Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.

"Işın kılıcıyla yetenekleri rakipsiz ve, bir Nautolan olarak zorlu ortamlarda yaşama kabiliyeti çok değerli olduğunu kanıtlayacak."
―Mace Windu, Kit Fisto hakkında[kaynak]

Kit Fisto, Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında Nautolan bir Jedi Ustası idi. Geonosis Savaşı'nda yer almış Jedi'lardan birisi ve savaşta çarpışmış 200 Jedi arasından kurtulanlardan biriydi.

Klon Savaşları'nda Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda bir Jedi General oldu ve Vassek 3 görevi ile Mon Cala Savaşı gibi çatışmalarda yer aldı. Ayrıca eski Padawan öğrencisi Nahdar Vebb ile kaçak tutsak Nute Gunray'i yakalama görevinde de yer almıştı fakat ikili bunun yerine Jedi avcısı General Grievous ile onun ininde çarpıştı. Vebb, Grievous tarafından öldürülürken Fisto savaşta çok az üstün gelerek hayatıyla zor kaçtı fakat Gunray'i yakalayamadığı için görev başarısız oldu. Klon Savaşları'nda bir sırada Fisto, Jedi Konseyi'ne kabul edildi.

Jedi Tapınağı'nda bulunduğu sırada Anakin Skywalker, Mace Windu'ya Yüce Şansölye Palpatine'in aslında bir Sith Lordu olduğunu söyledi. Windu bunun üzerine Fisto ve Jedi Ustaları Agen Kolar ile Saesee Tiin'i yanına alarak Şansölye'yi tutuklamak için onun ofisine gitti. Ardından yaşanan bir düelloda Kolar ve Tiin'in ölmesinden sonra Fisto da hayatını kaybetti.

Biyografi

Klon Savaşları'nda bir sırada Fisto, genç Güç'e hassas Mon Calamari Nahdar Vebb'i Padawan öğrencisi olarak aldı ve onu Güç'ün yollarında eğitti. Vebb, Duruşmalar'ı geçtikten ve Jedi Şövalyesi unvanını aldıktan sonra yolları ayrıldı.[6]

Görünümler

Non-canon appearances

Kaynaklar

Notlar ve referanslar