Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Premium-FeaturedIcon.svg

Bu makale bir seçkin makale adayı!

Bu makalenin adaylığında görüşünü belirtmeyi unutma!

Vader's revelation.png

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa spoiler içeriyor–Star Wars: The Bad Batch. Dikkat ediniz.

"İmparatorluk Cumhuriyet gibi değil. Onlara yetkiler vererek kendimize zarar verdik. Bu operasyonun devam etmesine izin vermekten ziyade bizi yok edeceklerinden korkuyorum."
―Lama Su, Nala Se'ye[kaynak]

Lama Su, galaksi dışındaki Kamino gezegeninin İdari Konsey'ini Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında yöneten bir siyasetçi olan erkek bir Kaminoluydu. Su hükûmeti, Klon Savaşları sırasında Büyük Cumhuriyet Ordusu'nu oluşturan klon askerlerin yetiştirilmesinden sorumluydu. 66. Emir vasıtasıyla Jedi Düzeni'ni yok etmeyi planlayan Sith'ler ile iş birliği içerisinde olmasına rağmen Lama Su, galaksi çapında Bağımsız Sistemler Konfederasyonu ile yapılan savaşta Cumhuriyet'in klon ordusunu komuta eden Jedi Generaller ile birlikte çalıştı.

Nihayetinde Sith'lerin planının meyve vermesi ve Jedi Düzeni ile Cumhuriyet'in yıkılmasının ardından Lama Su, Sith'lerle yaptığı iş birliğinden ötürü pişmanlık duymaya başladı. Zira Cumhuriyet'in yerine gelen Galaktik İmparatorluk, Kamino'da üretilen klon askerleri kullanışsız olarak görüp yeni rejime sadık olan normal asker alımına yönelmiş ve böylece Kamino'nun ekonomik ve siyasi geleceğini tehlikeye atmıştı. Olayların Kaminoluların aleyhine işlediğini fark eden Lama Su, Kamino'nun yeni düzen gözündeki değerini yüksek tutmaya çalıştı. Ancak bu planların başarısız olmasıyla birlikte İmparatorluk'un Kaminoluları yok edeceğine inanmaya başladı ve Kamino'nun ana tıbbi ve bilimsel personelini Kamino'dan kaçırarak klonlama projelerini başka bir yerde devam ettirmeye çalıştı. Fakat İmparatorluk Koramirali Rampart'ın bu planları öğrenmesinin ardından Lama Su, İmparatorluk'a ihanet suçlamasıyla tutuklandı.

Biyografi

Klonlama çağı

Ordu talebi

"Usta Sifo-Dyas neredeyse 10 yıl önce öldürülmüştü."
"Ah, bunu duyduğuma üzüldüm. Fakat yaşasaydı, onun için yarattığımız ordudan gurur duyacağından eminim."
―Obi-Wan Kenobi ve Lama Su[kaynak]

Naboo İşgali'nden bir süre önce Başbakan Lama Su tarafından yönetilen Kamino hükûmeti, Jedi Ustası Sifo-Dyas tarafından Galaktik Cumhuriyet için bir klon ordusu yaratmakla görevlendirildi.[3] Sifo-Dyas kısa süre sonra Pyke Çetesi mensupları tarafından öldürüldü ve Lama Su, birdenbire Sith Lordu Darth Tyranus ile iş birliği içerisine girdi.[7] Tyranus, ödül avcısı Jango Fett'ten aldığı genetik şablonu klon ordusunun yaratımında kullanılması için Lama Su'ya gönderdi. Buna ek olarak Tyranus, Jedi'ların olası ihanet eylemlerine karşı önlem olması amacıyla her klon askerin beynine yerleştirilecek bir biyoçipi de Lama Su'ya verdi.[8] Ancak inhibitör çipler, klonların 66. Emir kapsamında Jedi Düzeni'ni ortadan kaldırmasını[9]planlayan Sith'ler tarafından tasarlanmıştı.[10]

Jedi ziyareti

"Ordu?"
"Evet, bir klon ordusu. Ve belirtmeliyim ki, şu ana kadar yarattıklarımızın en iyilerinden biri."
―Obi-Wan Kenobi ve Lama Su[kaynak]

Başbakan Lama Su Kaminoluların Galaktik Cumhuriyet için ürettiği klon ordusunu Obi-Wan Kenobi'ye takdim ediyor.

Sifo-Dyas'ın ölümünden on yıl sonra Jedi Şövalyesi Obi-Wan Kenobi, bulduğu bir Kaminolu zehir okundan yola çıkıp Jango Fett'in peşine düşerek Kamino'ya vardı. Taun We Kenobi'yi karşılayıp Lama Su ile tanıştırdı. Lama Su ile Kenobi sohbet ederken Su, Kenobi'nin klon ordusunu denetlemek için geldiğini zannetti ve ordunun planlanan sürede hazır olacağına dair onu temin etti. Sifo-Dyas'tan bahsetti ve Kenobi'den onun yıllar önce öldüğünü öğrendi. Lama Su, Kenobi'yi etkilemek amacıyla ona Kaminolu muharebe talimini ve Tipoca Şehri'ndeki eğitim tesislerini gösterdi. Lama Su, Jango Fett'ten de bahsetti. Fett'in kendisinin genetik şablon olarak kullanılmasının karşılığında Kaminolulardan istediği tek şeyin, diğer klonların aksine hızlı yaşlanmayan bir oğul olduğunu söyledi.[3]

Klon Savaşları

Fett'in kaybı

"Jango Fett'in talihsiz ölümünden beri, daha fazla klon üretmek için DNA'sını esnetmemiz gerekti."
―Lama Su, Shaak Ti'ye[kaynak]

Jango Fett'in ölümünün ardından Lama Su, klon ordusu için yeni bir genetik şablon bulunmasına yönelik Shaak Ti'ye tavsiyelerde bulundu.

Klon Savaşları'nın başlamasıyla Kaminolu Halle Burtoni, Kamino'nun Cumhuriyet içerisindeki hayati rolünden istifade edip Kamino Senatörü olarak Galaktik Senato'ya girmeyi başardı.[11] Buna rağmen Jango Fett'in Mace Windu tarafından öldürülmesiyle[3] Lama Su'nun elinde klonların üretimi için sınırlı miktarda genetik materyal kalmıştı. Bu yüzden Su, klon üretimini sürdürmek için Fett'in genetik şablonunu esnetmek gibi yeni birtakım yollar bulmak zorunda kaldı.[12]

Lama Su, devreye soktuğu alternatif yöntemler sonucu üretilen askerlerden büyük ölçüde hoşnutsuzdu. Jedi Ustası Shaak Ti ona Domino Mangası'nın son testinde de başarısız olduğunu söylediğinde Su, mangadaki askerlerin öldürülmesini teklif etti. Fett'in ölümünden beri klonları nasıl klonladıklarından da bahsetti. Shaak Ti bu teklifi reddederek klonların birer nesne değil, yaşayan varlık olduklarını belirtti. Lama Su Jedi'ların fazla merhametli olduğuna dair fikrini belirtse de, orduyu Cumhuriyet sipariş ettiği için kararın Ti'ye ait olduğunu da kabul etti. Gelecekte daha başarılı askerler üretmek isteyen Su, üetim için yeni bir genetik şablonun bulunmasını talep etti.[12]

Kamino'ya saldırı

"Böyle bir sebeple sizi ziyaret etmek istemezdim fakat Grievous'ın Kamino'ya yönelik bir Ayrılıkçı saldırısı planladığına inanıyoruz."
"Ama Cumhuriyet ablukası gereğinden de güçlü. Buna cesaret edemezler."
―Obi-Wan Kenobi ve Lama Su[kaynak]

Lama Su, Kamino Savaşı sırasında Tipoca Şehri'nin komuta merkezinde bulunuyordu.

Bir süre sonra Lama Su ile Shaak Ti; Tipoca Şehri'ne gelen Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker ve 501. Lejyon'u karşıladı. Su, Cumhuriyet Askeriyesi'nin yörüngedeki ablukasına rağmen Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun Kamino'ya saldırmaya niyetli olduğunu öğrendiğinde şaşkınlığa uğradı. Yaklaşan saldırıya hazırlık olarak Su, Tipoca Şehri'nin ana komuta merkezine gitti.[13]

66. Protokol komplosu

"Lord Tyranus ile iletişime geçmeliyiz."
―Lama Su, Nala Se'ye[kaynak]

Lama Su ve Shaak Ti, kaçak GKK askeri CT-5555'i yakalamak üzere Tipoca Şehri garnizonunu görevlendiriyorlar.

Klon Savaşları'nın sonlarına doğru Nala Se, Lama Su'nun yanına gelerek 66. Protokol'ün CT-5385 numaralı klon askerde erkenden devreye girdiğini bildirdi. Su, Darth Tyranus'a ulaşıp bu haberi iletti. Tyranus, klona otopsi yapılabilmesi için klonun öldürülmesini emretti. Buna ek olarak Su'nun klonun biyoçipini çıkartmasını ve Jedi Düzeni çipin gerçek işlevini kavrayamadan çipi kendisine yollamasını talep etti.[8]

İmparatorluk'un yükselişi

Önceliklerin değişmesi

"Amiral Tarkin, bu haberleriniz oldukça şaşırtıcı. Şansölye Palpatine geçmişte bizim klonlama çalışmalarımızı hep desteklemişti."
"İmparator Palpatine'in öncelikleri değişti. Savaşın sonlanmasıyla, daha fazla klona duyulan ihtiyaç sorgulanmakta."
―Lama Su ve Wilhuff Tarkin[kaynak]

Klon Savaşları'nın sonlanmasının ardından YSÖ 19'da[14] Sith Lordu Darth Sidious'ın aleni kimliği olan Sheev Palpatine, 66. Emir'i uygulattı. Böylece Jedi'ların çoğu, kendi klon askerlerinin ihanete uğrayarak öldürüldü. Neticede Lama Su'nun klon ordusu sadece Sith'lerin Jedi'lara yönelik intikam planlarının değil, Palpatine'in İmparator olup birinci Galaktik İmparatorluk'un başına geçmesinde de çok önemli bir faktör oldu.[15]

Klon Savaşları'nın sonlanmasının ardından Lama Su, klon asker programının değeri konusunda yeni kurulan Galaktik İmparatorluk'u ikna etmekle uğraştı.

Kısa süre sonra Lama Su ve yardımcısı Taun We, gezegene teftiş için gelen Amiral Wilhuff Tarkin'i Tipoca Şehri'nde ağırladı. Tarkin'in ziyaretinin sebebi, İmparator Palpatine tarafından ilan edilen Yeni Düzen'in klon askerlere ihtiyaç duyup duymadığını belirlemekti. Lama Su İmparatorluk'un galakside düzeni sağlamak için klon askerlere ihtiyaç duyacağını belirtse de Tarkin, göreve seçilen normal askerlerin alınmasının klonların yarısı kadar maliyeti olacağını belirtti. Lama Su; hiçbir seçili askerin, doğduklarından itibaren etkili ve itaatkâr askerler olmak üzere yetiştirilen klon askerler kadar muharebede yetenekli ve etkili olamayacağını anlatarak ısrar etti. Lama Su'nun dediklerine rağmen ikna olmayan Tarkin ise, klonların becerilerini bizzat değerlendireceğini söyledi.[6]

Ziyaret süresince Lama Su, klon askerlerin seçili askerlerden daha kabiliyetli olduğunu göstermek üzere Klon Kuvveti 99'u kullanarak klonların üstünlüğünü kanıtlamaya çalıştı. Tarkin, talim sırasında Klon Kuvveti 99 üzerinde canlı mermi kullanılması talimatını verdi. Lama Su klonların ve tesisin güvenliğini düşünerek bunu yapmaktan çekinse de nihayetinde Tarkin'in talimatını uyguladı. Neticede Manga 99, doğaçlama hamleler yaparak talim süresince hayatta kalmayı başardı.[6]

Daha sonra Lama Su, Nala Se ve Se'nin asistanı Omega; Kamino'da üretilen üst düzey klonlar hakkında Tarkin'le konuşmak için kuluçka odalarından birinde bulundular. Lama Su Klon Kuvveti 99'un İmparatorluk için yararlı olabileceğine dikkat çektiğinde Tarkin, 99'un emirlere uymama eğiliminden duyduğu endişeyi dile getirdi. Nala Se, bu durumun sadece 99'un genetik mutasyonlarının bir yan etkisi olduğunu ve asla görev sonuçlarını etkilemediğini öne sürdü. Bunun üzerine Tarkin, 99'un 66. Emir'i yerine getirip getirmediğini sordu. Lama Su kendisine verilen rapora göre Kaller'da hem Jedi Ustası'nın hem de çırağının öldürüldüğü sonucuna vardığını söylediğinde Tarkin, İmparatorluk tarafından gelen karşı raporlardan birine göre çırağın sağ kurtulmuş olduğunu açıkladı.[6]

Klon Kuvveti 99'un firarı

"Mesele çözüldü mü?"
"İnhibitör çipin etkisini artırmayı başardık. Fakat Manga 99'un diğer klonları, Omega'yı da yanlarına alarak kaçtı."
"Dikkatli olmalıyız. İmparatorluk'un niyetleri açığa çıkana kadar, ağzını açma."
―Lama Su ve Nala Se[kaynak]

Klon Kuvveti 99 İmparatorluk'tan firar edip yeniden Omega'yı almak üzere Kamino'ya döndüğünde Nala Se, peronun kapılarının kapanmasını uzaktan önleyerek Omega ve 99'un kaçışına gizlice yardım etti. Kaçışın ardından Nala Se, kaçışı ve Omega'nın kaybını Lama Su'ya bildirdi. Lama Su, İmparatorluk'un niyetlerinden hâlen emin olmadığından ötürü yaşananlardan İmparatorluk'a bahsedilmemesi konusunda Nala Se'yi uyardı ve Nala Se de bunu kabul etti.[6]

Ordu değişimi

"Seçili askerler asla aynı askerî yeterlilik düzeyine ulaşamayacak. Bizim klonlarımız doğumlarından beri eğitildiler. "
"Yetenekler öğretilebilir. Gönüllü olarak göreve aldıklarımızın sadakatinin muazzam derecede değerli olduğuna inanıyorum."
"Somut bir test yürütüceğiz. Onları bir de eylemde görmemiz lazım."
―Lama Su, Rampart ve Tarkin[kaynak]

Lama Su, İmparatorluk'un klonlar yerine seçili asker alımı yapmaya daha fazla yönelmesiyle birlikte Kamino'nun ve klonlama projelerinin geleceğinden endişe duymaya başladı.

Klon Kuvveti 99'un kaçışından bir süre sonra Tarkin, hâlâ gönüllü askerlerin yeterliliğini değerlendirmekteydi. Bu sıralarda Koramiral Rampart, yeni bir elit manga olarak askere almayı planladığı bir grup normal askeri Kamino'ya getirdi. Tarkin bu askerleri eylem içerisinde görmek istediğinde Lama Su, bunu hoş karşılamadı ve yaşam boyu eğitim gören klon askerlerin normal askerlerden daha üstün olduğunu söyledi. Rampart, İmparatorluk'a gönüllü olarak hizmet veren sadık askerlere de aynı yeteneklerin öğretilebileceğini ile sürdü. Ayrıca Klon Kuvveti 99'un firar etmeyen tek üyesi olan Crosshair'i de bu yeni elit manganın komutasına getirdi. Elit manga ve Crosshair'in, Klon Kuvveti 99'un önceden başaramadığı bir görev olan Onderon'daki isyancıları temizleme görevini tamamlamaları için Tarkin tarafından Onderon'a gönderilmesi emredildi. Tarkin ve Rampart'ın fikrini değiştiremeyeceğini anlayan Lama Su, ikilinin yanından ayrıldı.[16]

Daha sonra Lama Su ve Nala Se, Jango Fett'in genetik numunelerinin tükenmeye devam etmesinin yanı sıra İmparatorluk'un yeni asker alım programının da Kaminoluların projelerini geçersiz kılacağını konuştular. İmparatorluk'la ilişkilerin sağlam tutulması ve klonlama projelerinin sürdürülmesini hedefleyen Lama Su, daha üstün bir klon nesli üreterek daha üst bir klonlama aşamasına geçmeleri gerektiğini söyledi. Nala Se bu aşama için gereken klon numunelerinin Kamino'ya kendi istekleriyle dönmeyeceğini söylediğinde Lama Su, onların Kaminolu malı olduğunu ve deneylerde kullanılmak için yalnızca bir tanesinin gerekli olduğunu belirtti.[16]

Klon Kuvveti 99'un yeniden bulunması

"Bracca'daki Kazıyıcılar, Jedi kruvazörlerinin birinde bir enerji hareketliliği olduğunu bildiriyor."
"Öncü bir ekip gönderin."
"Ondan daha fazlasına ihtiyacımız var. Hareketliliğin sebebi Klon Kuvveti 99."
"Amiral Rampart, bu deneysel birimin klonları oldukça yetenklidirler. Onları sağ yakalamak en doğrusu olur."
"Bir grup kaçak klon firariyle ilgilenmiyorum. Onları Bracca'da bulursanız, öldürün."
―Crosshair, Lama Su ve Rampart[kaynak]

Amiral Rampart, Lama Su'nun Klon Kuvveti 99'u canlı ele geçirme talebini reddederek Crosshair'e onların öldürülmesini emretti.

Crosshair, kaçak Klon Kuvveti 99'un Bracca'daki Kazıyıcı Loncası tarafından görüldüğünü bildirdiğinde Lama Su, değerli ve oldukça yetenekli gördüğü Klon Kuvveti 99'un sağ olarak Kamino'ya getirilmesini önerdi. Rampart bu teklifi kabul etmedi ve Klon Kuvveti 99'la ilgilenmediğini belirterek onların öldürülmesine yönelik Crosshair'e emir verdi. Lama Su bunu içten içe onaylamadı.[17]

99'un kaybedileceğinden endişe duyan Lama Su, Nala Se ile buluştu. Kaminoluların yedek planının hayati bir parçası olan Omega'yı ele geçirme planlarını artık erteleyemeyeceklerini söyledi. Bu zamana kadar Lama Su, Omega'nın yakalanması için birden fazla ödül avcısı kiralamıştı.[17]

Kayıp ödül

"Son gelişmeleri anlat."
"Omega, Pantora'da karşılaştığım klonlar tarafından yeniden kurtarıldı. Onları takip edebilirim, fakat bu fazladan ödeme gerektirir."
"Hayır. Lama Su'nun ellerinde olmadığı sürece, güvendedir. Ödemeni yollayacağım."
"Fikrini değiştirirsen, bana nasıl ulaşacağını biliyorsun."
―Nala Se ve Fennec Shand[kaynak]

Lama Su, Omega'ya karşılık Cad Bane'e ödeme yapmayı teklif eden Nala Se'nin yerine Bane ile buluşması için Taun We'yi gönderdi.

Kiralanan ödül avcılarından biri olan Cad Bane, Lama Su ile iletişime geçti ve Bracca'da Omega'yı yakaladığını bildirdi. Bane kızı sağ yakaladığı için fazladan ödeme talep ettiğinde Lama Su, yalnızca kızı sağ tutması konusunda Bane'i uyarmakla yetindi.[18]

Kamino'da Lama Su, Omega'nın nasıl alınacağını kararlaştırmak üzere Nala Se ve Taun We ile buluştu. Nala Se ödemeyi kendisinin yapmasını teklif ettiğinde Lama Su, Nala Se'nin Omega'ya yönelik olan kişisel ilgisini gerekçe göstererek bu teklifi reddetti ve Taun We'yi Bane ile buluşması için Bora Vio'daki terk edilmiş klonlama tesisine göndermeye karar verdi. Taun We'ye Bane'e ödeme yapmasını ve Omega'yı Kamino'nun alt katlarından birine getirmesini söyledi. Ayrıca Omega'dan gerekli genetik materyal alınır alınmaz onun öldürüleceğini açıkladı. Ancak Lama Su'nun bu planı, Omega'yı kurtarmak için diğer bir ödül avcısı olan Fennec Shand'i kiralayan Nala Se tarafından baltalandı. Bora Vio'da Shand, Taun We'yi öldürüp kısa süreliğine Omega'yı ele geçirdi ancak neticede Klon Kuvveti 99'un gelip Omega'yı kurtarmasıyla beraber iki ödül avcısı da Omega'yı elde edemedi. Shand 99'un peşine düşebileceğini söylediğinde Nala Se, Omega'nın Lama Su'nun elinde olmadığı sürece güvende olduğunu söyleyerek Shand'in teklifini reddetti.[18]

İhanetle karşı karşıya

"Bir bilimci benim işime yarar; ama bir siyasetçi, yaramaz. Ne yazık ki bundan böyle hizmetlerinize ihtiyaç duyulmuyor."
―Rampart, Lama Su'ya[kaynak]

Lama Su, Kamino'yu tahliye etme planlarını gerçekleştiremeden Rampart'ın Elit Manga Askerleri tarafından tutuklandı.

Omega'yı ele geçirme planlarının başarısız olması nedeniyle, Kaminoluların yedek planının yanı sıra İmparatorluk'la ilişkilerini sürdürme umutları da suya düştü. İmparatorluk, Kamino ile yapılmış olan tüm anlaşmaları iptal etti. İmparatorluk'un Kamino'daki tüm yaşayan klonları Kamino'dan götürmekte olduğunu gören Lama Su, Nala Se ile buluştu ve İmparatorluk'un klonlama projelerinin sürdürülmesine izin vermeyerek Kaminoluları yok edeceğinden korktuğunu açıkladı. Bu sebeple klonlama işlerini başka bir yerde yürütmek amacıyla Nala Se'den Kamino'nun önemli tıbbi personelini tahliye etmesini istedi. Ancak Nala Se, tahliyeleri organize ettiği sırada Rampart tarafından yakalanıp tutuklandı ve Rampart tarafından Lama Su'nun kabul salonuna götürüldü. Nala Se'nin eylemlerinden haberdar değilmiş gibi yapan Lama Su, Nala Se'yi uygun şekilde cezalandıracağına yönelik Rampart'a söz verdi. Ancak Rampart, klon ordusunu fazla etkileyici bulmamasına rağmen Nala Se'nin bilimsel becerilerini oldukça değerli gördüğünü söyledi. Nala Se odadan uzaklaştırılırken Rampart, Nala Se gibi bir bilimcinin aksine Lama Su gibi bir siyasetçiyle ilgilenmediğini belirterek iki Elit Manga Askerinin Lama Su'yu kendi kabul odasında tutuklamasını sağladı.[19]

Kişilik ve özellikler

"Siz Jedi'lar, fazla merhamet gösteriyorsunuz."
―Lama Su, Shaak Ti'ye[kaynak]

Lama Su hem Jedi'lar hem de Sith'ler ile çalışsa da, onların tarzlarını anlamıyor ve onları "ilginç bir tarikat" olarak görüyordu.

Büyük Ordu'nun denetmeni olarak Lama Su, klon askerlerinden oldukça gurur duyuyordu. Onları, Kamino tarihinin en başarılı ürünlerinden biri olarak görüyordu. Klon ordusunun geliştirilmesine katkıda bulunan muharebe talimlerinden ve eğitim tesislerinden de gurur duyuyordu.[3] Orduyu komuta eden Jedi'larla yakın ilişkisine rağmen Su, Jedi'ların yöntemlerine akıl erdiremiyor[8] ve komuta ettikleri klon askerlere neden merhamet gösterdiklerini anlayamıyordu.[12] Cumhuriyet'in müttefiklerinden biri olmasına rağmen Su, asıl olarak Kamino'nun yönetimiyle ilgileniyordu.[20]

Lama Su, 2.29 metre boyunda erkek bir Kaminoluydu. Beyaz derili ve oldukça uzundu.[1] Gözleri siyahtı ve beyaz göz bebekleri vardı.[3][4] Kafasının tepesinde eşsiz bir ibik vardı ve burun delikleri, zayıf ve "U" şeklindeki bir yarık vasıtasıyla üst dudağına bağlanıyordu. Lama Su'nun elleri üç parmaklıydı, ayakları ise küçüktü ve toynağa benziyordu.[3]

Lama Su, göğsünü ve omuzlarını örten beyaz bir zırh giyiyordu. Özellikle ensesini koruyan uzun bir boyunluğu vardı. Su'nun kolları, bacakları ve karnı siyah kumaşla kaplıydı. Belini saran turuncu tokalı mor bir kemeri vardı. El bilekleri beyaz, metal yenlerle örtülüydü. İç kısmı kızıl olan ve mor çizgilerle süslü uzun siyah kumaş şeritleri de, Su'nun bacaklarını örtüyordu.[3]

Sahne arkası

Lama Su ilk olarak Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı'nda göründü.[3] Su'nun ilk olarak dişi olması planlanıyordu ancak son saniyede bu karar değiştirildi.[21] Su, Bölüm II'de CGI vasıtasıyla canlandırıldı ve Anthony Phelan tarafından seslendirildi. Star Wars: Klon Savaşları'nda ise Su, daha önce birkaç Star Wars temalı video oyununda Luke Skywalker'ı seslendirmiş olan Bob Bergen tarafından seslendirildi.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Advertisement