FANDOM

Premium-Eras-canon
Bu makale Jedi Ustası Ki-Adi-Mundi ile ilgili. Venator-sınıfı Yıldız Destroyeri Ro-ti-Mundi makalesini arıyor olabilirsiniz.
"İyi şanslar, General."
"Şans diye bir şey yoktur.
"
―Amiral Yularen ve Ki-Adi-Mundi, ikinci Geonosis seferinden önce.[src]

Ki-Adi-Mundi, Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında Jedi Yüksek Konseyi üyesi ve Jedi Ustası bir Güç'e hassas Cerealı erkekti. Klon Savaşları zamanında Mundi, Büyük Cumhuriyet Ordusu içinde bir Jedi General oldu. Jedi yoldaşları gibi birinci ve ikinci Geonosis seferleri ile Dış Halka Kuşatmaları gibi galaksi çapında birçok savaşta Cumhuriyet klon askerlerini Ayrılık İttifakı güçlerine karşı yönetti. Savaşın üçüncü ve son yılı YSÖ 19'da Mundi, komutası altındaki 21. Nova Kolordusu ile Mygeeto işgaline liderlik etti. Sefer sırasında Yüce Şansölye Sheev Palpatine, 66. Emir'i yürürlüğe koyarak Mundi'nin yanı sıra Jedi Düzeni'nin de çoğunluğunu öldürecek olan klon askerlerin Jedi'a karşı dönmesini sağladı.

Biyografi

Naboo Krizi

Naboo Krizi zamanında Mundi, Jedi Ustası unvanını eline aldı. Tatooine'de bir Zabrak ile ışın kılıcı düellosu yaptığını Jedi Konseyi'ne anlatan Qui-Gon Jinn, savaşçının bir Sith olduğuna inanıyordu ancak Mundi de dahil Konsey bundan şüphe duymuştu. Jinn ayrıca Konsey'e midi-chlorian sayısı yüksek olan ve Güç'te kuvvetli Anakin Skywalker'ı tanıttı fakat Konsey, çocuğun çok yaşlı ve içinde çok fazla korku olduğunu düşünerek Jinn'in onu Jedi olarak eğitme isteğini geri çevirdi. Naboo Savaşı ve Jinn'in Darth Maul elinde ölmesinden sonra Konsey, Skywalker'ın eğitilme mevzusunu yeniden düşünecekti ve Mundi, Jinn'in cenazesine katılmak için Naboo'ya gitti.

Mundi @ Carnelion IV

Mundi ve Jedi'lar, Carnelion IV'te.

Birkaç yıl sonra Mundi, bir Cumhuriyet görev gücü ile Kenobi ve Skywalker'ı kurtardıkları ve gezegen sakinleri Açık ve Kapalılar arasındaki savaşı bitirdikleri Carnelion IV'e yolculuk etmişti.

Görünümler

Non-canon appearances

Kaynaklar

Notlar ve referanslar