"Niye uçtuğumuzu hatırlayın. Umut için. Yeni Cumhuriyet için."
―Lindon Javes, Vanguard Filosu'na[kaynak]

Lindon Javes, Asi Birliği ve daha sonradan Yeni Cumhuriyet Savunma Gücü'nün üyesi olan insan bir erkekti. İmparatorluk yıldız gemilerini avlayarak Birlik'te rütbe atlayan Javes, komuta etmekte yeteneği olduğunu fark etti ve birçok başarılı görevi yönetip sonradan Vanguard Filosu'nun liderliğine getirildi. General Hera Syndulla, İmparatorluk gezegeni Pandem Nai'ye bir saldırı planını incelediğinde Javes planı yapan kişinin öngörülerine katıldı.

Biyografi

"İkinci Ölüm Yıldızı yok oldu fakat İmparatorluk filosu hala bir tehdit. Vanguard Filosu, haydi tarih yazalım."
―Lindon Javes[kaynak]

Lindon Javes, YSÖ 0'da[4] yaşanan Alderaan[2][5] gezegeninin[2] yok edildiği sırada Asi Birliği'nde bir pilot ve eğitmen olarak hizmet veriyordu.[2] Alderaan'ın yok edilmesinden sonra İmparatorluk ana muharebe gemilerini avlayarak Birlik'te rütbe atladı. YSS 4[4] yılında yaşanan Endor Savaşı'ndan[6] sonra hala bir pilot olmasına rağmen komuta etme yeteneğini keşfetti. Böylece İmparatorluk'a karşı birçok başarılı görevi yönetti. Galaktik İç Savaş yeni bir sürece girdiğinde Javes'e Vanguard Filosu'nun[1] komutası[2] ve Yeni Cumhuriyet için gizli bir görev verildi.[2]

Endor Savaşı'ndan birkaç hafta sonra Javes, General Hera Syndulla birlikte İmparatorluk'un 204. İmparatorluk Savaşçı Kanadı'na Pandem Nai gezegeninde saldırmayı planladıkları seansa katıldı. Teğmen Yrica Quell tarafından hazırlanan öngörüleri inceledikten sonra, onunla aynı fikirde olduğunu belirtmişti.[3]

Kişilik ve özellikler

Lindon Javes koyu tenli, kahverengi gözlü ve siyah saçlı erkek bir insandı.[1]

Yetenekler ve beceriler

Javes tecrübeli bir pilot ve eğitmendi fakat daha sonradan komutada da yetenekli olduğunu keşfetti.[2]

Sahne arkası

Lindon Javes, çıkacak olan 2020 video oyunu Star Wars: Squadrons[7] için yaratıldı. Javes hakkında ilk defa Alexander Freed[3] tarafından yazılan 2019 tarihli Alphabet Squadron romanında bahsedildi ve 15 Haziran 2020'de Star Wars: Squadrons fragmanında görüldü.[1] Fragmanda görülen karakter 18 Haziran 2020 tarihinde StarWars.com Databank'te[2] Javes olarak tanımlandı.[7]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar