FANDOM

"Cumhuriyet'in Galaktik Senatosu adına, tutuklusunuz, Şansölye."
―Mace Windu, Darth Sidious'a[src]

Galaktik Cumhuriyet'in son dönemlerinde yaşayan ve erkek bir insan olan Mace Windu, Jedi Yüksek Konseyi'nin saygıdeğer üyelerinden biriydi. Jedi Düzeni'nde bulunduğu dönemde Jedi'ın seçilmiş lideri ve Klon Savaşları döneminde de Büyük Cumhuriyet Ordusu'na bir Jedi Generali olarak hizmet etmişti. Kendisi Jedi Düzeni'nin en büyük şampiyonuydu ve Güç'ün karanlık tarafı ile aydınlık tarafı arasındaki duruşu ile eskiden kalma geleneklerini sergilerdi.

Ayrılıkçı Kriz, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun doğuşunu ortaya çıkarıp Klon Savaşlarını tetiklediğinde, Windu ve Jedi, Cumhuriyetin savunmasınnı toparladılar ve Cumhuriyetin Büyük Ordusunun önderleri oldular. Savaş boyunca Windu, Jedi'ye ve Cumhuriyete çeşitli kapasitelerde hizmet etti - klon ordusunun komutasında savaş alanında, Coruscant'ta, savaş çabasının gözetmeni olarak ve Yüksek Şansölye Sheev Palpatine'nin danışmanı ve hatta karşı dünyalara bir diplomat olarak, politikayı küçümsemesine rağmen. Cephe hattındaki kahramanca davranışları ünlü bir Jedi savaşçısı olarak ününün bir hatırlatıcısıydı.

Savaş sona ermeye yakınken Windu, Şansölye'nin güdülerinden şüphelenmeye başladı; çünkü Palpatine, Galaktik Senato üzerindeki diktatörlük kontrolünü ele geçirdi ve galaksideki karanlık tarafın artan gücünü algıladı. Şüpheleri, bir Jedi Şövalyesi ve eski kehanetlerden Seçilmiş Kişi olan Anakin Skywalker, Palpatine’in, Cumhuriyet’i ve Ayrılıkçı İttifak’ı savaşa yönlendiren Sith’in Karanlık Lordu Darth Sidious olduğunu keşfettiğinde doğrulandı. Windu, Jedi Ustaları Kit Fisto, Agen Kolar ve Saesee Tiin ile birlikte, onu tutuklama niyetiyle Palpatine ile yüzleşti. Bunun yerine, sadece Windu kalana kadar, Karanlık Lord onlara teker teker saldırdı. Windu, Palpatine'i çatışmada alt etti ve - şansölyenin hükumet üzerindeki etkisinden dolayı hayatta kalmayacak kadar tehlikeli olduğuna karar verdi- onu vurmaya hazırdı, ancak şansölyenin hayatını kurtaran Anakin Skywalker'ın müdahalesi Windu'nun ölümüne yol açtı. Sonuç olarak, Skywalker karanlık tarafın etkisine kapıldı ve Darth Vader adını aldı.

Windu'nun hareketleri, Palpatine'nin Jedi'yı Cumhuriyet'e hain olarak lekelemesine neden oldu. Şansölye Emir 66'yı uyguladı ve galaksideki klon askerleri, Jedi Düzeni'nin düşüşünü işaret ederek Jedi liderlerine karşı döndü ve onları öldürdüler. Palpatine, Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a dönüştürdü ve İmparatorun yeni rejimi, tüm galakside Jedi karşıtı düşünceyi teşvik etti. İmparatorluk, propaganda yoluyla Klon Savaşları'nın patlak vermesine neden olan Jedi suçlu çetesinin lideri olarak Windu'yu tanımladı. Propagandaya rağmen, Windu'nun eylemlerinin bazıları sevgiyle hatırlandı; Ryloth Savaşı sırasında Windu'nun yanında görev yapan General Cham Syndulla, Windu'yu büyük bir saygıyla hatırladı ve Windu'nun savaş sırasında Ryloth'u kurtarmasına nasıl yardım ettiğini anlattı.

Biyografi

Erken Yaşam

"İçinde bir ateş yanıyor, Padawan. Bu, kendi içinde, doğal olarak yanlış değildir. Benim işim ona alışmana yardım etmek. Bu yüzden bu görevde bana eşlik etmen için seni seçtim. Bunu yapmaktan çok zevk alıyorum."
―Cyslin Myr, Mace Windu'ya[src]

Mace Windu, Klon Savaşları'ndan yaklaşık elli yıl önce Haruun Kal gezegeninde dünyaya geldi. Güç'e olan doğal yakınlığı nedeniyle Windu, Jedi Düzeni'ne gönderilmişti - Galaktik Cumhuriyet'i savunmak için yeminli ve galaksideki barış ve adalet koruyucuları olarak bilinen manastır bir koruyucu düzen olan Jedi Düzeni'ne - Jedi ustalıkları öğrenmek için gönderilmişti. Jedi gençliğinde Windu, profesör Huyang'a, ametist renginde bir plazma bıçağına sahip olan ilk ışın kılıcını inşa etmekte yardımcı oldu. Padawan seviyesine yükselirken, Jedi Ustası Cyslin Myr'in çırağı oldu.

Mathas Görevi

"Çok güzel bir şeyi, çok alçakça bir şeye inanmak gibi bükersiniz. Jedi Düzeni'nin saygısını beslerken - bu fakir insanlardan ne gibi ciddiyetle kredi ve tapı alacağınızı sıkın. Ve siz cezanın kapınızın yolunu bulamayacağını mı düşünüyorsunuz? Yine de aptal olduğumuzu iddia ediyorsun… Bir daha asla başka bir ruha zarar vermediğinden emin olacağım. Buna yemin ederim… Gerçek bir Jedi olarak."
―Mace Windu, Drooz'a[src]
Mathas from MaceWindu01

Windu ve Myr, yerel halkın Güce olan inancından faydalanan sahte bir peygamber olan Drooz'u tutuklamak için Mathas'a gitti.

Windu'nun Myr'ın altındaki çıraklığı sırasında, Drooz adlı bir adam, Mathas gezegenindeki bir Jedi sosyal yardım tapınağında ikamet etmişti. Drooz, Niffin vebasının etkilerinden muzdarip olan yerel nüfusu, hastalıklarını, inançlarını ve hizmetlerini yerine getirerek ölen hastaları iyileştirebilecek bir Jedi peygamber olduğuna ikna etti. Drooz'un faaliyetleriyle ilgili raporları aldıktan sonra, Düzen onu değerlendirmek ve kavramak için Myr'i gönderdi. Aynı zamanda, Myr, Windu'ya hayal kırıklıklarını nasıl uygun bir duyguya yönlendireceğini öğretti ve bu yüzden onu Mathas'a getirdi.

Tapınak'a giderken Windu, halkın durumunu gözlemledi ve Jedi'ın acılarını hafifletmek için neler yapabileceğini düşündü. Ayrıca Drooz'u, insanların sefaletinden yararlanmak için Jedi doktrinini bozan sapkın ve dolandırıcı olarak kınadı. Bu noktada, Üstadı, kendisini düşmanca duygularını bastırması konusunda uyardı, Drooz'un Jedi'nin öğretilerini başkalarını aldatmak için Windu'yu avlamak için kullandığı öğretiyi nasıl kullandığını fark etti. Tapınağa girdiler ve Drooz'u, bir çok dua ve teklifine rağmen ölen çocuğunu iyileştirmek için onu ıskalayan bir grup Kuvvet tapanıyla bulmuşlardı.

Drooz'un takipçileri, Jedi açıkça karşı karşıya geldiğinde savunmasına geldi. Ürettikleri dikkat dağıtıcıyı kullanarak tapınaktan kaçmaya çalıştı ama Windu tarafından takip edildi. Drooz'un Gamorrean korumaları Padawan tarafından mağlup edilmesine rağmen, Drooz Windu'nun sol kolunu blaster tabancasını kullanarak yaralamayı başardı. Windu ile alay etti ve Jedi'nin yollarını aştı, milyonlarca inançla servet kazanmak için güçlerini kullanmaları gerektiğine inandıkça barışa olan bağlılıklarına dikkat çekti. Drooz'u hareketsiz kılmak için Gücü kullanan Windu, onu etkisiz hale getirdi ve asla kimseye zarar vermesine izin vermeyeceğine yemin etti. Ancak, Myr, Windu'ya ışın kılıcını indirmesini emrederek müdahale etti. Çırağının hüsranını anlarken, Myr, Drooz'un cezasının bir mahkemede karara bağlanması gerektiğine karar verdi. Windu sonunda Büyük Usta Yoda'nın rehberliğinde eğitimine devam etti.

Naboo Krizinden önce Windu, Jedi Usta rütbesini elde etmişti ve Jedi Düzeni'nin yönetim kurulu olan Jedi Yüksek Konseyi'nde bir koltuk kazanmıştı. Jedi Düzeni'nin en büyük şampiyonu olarak kabul edilen Windu, Jedi'nin eski geleneklerini sürdürmeye çabalarken, Cumhuriyet galaktik huzursuzluk ve siyasi yolsuzluk nedeniyle reddetti. Düzenin en ayırt edici üyelerinden biri olan Windu, özel olarak tasarlanmış tutacak ve elektrum bitimine ek olarak, Yüksek Konsey üyesi olarak statüsünü belirten yeni bir ışın kılıcı hazırladı; en belirgin Jedi silahlarından biri.

Görevlerinden biri sırasında Windu, Depa Billaba'yı korsanlardan kurtardı ve onu Coruscant'taki Jedi Tapınağı'na getirip onu Jedi Şövalyesi olmak için eğitti. 40 YSÖ'de Billaba, eski Üstadı ile birlikte Yüksek Konsey'de görev yapıyordu.

Guattako tarafından yakalandı

"Cumhuriyet'İn tüm bu kaynakları için, arkadaşı Jedi'nin onu tüm bu kayalaarın altında bulamadığı anlaşılıyor. Eh, Quia?"
Kyossk, Quia'a[src]
Windu daha sonra, savaş ağası Guattako tarafından kaçırılan kayıp Padawanları aramak için Oosalon'a gitti. Arama sırasında, Guttako'nun ordusu Windu'yu yakaladı. Windu'yu yakaladıktan sonra, ışın kılıcını kırdılar ve Windu'nun galakside infazını yayınlamayı planlıyorlardı, böylece Jedi'nin ölümü onun yararına birçok yeni dönüşüme ilham verebilirdi. Daha sonra Windu, ışın kılıcını yeniden inşa etmek için Gücü kullanabildi. Sonunda, Windu Guattako'nun kölelerini yenmeyi başardı. Guattako ile bir araya geldiğinde, o personeli tarafından nakavt edilinceye kadar onunla savaştı. Guattako Windu'yu öldürecekken, genç bir Jedi Guattako'yu vurup öldürdü. Daha sonra Windu ve kayıp Padawanlar kaçtı.

Naboo İstilası

"Gizemli savaşçının bir Sith olduğuna şüphe yok."
"İki kişiler, her zaman. Ne çok, ne az. Bir usta ve bir çırak."
"Ama hangisi yok edildi, usta mı yoksa çırak mı?
"
―Sith'in dönüşü üzerine, Mace Windu ve Yoda[src]
Mace Windu Jedi Council TPM

Windu, Galaktik Cumhuriyet'in çöküşü sırasında Jedi Yüksek Konseyi'ne hizmet ediyordu.

Klon Savaşları'ndan yaklaşık on yıl önce, Ticaret Federasyonu Naboo gezegeninde bir kuşatma başlattı. Yüce Şansölye Finis Valorum'un talebi üzerine, Jedi Konseyi, Qui-Gon Jinn ve çırağı Obi-Wan Kenobi'ye şansölyenin temsilcisi olarak arabuluculuk yapmalarını emretti. Başarısız görevlerinden döndüklerinde, Konsey çok daha büyük bir tehdidin farkındaydı, Jedi'nin eski düşmanı —Sith— geri dönmüştü.

Ancak, ne Mace Windu ne de Ki-Adi-Mundi, Jedi Düzeni'nin eski ezeli düşmanının geri dönebileceğine ikna olmamıştı, Jedi Konseyi'nin farkındalığından kaçınılmadı. Bununla birlikte, Windu onlara Düzen’in tüm kaynaklarının, Jinn’in iddialarının gerçeğini ve daha özel olarak da Tatooine’de onlara saldıran karanlık savaşçının kimliğini doğrulamak için kullanılacağına dair güvence verdi. Sonra Jinn, görevi süresince yaptığı önemli bir keşfi ortaya çıkardı. Tatooine'den ayrılmadan ve Coruscant'a dönüşünden önce Jinn, Anakin Skywalker ile karşılaştı. Jedi'ye göre bilinmeyen köle Shmi Skywalker, Güçte olağanüstü kuvvetli olan bir oğlunu doğurmuştu; Anakin'in doğasında var olan potansiyel ve doğumunu çevreleyen koşullar nedeniyle, Jinn, Anakin'in midi-kloryanlar tarafından yaratıldığına inanıyordu.

Windu, Jinn'in Seçilmiş Olan'ın Jedi kehanetinden bahsettiğini biliyordu - Sith'i yok ederek Güç'e dengeyi getirecek olan. Skywalker, hücrelerinde en yüksek midi-klorian yoğunluğuna sahip olmasına rağmen, Windu, Jinn'in iddialarına kuşkuyla bakıyordu, ama yine de, Güce olan kabiliyetini değerlendirecekleri Konsey odasında çocukla görüşmeyi kabul etti. Konsey, Skywalker'ın Gücü herhangi bir resmi eğitim olmadan kullanma yeteneğinden etkilendi, ancak aynı zamanda annesine olan duygusal bağlılığını ve onun içindeki büyük bir korku duygusunu da hissetti. Bu yüzden, Jinn'in Jedi ustalığıyla eğitim görmesi talebini reddettiler. Windu şahsen, Skywalker'ın, yaşamını Jedi Kodu'na ve ayrıca Güç'e duygusal bağlarını dağıtmadan, işlemesi için çok deneyimli olduğunu hissetti.

Konsey, Jinn'in Naboo Savaşı sırasında ölümünden kısa süre sonra kararını geri aldı ve Skywalker'ın eğitimini yeni tayin edilmiş Jedi Şövalyesi Obi-Wan Kenobi'ye bıraktı. Windu, Skywalker'ın kendisini Jedi yöntemine adama kabiliyetinden şüphe etmeye devam etti ve kötü gizlenmiş güvensizliği, Skywalker Jedi Düzeni'nin saflarına yükselirken yıllar boyunca ilişkilerini zorlaştıracaktır. Qui-Gon Jinn'in cenazesinde Yoda ve Windu, Jinn'in doğru olduğunu fark etti; Sith gerçekten de hayatta kaldı ve son bin yıl boyunca dayandı. Yoda, Sith Lord'larının unvanlarını ikiye ayıran İkili Yönetim'den bahsetti- bir usta ve bir çırak olarak-, ve bunun üzerine Windu bu ikiliden hangisinin Kenobi tarafından mağlup edildiğini merak etmeye başladı. Ardından, Jedi Konseyi'nin çeşitli üyeleri Yoda ve yeni seçilen Yüksek Şansölye Sheev Palpatine ile beraber Naboo'daki zafer kutlamalarına katıldı.

Skywalker'ın Eğitimi

"Hatırla, Obi-Wan. Eğer kehanet doğruysa, çırağın Güç'e dengeyi geri getirebilecek tek kişi."
―Mace Windu, Obi-Wan Kenobi'ye[src]
İmages-0

Anakin Skywalker'ın Jedi Şövalyeliğine doğru olan yolu Windu, Obi-Wan Kenobi ve Yüce Şansölye Sheev Palpatine tarafından yakından gözlemlendi.

Kenobi'nin çırağı olarak ilk üç yılında Anakin Skywalker'ın eğitimi, Şansölye Palpatine'in olduğu gibi Padawanlar ve Jedi Ustaları gibi, akranlarının ilgisini çekmişti. Özellikle ışın kılıcı dövüşlerine alaka duydu, Palpatine'in notuna göre, Windu eğitim droidine çok odaklanmasına rağmen —Darth Maul'un görünümünü ve savaş stilini taklit ediyor— Skywalker'a kıyamıyordu. Ne Windu ne de Kenobi Skywalker'ı Maul'un suratıyla düello yaparken görmeyi umuyordu, ama bu eylem Palpatine'i etkiledi.

Yine de Kenobi, Skywalker yakındaki iki çırağın "duygularının kölesi" olmasıyla dalga geçtiklerine kulak misafiri olduktan sonra ışın kılıcını almak için Güç'ü kullandıktan sonra, araya girmek zorunda kaldı. Windu, Skywalker'ın nasıl Jedi için karışık dava olduğu örneği gibi bir vaka olan öbür çağdaşlarından uzun zaman sonra Düzen'e katılması gibi bir olaya tanık oldu. Skywalker'ın eğitiminin Kenobi için aşırı miktarda zor bir görev olmasından bahsedildikten sonra, Windu şansölye'nin genç Jedi'a rehberlik etmesinde yardım etmesi teklifini nazikçe reddetti. Yine de, Palpatine Jedi olarak Senato'yu yargılamalarını talep etti, dolayısıyla Senato'nun şansölyesini şikayet ettiler. Palpatine'in sorgulama hattını hesaba kattıktan sonra, Windu Skywalker'ı şansölye ile konuşmaya göndermeyi kabul etti.

Güç ve yetenekler

"Çocukluğumdan beri onun öğretilerini çalıştım.Onun ışın kılıcı savaş tarzı benimkinin temeli oldu.O kesinlikle tüm zamanların en iyi beş Jedi Ustalarından!"
―Rissa Mano, Mace Windu'dan bahsediyor.[src]
Mace Windu, hem ışın kılıcı savaşında hem de Güç yeteneklerinde gelişmiş becerilere sahip, oldukça başarılı ve güçlü bir Jedi Ustası idi. Juyo veya Vaapad olarak da bilinen Form VII'nin önemli bir kullanıcısıydı ve Windu, karanlık tarafa düşmeyen tek bilinen usta idi. Işın kılıcı savaşının yedinci şekliydi ve en öngörülemeyen ya da saldırgan biçim olarak kabul edilirdi. Mücadelede Windu, Jedi Ustası Prosset Dibs, Gecebacısı Talzin Ana ve hatta Sith'in Karanlık Lordu Darth Sidious'a karşı düellocu olarak yeteneklerini gösterdi. İkinci durumda, Windu üç Jedi Üstadı'nın ölümüyle sonuçlanan Sidious'un ilk saldırısında sadece hayatta kalmayıp, aynı zamanda savaşın kendisinde Sith'e karşı galip geldi. Karanlık Lord ve Jedi Düzeni'nin şampiyonu arasındaki yoğun, ancak nispeten kısa bir düello sonrasında, Windu görünüşte mağlup Sidious'u etkisiz hale getirdi ve köşeye sıkıştırdı.

Windu, ışın kılıcıyla gelen blaster atışlarını saptırmakta da ustalaştı. Geonosis Savaşı sırasında, Windu Jango Fett'e yönelirken, aynı zamanda ödül avcısını harekete geçirmeden önce hızlı bir şekilde silahsızlandırıp alçaltmadan önce ateşini saptırdı. Daha sonra, Yoda ve klon ordusu gelene ve savaşın gelgitine dönene kadar yeterince uzun süre hayatta kalmasını sağlayan çok sayıda savaş droidine karşı blaster sapma becerilerini kullanmaya devam etti. Klon Savaşları boyunca Windu, özellikle Ryloth kampanyası sırasında, Cumhuriyetin ön cephelerde liderliğini yürüttüğünde bu savunma tekniğine güvenmeye devam etti. Blaster atışlarına ek olarak, Windu ışın kılıcını, süper iletken bir döngüde kaynağına geri yönlendirebileceği bir Güç şimşeği saldırısını engellemek için kullanabilirdi.

Mind-trick combined

Güçlerini Skywalker ve Kenobi ile birleştiren Windu, Güç aracılığıyla Cad Bane'i işbirliğine mecbur etmeye çalıştı.

Bir Güç kullanıcısı olarak Windu, hem saldırı hem de savunma olarak kullanabileceği çeşitli telekinezi çeşitlerinde uzmandı. Fett bunu engelleyemeden önce, Jedi silahını, Güçle hızla geri kazandığında, Geonosis'te gösterildiği gibi, ışın kılıcını kolayca toplama yeteneğine sahipti. Ryloth'ta, Gücü teleknik olarak savaş droidlerini kendine doğru çekmek için kullandı ve ölümcül bir ışın kılıcı saldırısına karşı onları savunmasız bıraktı. Ayrıca, ölümlerine düşmelerini önlemek için Gücü kullanarak hayatlarını kurtardığı iki klon askeri gibi bireyleri kaldıracak kadar güçlüydü. Kuvvet'in saldırgan ve savunucu uygulamalarına ek olarak, Windu, fiziksel yeteneklerini geliştirmek için Gücü ile olan bağlantısını kullanarak akrobasi ve toprağa sıçramaya devam etmesine izin vererek yaralanmalarını sürdürmeden yüksek yerlerden faydalanabilir.

Windu Lightsaber DB

Mace Windu'nun ışın kılıcı ametist renkli bir bıçak içeriyordu.

Windu'nun Güç ile olan yetenekleri zihin kontrolüne kadar genişledi, kullanıcının zayıf düşünen bireyler üzerinde önemli miktarda etki yapmasına izin veren bir Jedi tekniği. Ancak, ortalamadan daha büyük bir irade gücüne karşı, Windu, Cad Bane'i işbirliğine zorlamak için güçlerini Skywalker ve Kenobi ile birleştirdi. İlk girişimin başarısız olmasına rağmen, "zihin hilesi" tekniğini bir arada kullanmaları, Bane'in bu süreçte neredeyse zihnine zarar veren ciddi bir rahatsızlık hissetmesine neden oldu.

Kamera arkası

Samuel L. Jackson, prequel üçlemesinde Mace Windu'yu canlandırdı ve Star Wars: Klon Savaşları filminde karakteri seslendirdi. Klon Savaşları dizisinde ise, sesi, aynı zamanda çeşitli Legends animasyonlarında ve oyunlarında kullanılan, Terrence Carson tarafından sağlandı. Jackson, Mayıs 2017'de The Late Late Show with James Corden bölümüyle rolünü tekrarladı.

"Mace Windu" ismi, 1973'te George Lucas tarafından yazılan 13 sayfalık bir belge olan Star Wars'ın ne olacağı hakkında en eski enkarnasyonda zaten yer alıyordu. Konsept Sanatçısı Iain McCaig'e göre, Windu'nun ilk sanat eseri Samuel L. Jackson'ın dökümünden önce Industrial Light & Magic modelcisi Steve Aplin'in yüzüne dayanıyordu.

Jackson, George Lucas'tan karakterinin mor ışın kılıcı kullanmasını istedi çünkü Klonların Saldırısı'ndaki Geonosis savaş sahnesinde kendisini ayırt etmek istiyordu. Windu, Yoda'dan sonra ikinci en güçlü Jedi olduğundan, Windu'nun alışılmış kırmızı, mavi ve yeşilden farklı bir renkte bir ışın kılıcı kullanması gerektiğini belirtti. "Bad motherf-ker" tabiri, Jackson'ın isteği üzerine Windu'nun ışın kılıcına işlendi.

Yıldız Savaşları: Bölüm VII Güç Uyanıyor'un ilk gelişimi sırasında: , Jackson, Mace Windu'nun Sith'in İntikamı'ndaki ölümü üzerine verilen bir Güç hayaleti olarak rolünü yeniden düzenlemeye ilgi duydu, ancak ne Jackson ne de karakteri bitmiş filmde görünmedi. Buna rağmen, Jackson hala Star Wars Antolojisi Dizisi'ndeki Windu rolünü tekrarlamakla ilgileniyor ve Windu'nun Sith'in İntikamı'ndaki düşüşünden hayatta kaldığı konusunda ısrar ediyor.