Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Işın kılıcıyla yetenekleri rakipsiz ve, bir Nautolan olarak zorlu ortamlarda yaşama kabiliyeti çok değerli olduğunu kanıtlayacak."
―Mace Windu, Kit Fisto hakkında[kaynak]

Kit Fisto, Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında Nautolan bir Jedi Ustası idi. Geonosis Savaşı'nda yer almış Jedi'lardan birisi ve savaşta çarpışmış 200 Jedi arasından kurtulanlardan biriydi.

Klon Savaşları'nda Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda bir Jedi General oldu ve Vassek 3 görevi ile Mon Kala Savaşı gibi çatışmalarda yer aldı. Ayrıca eski Padawan öğrencisi Nahdar Vebb ile kaçak tutsak Nute Gunray'i yakalama görevinde de yer almıştı fakat ikili bunun yerine Jedi avcısı General Grievous ile onun ininde çarpıştı. Vebb, Grievous tarafından öldürülürken Fisto savaşta çok az üstün gelerek hayatıyla zor kaçtı fakat Gunray'i yakalayamadığı için görev başarısız oldu. Klon Savaşları'nda bir sırada Fisto, Jedi Konseyi'ne kabul edildi.

Jedi Tapınağı'nda bulunduğu sırada Anakin Skywalker, Mace Windu'ya Yüce Şansölye Palpatine'in aslında bir Sith Lordu olduğunu söyledi. Windu bunun üzerine Fisto ve Jedi Ustaları Agen Kolar ile Saesee Tiin'i yanına alarak Şansölye'yi tutuklamak için onun ofisine gitti. Ardından yaşanan bir düelloda Kolar ve Tiin'in ölmesinden sonra Fisto da hayatını kaybetti.

Biyografi

Klon Savaşları'nda bir sırada Fisto, genç Güç'e hassas Mon Kalamari Nahdar Vebb'i Padawan öğrencisi olarak aldı ve onu Güç'ün yollarında eğitti. Vebb, Duruşmalar'ı geçtikten ve Jedi Şövalyesi unvanını aldıktan sonra yolları ayrıldı.[6]

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • LEGO Star Wars: Revenge of the Sith
  • The Freemakers mini logo.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "Duel of Destiny" (Hologramlarda görüldü)
  • Droid Tales mini logo.jpg LEGO Star Wars: Droid Tales – "Crisis on Coruscant" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens (DLC)

Kaynaklar

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler

Notlar ve referanslar

Advertisement