Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Bad Batch (belirsizlik).

"Beş geliştirilmiş klon. Bir ordudan daha yetenekli. Yine de endişe verici itaatsizlik ve emirlere uymama huyları var."
―Wilhuff Tarkin, Klon Kuvveti 99 hakkında[kaynak]

Gayriresmî olarak "Bad Batch" olarak da bilinen Klon Kuvveti 99, Klon Savaşları sırasında bir klon komando mangasıydı. Manga dört özel tasarlanmış genetik mutasyona sahip klondan oluşuyordu; İnanılmaz görüş yetisine sahip "Crosshair", geliştirilmiş kas gücüne sahip vurdumduymaz "Wrecker", ileri seviye zihinsel kapasite ve zekaya sahip "Tech" ve liderleri olan ileri seviye duyusal yeteneklere sahip Klon Çavuş "Hunter". Normal askerleri "düzler" olarak çağıran ekibe Anaxes Savaşı'ndan sonra Onbaşı "Echo" da katılmıştı.

Tarih

Erken tarih

"Deneysel Klon Kuvveti 99. Kendileri… istenen kusurlara sahip klonlar."
Klon Komutan CC-2224 — (ses)Dinle (Dosya bilgisi)[kaynak]

Klon Kuvveti 99

Ayrılıkçılar'ın Kamino gezegeni üzerindeki işgallerinde savunmaya yardımcı olan kusurlu temizlik görevlisi Klon 99[1][6] anısına adlandırılan[6] Klon Kuvveti 99, onları daha iyi askerler yapan "arzu edilmiş" genetik mutasyonlarla sahip bir grup olarak ortaya çıkmıştı. Bu mutasyonlar ayrıca görünüşlerini ve seslerini normal klon askerlerden farklı kılıyordu. Üyelerin her biri takıma eşsiz bir yetenekle katkıda bulunuyordu. Klon asker "Wrecker" gelişmiş kaslı bedene, "Crosshair" çok yetenekli bir keskin nişancı olmasını sağlayan olağanüstü görüşe, "Tech" teknik operasyonlar için gelişmiş zekaya ve manganın lideri Onbaşı "Hunter" ise elektromanyetik sinyalleri bulmasını sağlayan sensör yeteğine sahipti. Takım kendilerine "Bad Batch" adını takmıştı. Manganın her bir üyesinin klon asker zırhı üzerinde bir kafatası sembolü vardı ve bu, onların gayriresmi logosu olarak görülüp onları diğer klon birimlerinden ayırıyordu.[7] Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun bir parçası oldukları sürede oldukça saygı kazanmışlardı ve %100 başarı oranları olduğu biliniyordu. Manga, Mareşal Komutan CC-2224 "Cody" ile bazı görevlerde çalışmıştı[1] ancak kimseye rapor vermiyorlardı.[5] Grup diğer klon askerlere "düzler" olarak sesleniyorlardı.[1]

Siber Merkezi'ne sızma

"Emirleriniz neler? Ağaçların oradan teker teker mi düşüreceğiz?"
"Aslında sizin kitaptan bir sayfa alırız diye düşünmüştüm, direkt saldırı."
"Tarzını beğendim.
"
Anaxes Savaşı'nda Hunter ve Rex — (ses)Dinle (Dosya bilgisi)[kaynak]

Anaxes'te Klon Kuvveti 99

Klon Savaşları'nın sonuna doğru Bad Batch, Cumhuriyet'in Anaxes'teki çatışmalarına destekte bulunmak için sahaya çağırıldı. Manga; Cody, Klon Yüzbaşı Rex, Gelişmiş Keşif Komandosu CT-5597 ve CT-6116 ile birlikte bir Ayrılıkçı Siber Merkezi'ne sızma görevine atandı.[1] Bu görev sırasında AİTN/a silah gemileri bir çift DSD1 cüce örümcek droidi tarafından düşürüldü. Kanyona düşüş yapan gruptan Cody yaralandı ve ardından Wrecker, üstün bir güç gösterisi sergileyerek enkazı kaldırıp Cody'yi kurtardı. Bu sırada büyük bir droid müfrezesi gruba yaklaşırken Hunter, 82. Plan'ı uygulama kararı aldı. Wrecker geminin bir kapısını kalkan olarak kullanmak için kaldırdı ve diğerleri onun arkasında siper aldı. Tech, Hunter'ın düşmana ETB bombaları fırlatması için açıları hesaplarken grup taarruza geçti. Düşman ve kendileri arasındaki mesafeyi kapattıklarında Wrecker enkaz parçasını fırlattı ve yakın mesafe dövüşe giriştiler. Bütün droidler ortadan kaldırıldığında görev birliği bir kamp kurdular ve Kix yaralarını tedavi etmek üzere arkada kalırken Cody için yardım çağırdılar.[1]

Siber Merkezi yakınında bir karakola devam ederken Hunter, bir plan yaratması için Rex'e döndü ancak Rex onların hızlı saldırı fikrini öne sürdüğünde Hunter bundan hoşlandı. Ancak o ana kadar Amiral Trench ise askerlere yetişerek bir Çoklu Asker Nakliyesi ile bir droid müfrezesi göndermişti. Kix, Rex ve Crosshair binanın girişinde dikkat dağıtırken Hunter, Wrecker ve Tech ise arka kapıdan sızdı ve Tech kapıyı hackleyerek açmaya çalışırken Wrecker sabırsızlığı nedeniyle kapıyı kırıp içeri girdi. Klonlar içerideki droidleri yok etti ve Crosshair, Trench ile iletişime geçmeye çalışan droid komutanı vurdu. Trench'in güçleri vardığında Hunter, Wrecker ve Jesse; Tech, Rex'in gözetiminde çalışırken onları geride tuttu. İki klon, Skako Minor'dan "Echo"'nun numarasını taşıyan canlı bir sinyal geldiğini keşfetti ve Rex arkadaşının hâlâ hayatta olduğu fikrine vardı.[1]

Sahne arkası

Klon Kuvveti 99'un "gayriresmi" logosu

"Bad Batch" olarak da bilinen Klon Kuvveti 99, Star Wars: Klon Savaşları için yaratılmıştı ve ilk olarak yedinci sezonun "The Bad Batch" bölümünde ortaya çıktı.[1] Star Wars'un yaratıcısı George Lucas, Bad Batch fikrini ortaya attı çünkü eşsiz ve birbirinden farklı klon fikrini keşfetmek istiyordu.[8]

Klon Kuvveti 99'un serinin başka bir hikaye örgüsünde çıkmaları hedefleniyordu ancak bu bölümler yayınlanamadan önce dizi iptal edildi. Hikaye örgüsünde klonlar, Trandoshalı bir Ayrılıkçı lider olan Babwa Venomor'a karşı savaşıyordu. Klonları içeren bölümlerden Kashyyyk'te gruba sekiz kinrath'in saldırdığı bir sahne 2015'te Celebration Anaheim'de gösterilmişti.[9]

Temmuz 2020'de İmparatorluk Devri sırasında Klon Kuvveti 99'a odaklanan Star Wars: The Bad Batch adlı bir dizinin 2021'de Disney+ üzerinde yayınlanmak için yapımda olduğu duyuruldu.[10]

Görünümler

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan resimlerini incele!

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar

Advertisement