Diğer kullanımları için şuraya bakın: Lina (belirsizlik).
Vader's revelation.png

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa büyük spoiler içerir–The High Republic: Light of the Jedi. Dikkat ediniz.

Lina Soh, Galaktik Cumhuriyet'in Yüksek Cumhuriyet dönemindeki dişi Yüce Şansölyesiydi[1] ve YSÖ 232 yılı dolaylarında görev yaptı.[2] Jedi Ustası Avar Kriss, Soh'un eskisinden çok daha hassas olduğunu belirtmişti.[3]

Büyük Felaket'den önce seçildi ve büyük ilerlemenin olduğu bir dönemde yer aldı. Soh, destek programlarını yürürlülüğe koydu. Bunlara bir örnek ise Dış Halka Bölgeleri'ni de Cumhuriyet'e katmak için yapılan Yıldızışığı Feneriydi.. Şansölye'nin isteği üzerine Jedi Düzeni de ihtiyacı olan herkese ulaşabilmek için galaksinin uzak yerlerine karakollar kurdu. Bu karakollar, Coruscant'daki Jedi Tapınağı ve Cumhuriyet'in kendisinden bağımsız olarak çalışıyordu.[3]

Yoldaşlar

Lina Soh, Matari ve Voru adında iki targona sahipti. İkiz targonlar, Soh'a kimsenin olmadığı kadar yakın ve sadıktı. Kendisine korumacılık ve yoldaşlık yapıp onu hiçbir zaman bırakmadılar. Soh sık sık fikirleri ve planlarıyla ilgili Matari ve Voru'yla konuşurdu. Targonlar Ortak Lisan'ı anlayacak kapasitede olmasalar da Soh'un duygu ve düşüncelerini hissedebiliyorlardı.[3]

Sahne arkası

Lina Soh, Star Wars: The High Republic projesi için yaratılmıştır.[3]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar