaya yetecek bir beskar camtonosu ile birlikte Kavim'e geri döndü. Mandalor'un İmparatorluk taleplerine olan bağlantısı yüzünden onu bir hain olarak gören Kavim üyeleri büyük miktarda Beskarı farkederek yavaşça Zırhçı'nın odasına girdi. Böyle üyelerden birisi olan Paz Vizsla, İmparatorluk kalıntısıyla iş yaptığı için Mandalor ile dalga geçti ve onu utandırmak için kaskını çıkarmaya çalıştı. İki savaşçı arasında bir dövüş çıkınca Zırhçı aralarına girip Kavim'in her şekilde hayatına devam etmesi gerektiğini söyledi ve Kavim bu cevaba hep birlikte "Yol Budur" sözüyle karşılık verdi.[2]

Ortaya çıkma

"Git buradan! Biz onları tutacağız!
Sığınağın yerini değiştirmek zorunda kalacaksınız.
Yol budur.
Yol budur.
"
―Paz Vizsla ve Mandalor[kaynak]

Kavim, Ödül Avcıları Loncası ile savaşırken Razor Crest, Nevarro'dan kaçıyor.

Mandalor, Çocuk'u geri vermeyi reddettiği için Ödül Avcıları Loncası üyeleri tarafından saldırıya uğradığında Kavim, gizlilik kurallarını bir kenara koydu ve Djarin'in kaçmasına olanak sağlayarak onu savundu. Devamında yaşanan savaşta Mandalor, Kavim'in saldırıdan sonra yeni bir anklav bulması gerektiğini söyledi ve yıldız gemisi Razor Crest ile kaçtı. Vizsla olay yerinden kaçan ödül avcısını selamladı ve onun bir Kavim üyesi ve gerçek bir Mandalor olduğunu belirtti.[2]

Ödül Avcıları Loncası savaştan sonra Nevarro'nun kontrolünü kaybetti ve İmparatorluk kalıntısı yaptıkları yüzünden Mandalor anklavına saldırdı. Kalıntı güçleri tarafından saldırıya uğradığında çoğu Mandalor hayatını kaybetti. Zırhçı saldırıdan kurtulmayı başardı ve küçük bir Mandalor grubunun gezegenden kaçtığına inanıyordu. Anklavda kalanları toplamayı başarmıştı. Mandalor, Nevarro'ya döndüğünde anklava gitmek zorunda kaldı ve düşmüş kardeşlerinin kaskları ile zırhlarını buldu. Zırhçı olanları anlattı ve Çocuk'u kendi türüyle birleştirmesi için onu yeni bir göreve gönderdi. Mandalor ayrıldıktan sonra onu arayan stormtrooperlar anklava girdi ve Zırhçı onlarla savaşarak çoğunu öldürdü.[3]

Sahne arkası

Kavim ilk olarak Dave Filoni tarafından yönetilen Jon Favreau'nun 12 Kasım 2019'da[5] yayınlanan 2019 Disney+ televizyon dizisi The Mandalorian'ın birinci bölümünde[1] ortaya çıktı.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Mandalor grupları
Ölüm Gözcüleri:
Mandalor Süper Komandolar
Yeni Mandalorlar:
Mandalore Gümrüğü · Mandalor Muhafızları · Mandalor gizli servisi
Eski Mandalorlar:
Awaud Klanı · Beroya Klanı
Mandalor Koruyucular:
Usta Koruyucu · Kafatası Filosu
Mandalor direnişi:
Eldar Klanı · Kryze Klanı · Rook Klanı · Vizsla Klanı · Wren Klanı · Gece Baykuşları
Kavim:
Çamurboynuz Klanı
Şirketler:
Concordia Hilal Teknolojileri · MandalMotorlar · Kalevala Uzay Fabrikası
Diğer gruplar:
Savaş Kolordusu · İmparatorluk Süper Komandoları · Mandalore direnişi · Mandalor seferciler · Mandalor Neo-Seferciler
[edit]