FANDOM

Tab-canon-white
Tab-legends-black
Premium-Eras-canon
"Kenarda oturup kendilerine hiçbir önemi yokmuş gibi izleyenlerden biri olmaktansa bir şeye inanan, galaksiyi daha iyi yapmak için her şeyi feda edebilecek bir canavar olmayı tercih ederim."
―Prenses Leia Organa

Güç'e duyarlı dişi bir insan olan Leia Organa Alderaan'ın prensesi, İmparatorluk Senatosu'nun bir üyesi, Cumhuriyeti Yeniden Kurma İttifakı'nın bir lideri, Galaktik Senato'nun bir üyesi ve Direniş'in generaliydi. Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker ve Naboo'dan Senatör Padmé Amidala'nın kızı olan Leia, ikizi Luke Skywalker ile YSÖ 19 yılında Leia Amidala Skywalker olarak doğdu. Babasının Güç'ün karanlık tarafına düşmesinin bir sonucu olarak, Skywalker ikizleri ayrıldı ve Leia, Senatör Bail Organa ve onu Prenses Leia Organa olarak isimlendiren karısı Kraliçe Breha Organa tarafından evlat edinildi. Üvey ebeveynlerinin değerleriyle yetiştirilerek, Organa Galaktik Senato'nun ilkelerini destekledi ve varisi Galaktik İmparatorluk'un yönetimine karşı çıktı.  İmparatorluk Senatosu'nda üvey babasının görevine gelse de,  Organa İmparatorluk'un operayonlarını baltalamak için gizlice çalıştı ve bir gezegeni yok edebilecek kapasiteye sahip olan İmparatorluk Süper-silahı Olüm Yıldızı'nın çalınmış planları ona emanet edildi. Evlat edinildiği ana gezegeninin yok oluşunu önleyemese de, planlar YSÖ 0'da Yavin Savaşı sırasında sonunda Asi Birliği'ne teslim edildi ve Ölüm Yıldızı'nın yok oluşuyla sonuçlandı.

Organa Birlik'te önemli bir şahıs oldu, YSS 3'teki Hoth Savaşı ve YSS 4'teki belirleyici Yavin Savaşı'nda yer aldı. Ayrıca Hutt suç lordu Jabba Desilijic Tiure'yi öldürerek "Hutt Katili" ünvanını aldı. İmparator Palpatine ve çırağı, Leia'nın ve kardeşinin biyolojik babasının ölümünden sonra, YSS 5'te İmparatorluk Jakku Savaşı'nda yenildi ve Yeni Cumhuriyet'e teslim olmaya zorlandı. Hayatı boyunca amacı olan İmparatorluk'u yıkmak ve galakside özgürlüğü sağlamayı başararak,  Organa kocası kaçakçıdan asiye dönen Han Solo ile bir yuva kurmak için duruldu. Oğlu Ben Solo'yu, Galaktik İç Savaş'ın sonu olan günde doğurdu. Ancak annesi gibi, Ben Seçilmiş Kişi Anakin Skywalker'a olan bağlantısından dolayı doğası gereği Güç'te kuvvetli olarak doğdu. Ben ve büyükbabası arasındaki benzerliklerden dolayı, Ben'in Vader gibi karanlık tarafa geçmeyeceği umuduyla Jedi Ustası Luke Skywalker'ın sorumluluğuna verdi.

Yeni Cumhuriyet'te bir senatör olarak, Organa Senato'nun ismi dışında İmparatorluk'un varisi olan İlk Düzen'in yükselişine olan tepkisizliğine karşı çıktı. Politik liderlerin yeni bir jenerasyonu tarafından gözden düşürülerek, Organa İlk Düzen'in aktivitelerini gözlemlemek için Direniş'i kurdu. Sonrasında, Organa'nın oğlu karanlık tarafa geçti ve Skywalker'ın Jedi Düzeni'ni tamamen eski haline getirmek için olan çabalarını yok etti. Kylo Ren kişiliğini benimseyerek, eski Ben Solo Yüce Lider Snoke'un çırağı oldu fakat annesinin onun içinde Güç'ün aydınlık tarafının hala var olduğuna dair umudu devam etti. Han Solo'nun oğlunun ellerinde ölümüyle sonuçlanan, ayrılmış kocasının Ren'i eve geri getirmeye çalışması Organa'nın isteğiyleydi. Ren'in davranışları Organa'nın oğlundaki umudunu kaybetmesine neden oldu, oğlunun kurtarılma umudunun gerçekten de ötesindeolduğuna inandı. Aynı zamanda, İlk Düzen Cumhuriyet'in yıkımının ardından bilinen galaksiye hükmetme arzusuyla yükselerek Direniş'i İmparatorluk'un varisine karşı olan savaşında yalnız bıraktı. Crait Savaşı'nda neredeyse yok oluşun ardından, Organa İlk Düzen'den ölü kocasının yıldız-gemisi Millennium Falcon'ın güvertesinde bir avuç hayatta kalanla geri çekildi.