Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Clone heavy trooper

Bir klon ağır taarruz askeri.

"Füzeler aktif komutan!"
―Bir Anti-Hava klon askeri[1]

Ağır klon askerler ve anti-hava klon askerleri olarak da bilinen klon ağır taarruz askerleri, Klon Savaşları sırasında Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda görev yapmış ağır silah uzmanı klon askerlerdi.

Description[]

GAR aatroops

Klon anti-hava askerleri hazır pozisyonda.

Klon ağır taarruz askerleri, mobil mevzii silahlarını kullanmada uzmanlaşmış klon askerlerdi.[2] Ağır taarruz askerleri genellikle Merr-Sonn PLX-1 taşınabilir füzeatar, DC-15S, V-1 termal detonatör, HX2 antipersonel mayını ve diğer GKK asker ekipmanları ile donatılmıştı ve Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun taşıt savar, paraşütçü savar ve zırhlı savar görevlerini yerine getirmekle sorumluydu. Ağır taarruz birimleri, AT-İV yürüyücüleri ve AİTN silah gemileri kadar dayanıklı olmasa da kara birimlerine, taşıtlar ve hava saldırıları karşısında bir miktar koruma sağlıyordu.[3] Ayrıca klon ağır topçu birimleri de benzer bir görev görüyordu..[4]

Komutan Bacara gibi bazı komutanlar, yanak zırhı ve kama gibi klon ağır taarruz askeri zırhına ait parçaları kendi zırhında kullanmıştı.[3]

Tarih[]

Klon Savaşları'nın başlangıcında anti-hava klon askerleri, Kırıp Geçici Seferi'nde General Echuu Shen-Jon ile birlikte yer almıştı.

Haruun Kal Savaşı'nda Yüzbaşı Dört-Dokuz, bir ağır taarruz askeri müfrezesini yönetmişti.[2]

Savaş devam ederken 501. Lejyon'un ağır taarruz askerleri; Mygeeto, Felucia, Kashyyyk, Utapau ve Şövalye Düşüşü Operasyonu'nda görev yapmıştı. Klon ağır taarruz askerleri nihayetinde İmparatorluk şok askerlerinin ağır silah uzmanlarına evrilmişti.[3]

Sahne arkası[]

Star Wars: Battlefront II video oyununda "ağır askerler" şeklinde isimlendirilen klon askerler, Galaktik Bahriyeliler Klon Komutanı Bacara'nın giydiği zırhın beyaz bir versiyonunu giymekte.

Görünümler[]

  • Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns (Anti-hava klon askeri olarak ilk tanımlanışı)
  • Shatterpoint (Ağır taarruz askeri olarak ilk tanımlanışı)
  • Shatterpoint oriinal sesli kitabı
  • Star Wars: Battlefront II (Ağır klon asker olarak ilk tanımlanışı)

Kaynaklar[]

Notlar ve referanslar[]

  1. Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns
  2. 2,0 2,1 Shatterpoint
  3. 3,0 3,1 3,2 Star Wars: Battlefront II
  4. Star Wars Episode III: Revenge of the Sith video oyunu

Şablon:BCO uzmanlıklar/Legends

Advertisement