"Düşmanının kampına girmek nasıl hissettiriyor?"
"Jedi'ı artık bir düşman olarak görmüyorum. Fazla basit kalıyor."
"Nasıl görüyorsun?"
"Tüm gerçeklere sahip olduklarına inanan ancak resmin sadece yarısını görebilen varlıklar. Bu, onların kararlarını kusurlu kılıyor."
―Jacen Solo ve Lumiya[kaynak]

Doğum adı Shira Elan Colla Brie olan Lumiya, Güç'e hassas, dişi bir insan olan Sith'in Kara Leydi'siydi. Galaksinin çoğunluğunda yükselmekte olan Galaktik İmparator Palpatine'in egemenliğini zamanında İmparatorluk Merkezi'nde doğan Brie, kendisini Yeni İmparatorluk Düzeni doktrinlerine adamıştı. Bu, Palpatine'in baş infazcısı, genç kadının Carida İstihbarat Akademisi'ne katılımı da dahil olmak üzere, İmparatorluk sponsorluğundaki çeşitli programlarda ilerlemesine neden olan Sith Lord Darth Vader'ın ilgisini çekmişti. Onur öğrencisi olarak mezun olduktan sonra Shira, Vader tarafından binbaşı rütbesine yükseltildi ve yüksek derecede sınıflandırılmış bir görev aldı; Asi Birliği'ne sızıp Asi kahramanı Jedi Luke Skywalker'ın yoldaşları arasında dışlanmasını veya ölmesini sağlamak. Görevini başarıyla tamamlasa da Skywalker'ı rezil bir duruma düşüren olaylar Shira'nın ölüme yakın bir deneyim yaşaması ve tanınamaz hale gelmesine neden oldu. Sonradan Darth Vader, Shira'yı kurtarmış ve kendisi gibi sibernetik yenilemelerle iyileştirmişti. Bu olayların üzerine Shira, Sith'in Kara Leydisi Lumiya kimliğini benimseyerek Vader'ın emri altında Güç'ün karanlık tarafında kendini geliştirmeye başladı.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar