Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Ayrılıkçı askeriyesi veya BSK askeriyesi olarak da bilinen Konfederasyon askeriyesi, Ayrılıkçı Droid Ordusu ve Konfederasyon donanması gibi birçok branşı içeren Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun askeri gücüydü. Droid Ordusu; Tekno Birliği Droid Ordusu, Ticaret Federasyonu askeriyesi, Geonosisli droid ordusu, IG-serisi savaş droidi ordusu, Perakende Kurulu droid ordusu ve Galaksilerarası Bankacılık Klanı, Kurumsal İttifak ile Ticaret Loncası'nın güçlerinden oluşuyordu ve birçok gezegen, yıldız sistemi ile sektör; yerel askeri birimler sağlıyordu.

Tarih

Köken

B1 savaş droidleri, Klon Savaşları'ndan on yıl önce Naboo'da.

Cumhuriyet'in[8] Düşüşü'nden on üç yıl önce Ticaret Federasyonu'nun değerli mallarını korsan saldırılarından koruması[9] için bir B1-serisi savaş droidi[10] ordusuna sahip olmasına izin verildi.[10] Ticaret Federasyonu ordusunun ilk büyük konuşlanması, Naboo ablukası ve sonradan işgali sırasında yaşandı. Ordu hem Kraliyet Güvenlik Güçleri hem de Gungan Büyük Ordusu'na karşı savaştı. Gezegeni ablukaya almak için Ticaret Federasyonu filosu kullanıldı. Ancak genç Güç'e hassas Anakin Skywalker, Vuutun Palaa'yı yok edip savaş droidlerini kapattığında Federasyon askeriyesi yenildi.[8]

Tekno Birliği gibi diğer holdingler çıkarlarını korumak için kendi ordularına sahipti. Ayrılıkçı Krizi sırasında Tekno Birliği, Ticaret Federasyonu ve diğer holdingler ordularını Kont Dooku ve yeni oluşan Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na adayıp askeriyenin temelini oluşturdular.[3] Perakende Kurulu da Christophsis Savaşı'ndan önce ordusunu adadı.[11] Klon Savaşları'nın patlak vermesinden yıllar önce Konfederasyon gizlice inşa halindeydi ve komutanlar eğitiyordu.[12]

Klon Savaşları

Geonosis'te Dooku ve müttefikleri arasında yapılan bir toplantıdan sonra Cumhuriyet, Konfederasyonun tahmili alacağını ve Cumhuriyet'i kendi isteklerine zorlamak için ordularını kullanacağını öğrendi. Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi yakalandığında Cumhuriyet'in Yüce Şansölyesi Palpatine'ne Jedi Ustası Sifo-Dyas'ın yaratma emri verdiği Büyük Cumhuriyet Ordusu'nu yaratması için Galaktik Senato tarafından olağanüstü güçler verildi.[13] Hem Ayrılıkçı Droid Ordusu hem de Cumhuriyet'in Büyük Ordusu, Klon Savaşları'nın açılış çatışması sırasında Geonosis'te birbirine karşı savaştı.[3]

Savaş droidleri, İkinci Geonosis Savaşı'nda Cumhuriyet güçleriyle savaşıyor.

Konfederasyon yenilgiye rağmen büyük hiperyolların kontrolünü ele geçirdi ve böylece Cumhuriyet'i askerlerinin çoğunluğundan ayırdı.[14] Askeriye, Cumhuriyet'e karşı etkili bir savaş gücü olmaya devam etti.[4]

Cumhuriyet kayıptan çok zafer olmasına rağmen Grievous'un komutası altında olan droid orduları Eeth Koth'un[15] ele geçirilmesi ve Coruscant'ın merkezi güç dağıtım şebekesinin bombalanması gibi olaylarda Cumhuriyet'e karşı birçok zafer elde etti.[2] Grievous'un en cüretkar saldırılarından birisi savaşın sonuna doğru Coruscant'a yaptığı saldırı ve Yüce Şansölye'yi kaçırma girişimiydi. Ancak Kenobi ve Skywalker, Dooku'yu öldürüp Şansölyeyi kurtardığında bu plan suya düştü.

Dooku'nun ölümünden sonra Grievous, Konfederasyon'un yeni Devlet Başkanı oldu.[11] Ancak hükmü, Kenobi onu Utapau'da bulup yok ettiğinde kısa sürede sona erdi. Askeriye daha sonradan Konsey komutasına girdi ancak onların da zamanı, Lord Sidious'un yeni çırağı Darth Vader'ın Mustafar'da katliama yol açmasıyla bitti. Vader ayrıca Ayrılıkçı askeriyesinin droid güçlerinin çoğunu kapatan ana bir sinyal gönderdi. Ayrılıkçıların yenilmesi ve Büyük Jedi Tasfiyesi, Palpatine'in kendini İmparator yaparak Galaktik İmparatorluk'u kurmasının yolunu açtı.[4]

Miras

"Ayrılıkçı savaş makineleri kapatıldı. Droid savaş gemilerine el koyuldu veya yok edildi.
Çoğu evet. Ancak belli ki bazıları dikkatimizden kaçmış veya yeni düşman yaratmak için içerden birileri yeniden aktif hale getirmiş.
"
Ars Dangor ve Moff Wilhuff Tarkin[kaynak]

Konfederasyon feshedilmesine rağmen mirası, Ayrılıkçı hücreleri formunda yaşamaya devam etti.[7] İmparatorluk stormtrooperlarına gördükleri savaş droidlerini yok etme emri verildi.[16] İmparatorluk Devri sırasında en az üç İmparatorluk karşıtı ayrılıkçı grup, Cham Syndulla'nın Özgür Ryloth hareketi,[17] Berch Teller'ın asi hücresi[7] ve Nevil Cygni, Ayrılıkçı ekipmanları kullanmıştı.[18]

İmparatorluk Devri Yüzbaşı Rex ve General Kalani barışa vardı.

YSÖ 2 yılınada eski Klon Yüzbaşı Rex ve Hortlaklar asi hücresinin üyeleri Agamar'da hurda bir Ayrılıkçı tedarik gemisinden proton bombaları alma görevi sırasında süper taktik droidi General Kalani ve savaş droidi garnizonu ile karşılaştı. Kalani bir Cumhuriyet aldatmacası olduğunu düşünerek komut sinyalini etkin hale getirmemişti. Klon Savaşları'nı kendi şartlarında sonlandırmaya kararlı olan Kalani, Rex ve Hortlaklar'ı bir savaş oyununda yer almaya zorladı. Jedi Padawan Ezra Bridger, Kalani ve Rex'in farklılıklarını kenara bırakıp barışa varmasını sağladı. İki taraf daha sonradan güçlerini birleştirdi ve Agamar'a yapılan İmparatorluk saldırısından kaçtı.[16]

Yeni Cumhuriyet ve Direniş yıldız savaşçısı pilotu Temmin Wexley de Bay Bones isimli ağır modifiye edilmiş bir B1-serisi savaş droidini tamir etti ve arkadaş oldu.[19] Mister Bones, Galaktik İç Savaş sırasında savaştı ve Jakku Savaşı sırasında yok edildi.[20]

Organizasyon

Liderlik

"Oenti'nin bahsettiği dük. Ayrılıkçıların lideri mi?
Hayır, o Kont Dooku. Askeriyelerinin diğer itici gücü General Grievous.
"
―Komutan Thrawn ve Jedi General Anakin Skywalker[kaynak]

Grievous, Dooku ve Asajj Ventress

Konfederasyon ve Ayrılıkçı Senatosu[2] lideri olarak Dooku, Konfederasyon askeriyesi[1] operasyonları ve stratejilerinde en yüksek otoriteye sahipti.[21][21] Sadece Ticaret Federasyonu Genel Valisi Nute Gunray,[22] Emir Wat Tambor[23] ve Arşidük Önemsiz Poggle[24] gibi Ayrılıkçı Konsey üyelerinin kendi askeri operasyonlarını yönettikleri biliniyordu. Ancak Dooku, Konfederasyon üzerinde sivil otoritesini yerine getirmekle meşguldu ve çoğu askeri sorumlulukları generalleri ve uşakları yerine getiriyordu. Konfederasyon'un en iyi subaylarından birisi Ayrılıkçı Droid Ordularının Yüce Harp Komutanı[25] olan Kaleesh siborg General Grievous idi.[26] Grievous ve Dooku'nun komutası altında Yüce Lider Asajj Ventress,[14] General Kleeve,[27] Dük Solha[28] ve Albay Coburn Sear[29] gibi birçok yüksek rütbesi subay hizmet veriyordu.

Çoğunlukla droid güçlerden oluşmasına rağmen Konfederasyon askeriyesi ayrıca kontrolü altında bulunan gezegenlerin silahlı kuvvetlerini de içeriyordu. Umbara Milisi,[30] Zygerria kraliyet muhafızları,[31] birçok Kage Savaşçısı[32] ve Stalgasin kovanından Geonosisliler bunlara örnekti.[3]

Ordu

"Ayrılıkçı droid orduları şehirlerimizi ezdi, patlattı ve bombaladı. Amaçları yok gibi duruyordu. Sadece bir şeyleri yok etmek.. Yok edebildikleri her şeyi. […] Kendi ordumuz vardı tabii ama hızlıca yenildi. Savaşmayı bıraktığımızda bile droidler yürümeye ve yok etmeye devam etti."
Mayvlin Trillick, Ayrılıkçı Oktaro işgalini anlatıyor[kaynak]

Onderon'da droid güçleri

Droid ordusu bir araya gelmiş en büyük orduydu[3] ve bazı iddialara göre Cumhuriyet klon ordusundan yüze bir oranla daha büyüktü.[33] Ayrılıkçı Droid Ordusu; Ticaret Federasyonu Droid Ordusu, Tekno Birliği Droid Ordusu,[3] Perakende Kurulu'nun özel droid ordusu,[5] Ticaret Loncası'nın ordusu ve Kurumsal İttifak'ın ordusu gibi birçok büyük şirketin ordularından kurulmuştu.[3] Ayrılıkçı rütbeleri arasında sınırlı sayıda kanlı canlı askerler de vardı ancak Kont Dooku bu kişilerin, hizmete zorlanan klonlar aksine gönüllü olduğunu belirtmişti.[34]

Donanma

Klon Savaşları sırasında Ayrılıkçı bir filo

Bağımsız Sistemler Konfederasyonu Donanması, Klon Savaşları'nda Amiral Trench'in gezegeni ablukaya aldığı ve sancak gemisi Invincible yok edilene kadar Cumhuriyet güçlerini geride tuttuğu Christophsis Savaşı sırasında erken hareketlilik gördü.[35] Donanmada bulunan Boyun Eğdirici-sınıfı ağır kruvazör Malevolence savaşın erken zamanlarında Cumhuriyet konvoylarının korkulu rüyasıydı ve ilk başta "gizemli silah" olarak biliniyordu. Ancak daha sonradan Malevolence'ın tek bir atışla düşman gemilerini savunmasız bırakan bir mega iyon topu ile donatıldığı keşfedildi[36] ve Kaliida Nebulası Savaşı sırasında yok edildi.[37]

Coruscant Savaşı sırasında Dooku'nun ölmesinin yanı sıra Ayrılıkçılar, filolarının üçte birini de kaybetmişti.[11]

Ayrılıkçı donanması; Ticaret Federasyonu[3] ve Galaksilerarası Bankacılık Klanı gibi gruplar tarafından kullanılan yıldız gemilerine sahipti. Ana muharebe gemileri daha çok Akbaba-sınıfı droid yıldız savaşçıları ve Droid tri-savaşçılardan oluşan yıldız savaşçısı güçleri tarafından destekleniyordu.[4]

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • "All I Want For Life Day"

Kaynaklar

Sithpedi logo.svg Bu liste tam değil. Sithpedi'ye katkıda bulunmak için Wookieepedia'daki liste ile güncelleyebilirsin. (Not)

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 StarWars.com Encyclopedia Separatist supply shipEncyclopedia (içerik artık yok; yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 2,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Heroes on Both Sides"
  3. 3,00 3,01 3,02 3,03 3,04 3,05 3,06 3,07 3,08 3,09 3,10 3,11 3,12 3,13 3,14 3,15 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  5. 5,0 5,1 StarWars-DatabankII.png Databank'ta Retail Caucus Droid (yedek bağlantı)
  6. Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide referans kitabı, Ayrılıkçı Krizi'nin YSÖ 24'te başladığını belirtmektedir.
  7. 7,0 7,1 7,2 Tarkin
  8. 8,0 8,1 Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike
  9. StarWars.com Encyclopedia STAPEncyclopedia (içerik artık yok; yedek bağlantı)
  10. 10,0 10,1 StarWars.com Encyclopedia Trade Federation landing shipEncyclopedia (içerik artık yok; yedek bağlantı)
  11. 11,0 11,1 11,2 Star Wars: On the Front Lines
  12. Rise of the Separatists
  13. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Lost One"
  14. 14,0 14,1 Star Wars: Klon Savaşları
  15. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Grievous Intrigue"
  16. 16,0 16,1 Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "The Last Battle"
  17. Lords of the Sith
  18. Thrawn
  19. Aftermath
  20. Aftermath: Empire's End
  21. 21,0 21,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Liberty on Ryloth"
  22. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Bombad Jedi"
  23. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Storm Over Ryloth"
  24. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Landing at Point Rain"
  25. Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded
  26. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Lair of Grievous"
  27. Kanan 1
  28. Thrawn: Alliances
  29. Kanan 9
  30. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Darkness on Umbara"
  31. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Slaves of the Republic"
  32. Kanan 7
  33. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Ambush"
  34. Karanlık Mürit
  35. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Cat and Mouse"
  36. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Rising Malevolence"
  37. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Destroy Malevolence"
Advertisement