"Başka bir yol bilmiyorum. Biz klonların savaş hakkında karışık duyguları var. Birçok kişi keşke yaşanmasaydı diyor. Fakat savaş olmasaydı, biz var olmazdık."
―"Rex" lakaplı CT-7567, klon asker olmak hakkında[kaynak]

Cumhuriyet askerleri, Cumhuriyet birlikleri, Cumhuriyet savaşçıları olarak da bilinen ve Beyazlı Oğlanlar lakabıyla anılan Klon askerler, Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun ileri seviye savaş eğitimi almış askerleriydi. Galaktik savaşların geleceği öngörülerek bu klonlar, savaş droidlerinden çok daha üstün olacak şekilde tasarlandılar. Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında klonlar, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun droid ordularına karşı savaşan Cumhuriyet Askeriyesi'nin temelini oluşturdular. Bin yıllık barış devrinin ardından tüm galaksiyi kasıp kavuran Konfederasyon ve Cumhuriyet çatışması sırasında sembolik hâle gelen klon ordusu, bu çatışmaya adını vermişti: Klon Savaşları.

Klon askerler, Jedi Ustası Sifo-Dyas'ın gizlice Kaminoluları Cumhuriyet için bir ordu yaratmakla görevlendirmesi sonucu Kamino gezegeninde yetiştirilmişti. Sifo-Dyas'ın ölümünün ardından proje, Sith'ler tarafından devralındı. Klonların yaratımında, insan ödül avcısı Jango Fett'in genetik şablonu kullanıldı. Ancak klonların Fett'e nazaran daha az başına buyruk ve daha uysal yapılması amacıyla genetik yapılarıyla bir miktar değişiklik yapıldı. Ayrıca klonlar, normal insanlardan iki kat daha hızlı yaşlanacak şekilde tasarlandı. Bu sayede normalden daha hızlı büyüyerek on yıl içerisinde savaşa hazır hâle geldiler. Ayrılıkçı Krizi'nin hiddetlenerek sıcak savaşa zemin hazırlamasıyla Galaktik Senato, Yüce Şansölye Sheev Palpatine'e klon askerleri göreve çağırması için yetki verdi. Böylece klonlar, ilk kez Geonosis cephesinde savaş sahnesine çıktılar. Üç yıl boyunca klonlar, galaksinin her tarafında Ayrılıkçı droidleriyle savaştılar. Yüce Şansölye'ye ve Jedi Generallere sadakatle bağlılardı ve bildikleri tek yaşam biçimi olan Cumhuriyet'e hizmet etmekten gurur duyuyorlardı. Fakat yine de görevini sorgulayan ve firar veya ihanet eden tek tük klonlar da mevcuttu.

Galaktik tarih, her klonun beynine gizlice yerleştirilen davranışsal modifikasyon biyoçipleri yüzünden ebediyen değişti. Jedi'lar tarafından Sith Lordu Darth Sidious olduğu keşfedilen Şansölye Palpatine, 66. Emir'i uygulayarak Jedi Düzeni'nin yok edilmesi çağrısında bulundu. Jedi'ların vatan haini sayılmasıyla klonlar, galaksinin dört bir yanında generallerine ihanet ederek onları katlettiler. Özellikle başkent Coruscant'ta bir klon lejyonu, Sith Lordu Darth Vader önderliğinde Jedi Tapınağı'na akın etti. Jedi katliamlarından saatler sonra Sidious, kendisini yeni kurduğu Galaktik İmparatorluk'un İmparator'u ilan ederek Yeni Düzen üzerinde mutlak güç sahibi oldu. Klonlar Yeni Düzen'de ilk etapta İmparatorluk stormtrooperları olarak hizmet etseler de, kısa süre içerisinde yerlerine gönüllü veya zorunlu insan askerler alındı. Klon askerlerin zırhları, silahları ve eğitimleri; özellikle tıpkı klonlar gibi küçük yaştan itibaren süper askerler olmak üzere eğitilen İlk Düzen stormtrooperları gibi birçok ileriki beyaz zırhlı savaşçı nesline ilham kaynağı oldu.

Görünümler

Siyah arkaplansız 135.png Bu liste tam değil. Sithpedi'ye katkıda bulunmak için Wookieepedia'daki liste ile güncelleyebilirsin.

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler

Notlar ve referanslar

  1. StarWars-DatabankII.png Clone Troopers (yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  3. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  4. In Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı'nda Lama Su, Obi-Wan Kenobi'nin Kamino'yu ziyaretinden 10 yıl önce Kaminoluların klon asker yetiştirmeye başladığını belirtti. Star Wars: Galaksi Atlası da Kenobi'nin ziyaretini YSÖ 22'ye tarihlendirdiğinden, klon asker programının YSÖ 32 dolaylarında başladığı sonucuna varılabilir.
  5. 5,0 5,1 Star Wars: Galaksi Atlası
  6. StarWars-DatabankII.png stormtroopers (yedek bağlantı)
  7. The Star Wars Book

Dış bağlantılar