Bu makale klon asker rütbesi ile ilgili. "Yüzbaşı" makalesini arıyor olabilirsiniz.

"Sizin liderliğinize sadık kalmak görevim olduğu kadar başka bir görevim daha var. Bu adamları korumak."
―Klon Yüzbaşı Rex, General Pong Krell'e komutası altındaki klon askerler hakkında.[kaynak]

Klon asker yüzbaşı[10] olarak da bilinen Klon Yüzbaşı,[8] Galaktik Cumhuriyet'in Büyük Ordusu içerisinde 144 askerden oluşan bir bölüğe liderlik eden klon askerler tarafından taşınan bir rütbeydi. Bir alayın 16 yüzbaşısı, Klon Komutan[8] tarafından ya da bazı olaylarda Jedi General tarafından yönetiliyordu.[11] Standart[8] Aşama I[12] yüzbaşılar göğüs zırhının sol tarafında dört tane kestane rengi daireye ve her bir kol boyunca, kaskın ortasından ve vizörün etrafında yine kestane rengi çizgilere sahipti.[8]

Takma adı "Rex" ile de bilinen CT-7567, ünlü 501. Lejyon'un Sel Tayfası'nı yöneten önemli ve saygı duyulan bir Klon Yüzbaşı[13] idi.[14] Sıklıkla Jedi General Anakin Skywalker'dan direkt olarak emir alıyordu[11] ve Skywalker'ın sağ kolu olarak hizmet ediyordu.[15] Rex ayrıca 501. Lejyon'un İnfaz Taburu ve Karnivor Taburu üzerinde de yetkiye sahipti.[16]

Klon Savaşları'nın sonunda Klon Yüzbaşılar,[4] Yüce Şansölye Sheev Palpatine'den Jedi Generallerine ihanet etmek için emir aldılar.[17]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar