FANDOM

Premium-Eras-canon
Vader's revelation

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa büyük spoiler içerir–The Mandalorian. Dikkat ediniz.

Queicon

Bu makalenin başlığı tahminidir.

Her ne kadar bu makale geçerli kaynaklara dayalı olsa da söz konusu öznenin asıl ismi tamamen tahminidir.

"Silahını bırakman lazım."
"Ben bir Mandalor'um. Silahlar benim inancımın bir parçası."
―Kuiil ve "Mandalor"

"Mandalor", Yeni Cumhuriyet Döneminde yaşamış erkek bir insan olan ödül avcısının takma adıydı. Beskar zırhı ve özgün kaskı ile Mandalor, iyi donanımlı ve geçmişi gizem perdeleri ardında olan bir bireydi. Savaş görmüş bir savaşçı, az konuşan bir adam ve git gide tehlikeleşen galakside zorlu bir paralı askerdi.

Galaktik İmparatorluk'un çöküşünden sonra Mandalor, Yeni Cumhuriyet'in otoritesinden uzakta, Dış Halka Bölgeleri'nde Ödül Avcıları Loncası üyesi olarak ün yapmıştı. YSS 9 dolaylarında Mandalor bir müşteri tarafından cömert bir ödül karşılığında işe alınmış ve Arvala-7 gezegenindeki bir varlığı ele geçirmek için yola çıkmıştı.

Biyografi

Erken yaşam

"Bu [beskar] oldukça cömertçe. Artıklar sayıca Kimsesiz'e yardımcı olacak"
"Güzel. Ben de bir zamanlar Kimsesiz'dim."
"Biliyorum."
―Mandalor bir zırhçı ve Mandalor[src]
"Mandalor" ismiyle bilinen ödül avcısı Mandalor bir erkek insandı. Genç bir çocukken Klon Savaşları döneminde köyü, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu tarafından saldırıya uğramıştı. B2 süper savaş droidleri kullanan Konfederasyon, köy sakinlerini ve Mandalor'u taşıyan bireyleri katletmişti. Mandalor, kurtarılıp bir Kimsesiz olmadan önce gözlerden uzak bir yere saklanmayı başarmıştı. En sonunda bir Mandalor zırhı elde etti ve Kavim olarak bilinen Mandalor organizasyonunun bir parçası oldu.

Mandalor, Galaktik İmparatorluk'un yıkılışından sonra faaliyet göstermiş bir paralı askerdi. Galaktik İmparatorluk zamanından önce yapılmış bir askeri devriye gemisi Razor Crest'i kullanarak galaksinin Dış Halka Bölgeleri'ni ödül toplayarak gezegen Ödül Avcıları Loncası üyesi, pahalı olmak ile ün salmıştı .

Bir Mythrol avlama

"Bir hata olmalı. Sana daha fazla kredi verebilirim."
"Seni sıcak da götürebilirim... soğuk da."
―Mythrol, Mandalor ile pazarlık yapmaya çalışıyor.[src]
The Mandalorian Chapter 1

"Mandalor" bara giriyor.

YSS 9 dolaylarında üç birey, barmenin görmesine ancak hiçbir şey yapmaması nedeniyle bir Mythrol'u bir barda taciz etmeye devam ederken Mandalor bara girip çetenin liderinin dikkatini üstüne çekmişti. Lider, Mandalor'un içeceğini döktüğünü iddia ettikten sonra barmen bedavaya yeni bir tane teklif etse de Mandalor ilk saldırıyı yaparak üçlüyü şaşırtıp aralarından birini etkisiz hale getirip bir diğerini bıçakladıktan sonra yoldaşlarının etkisiz hale getirilmesi üzerine bardan kaçmaya çalışan Quarren'i bir ip kullanarak geri çekmişti ve Quarren'in Mandalorian'a ateş etmesiyle ödül avcısı da kapı kontollerine ateş edip kapının kapanarak Quarren'i ikiye ayırmasına neden olmuştu. Kurtarıldığı için minnettar olan Mythrol kısa süre sonra Mandalorian'ın asıl hedefinin kendisi olduğunu anlayıp teslim olmuştu.

Mythrol'ü Razor Crest'e götüren Mandalor, Kubaz feribotçu ile nakliyeyi konuşurken bir droid tarafından sürülen lüks feribotu reddedip bir insan tarafından sürülen ve daha kötü durumdaki bir feribota binmişti. Pilot, Mandalor ve Mythrol'ü Razor Crest'e bıraktıktan sonra bir Ravinak tarafından saldırıya uğrayıp buz tabakasının altına çekilmişti. Mythrol'ü canavarın yolundan çekip gemiye bindiren Mandalor kalkış yapmaya hazırlansa da Ravinak geminin iniş takımlarından birini yakalayıp gemiyi buz tabakasının altına çekmeye çalışmıştı. Bunun üzerine Mandalorian canavara şok vererek gezegenden ayrılmayı başarmıştı. Yolculuklarının ortasında Mythrol, Razor Crest'in vacc tübünü kullanmak istemiş, Mandalor da izin vermişti. Mandalor'dan uzaklaştıktan sonra ödül avcısının hedeflerini karbonitte dondurduğunu keşfeden Mythrol, ödül avcısı tarafından karbonit dondurucusuna atılıp diğer ödüller gibi dondurulmuştu.

Yeni iş

"Elimde bir kamtono kadar Beskar var, varlığın teslimi ile hepsi senin olacak."
―"Müşteri", Mandalor'a[src]
Mythrol işinden döndükten sonra Mandalor, ödemesini almak için Lonca'ya, Greef Karga'nın yanına dönen Mandalor, iş hızıyla Karga'yı şaşırtmıştı. Mandalor, ödemesini İmparatorluk kredileri ile yapmaya çalışan Karga'ya karşı çıktıktan sonra Karga'nın yarı fiyata Kalamari Flan verme teklifini kabul etmişti. Mandalor'un bir sonraki işini konuşurlarken Karga, ödülleri beğenmeyen Mandalor'a kayıt dışı bir iş teklif edip sadece bir zincir kodu vermişti.
The Client standoff

Müşteri, Mandalor'u "Varlık"ı kendisine getirmesi için işe aldı

Müşterinin konumuna giden Mandalor, bir TT-8L/Y7 bekçi droidi tarafından korunan bir tesise ulaşmıştı. Girdikten sonra bir GNK güç droidi tarafından eşlik edilerek bir Eski İmparatorluk kalıntısı olan "Müşteri"nin bulunduğu odaya vardıktan sonra Müşteri, Karga'nın kendisine Mandalor'un parsekteki en iyisi olduğunu söylediğini belirtmişti. Konuşmanın ortasında Doktor Pershing'in odaya girmesi ile Mandalor irkilip silahını çekmiş ve bundan dolayı Müşteri indirmelerini söyleyene kadar odayı koruyan stormtrooperlar da silahlarını Mandalor'a doğrultmuştu.

Müşteri, Mandalor'dan "Varlık"ı ele geçirmesini isteyip karşılığında bir kamtono Beskar vereceğini belirttikten sonra ön ödeme olarak iki külçe Beskar vermişti. Müşteri, varlığın hayati durumunu önemsemezken Pershing, ödülün canlı getirilmesini istediğini belirtmişti. Müşteri'nin ödül avcısına bir takip cihazı vermenin yanı sıra ile paylaştığı tek bilgi ödülün elli yaşında olduğu ve konumuydu.

Arvala-7'ye yola çıkmadan önce ödül avcısı gezegendeki Mandalor anklavını ziyaret edip anklav zırhçısından elde ettiği Beskar ile kendisine bir omuzluk yapmasını istemişti. Zırhçı, Beskar'ın Büyük Tasfiye zamanında ele geçirildiğini ve Kavim'e geri dönmüş olmasının iyi bir şey olduğunu söylemişti. Zırhçı, artıkların kimsesizlere destek çıkacağını belirttiğinde Mandalor, kendisinin de bir zamanlar bir kimsesiz olduğunu söylemişti. Zırhçı omuzluğu yaparken Mandalor, Ayrılıkçı saldırı anılarını hatırlamaya başlamıştı.

Çocuğu bulma

"Bekle. Elli yaşında demişlerdi."
"Bazı türler diğerlerine göre farklı yaşlanır. Belki de yüzyıllar boyunca yaşayabilir."
―Mandalor ve IG-11[src]
Mandalor, varlığı bulmak için Arvala-7'ye gittikten sonra bir grup Blurrg tarafından saldırıya uğramış ve Ugnaught rutubet çiftçisi Kuiil tarafından kurtarılmış ve rutubet çiftliğine götürülmüştü. Orada, Mandalor'un işini konuştuktan sonra Kuiil, Mandalor'un savaştığı iki Blurrg'ün karşılığı olarak ödül avcısını varlığın tutulduğu paralı asker yerleşkesine götürmeyi teklif etmişti. Mandalor'a oraya ulaşmak için bir Blurrg sürmesi gerektiğini söyleyen Kuiil, ödül avcısına hayvanı nasıl evcilleştireceğini öğrettikten sonra Mandalor'u yerleşkeye kadar götürmüş ve savaşın, Arvala-7'deki barışı bozan paralı askerlerin ölümü ile sonuçlanacağını ummuştu.

Kuiil alandan ayrıldıktan sonra Mandalor paralı asker yerleşkesini uzaktan gözleyen Mandalor, loncadan olan suikast droidi IG-11'i yerleşkeye saldırırken görmüştü. Nikto paralı askerleri ile birlik oluşturmaya çalışması üzrine geri dönüş alamayan droid, Bondsman Lonca Protokolü'nden bir paragrafı alıntıladıkan sonra her birini teker teker yok etmeye başladı. Mandalor, yerleşkeye girip IG-11 ile birlikte çalışmaya çalışmıştı. En başta IG-11, Mandalor'u bir düşman sanıp vursa da varlığın ödemesini ikiye bölmeyi kabul etmişti. Kısa süre sonra ikisi de daha fazla Nikto paralı askeri tarafından saldırıya uğramıştı ve bunun üzerine Mandalor durmadan IG-11'i kendi kendini yok etme mekanizmasını etkinleştirmemesini söylemiş ve droidi yem olarak kullanıp bir blaster topunu ele geçirmiş ve geri kalan paralı askerleri etkisiz hale getirmişti.

The Mandalorian and the Asset

Mandalor, varlığı inceliyor

Mandalor ve IG-11 topu, kapıdan geçebilmek için kullandıktan sonra binaya girip içerideki Nikto'lardan birini vurdular. Varlığı bulduktan sonra ikili, varlığın Jedi Büyük Ustası Yoda'nın türünün üyesi olan bir bebek olduğu keşfettikten sonra IG-11 görevin çok net olduğunu belirtip Çocuk'un yok edilmesi gerektiğini söyleyerek bebeği öldürmek üzereyken Mandalor, diğer ödül avcısını öldürüp genç varlığı korumuştu.

Jawa'lar ile çatışma

"Senin yeteneklerine sahip birini mürettebatımda kullanabilirim."
―Mandalor, Kuiil'e gemisinde bir yer teklif ediyor[src]
Çatışmadan sonra Mandalor, Çocuk'u gemisine götürürken ikili bir grup Trandoshan tarafından saldırıya uğramıştı. Saldırı sırasında Mandalor saldırganları savuşturmayı başarmış, birini de amban keskin nişancı silahı ile öldürmüştü. Trandoshan'ların da bir izleme cihazı taşıdığını gören Mandalor, Lonca'nın diğer üyelerinin de aynı görevde olduğunu anlamıştı. O gece Mandalor ve Çocuk bir ateşin önünde dinlenirken Çocuk, beşiğinden çıkıp Güç'e uzanarak ödül avcısının yaralarını iyileştirmeye çalışırken Mandalor, Çocuk'un amacını anlayamadığı için bebeği alıp beşiğine geri koymuştu.The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm 2"

Mandalor gemisine yaklaşınca bir grup Jawa'nın gemiyi parçalarına ayırdığını gördü ve hızlıca tüfeğini çıkarıp birkaç Jawa'yı yok etti. Geri kalan Jawa'lar bir sandcrawler'ın içine girip mekandan uzaklaşmaya başladığında Mandalor peşlerinden gitti ve bir kovalamaca sonunda Jawa'lar tarafından savuşturuldu. Sonradan Kuiil'in evine giden Mandalor, Kuiil'in önerisi üzerine Jawa'lar ile takas yapmaya gitti. Yağmacıların yanına gittiklerinde Jawa'lar ilk olarak Mandalor'un Beskar zırhını istedi ve Mandalor Jawaese dilinde teklifi reddetti. Sonradan Jawa'ların, Mandalor'un konuşmasıyla dalga geçmesi üzerine Mandalor sinirlenip ateş silahı ile Jawa'lara saldırdı ancak Kuiil tarafından durduruldu.

Mandalor ve Kuiil

Kuiil, Mandalor'a kayda değer derecede yardımda bulundu ve bu sayede ödül avcısının saygısını ve minnetini kazandı.

Ortalık sakinleştikten sonra Çocuk'u isteyen Jawa'ların tekrar reddedilmeleri üzerine Jawa'lar son teklif olarak bir çamurboynuz yumurtası istedi. Teklifi kabul eden Mandalor, Çocuk ve Kuiil ile birlikte Jawa'lar tarafından hayvanın yuvasına götürüldü. Mağaraya giren Mandalor, çamurboynuz ile bir kavgaya tutuştu ve karşılığında vahşice hırpalandı. Çocuk'un Güç ile duruma ortak olması üzerine hayvanı öldürüp yumurtayı almayı başaran Mandalor, yumurtayı Jawa'lara teslim edip sonunda gemi parçalarını geri almıştı. Sonradan Çocuk'un Güç yeteneklerini düşünerek Kuiil ile gemisine dönerken Mandalor, Kuiil'in de yardımıyla gemisini tamir ettikten sonra, Ugnaught'a gemisinde ona katılmasını teklif etmişti ancak Kuiil teklifi reddetti. Bunun üzerine Mandalor, ödülünü almak için Çocuk ile birlikte gezegenden ayrıldı.

Kazananın ganimetleri

"Onun için planların ne?"
"Sizin namınızdan birisi için ne kadar alışılmadık. Hem komisyonu hem de ödemeyi aldın. Şimdi bu olayların unutulması Lonca'nın yasası değil mi?"
―"Mandalor" ve "Müşteri"
Ödeneği almak için dönmesinin üzerine, ona çocuğu direkt olarak Müşteri'ye götürmesini söyleyen Carga ile irtibat kurdu. Böylelikle Mandalor Çocuk'la birlikte İmparatorluk kalıntı tesisine döndü. Kalıntı stormtrooperlarına çocukla yavaş olmalarını söylediğinde, onlar da ona aynısını söylediler. Müşteri ve Pershing çok heyecanlılardı ve Mandalor söz verildiği gibi beskar camtonosunu aldı. Çocuk için planların ne olduğunu sorduğunda, Müşteri açıklamadı ve Mandalor, Pershing çocuğu götürürken sadece izleyebildi.

Ödülünü yerleşim bölgesine götürerek Mandalor Kabile'nin diğer üyelerinin ilgisini çekti. Zırh yapımcısından bir tam zırh seti isterken birkaç Mandalor yaklaştı. Onlardan Paz Vizla adlı bir tanesi, bir beskar parçasını inceleyerek onun kan parası olduğunu söyledi ve Mandalor'u İmparatorluk'tan iş alması yüzünden bir korkak olmasıyla suçladı. Daha sonra ödül avcısının kaskını çıkarmaya çalışarak onun direnmesine sebep oldu. İkisi savaştı ve birbirlerine bıçak çektiler. Ancak zırh yapımcısı Mandalor'un bir korkak olma ihtimalini kınadı ve kendinin veya başka birinin onun kaskını çıkarıp çıkarmadığını sordu. Ödül avcısı bunu inkar ettiğinde, zırh yapımcısı "Yol budur." dedi ve diğer Mandalorlar bunu birlikte tekrar ettiler. Mandalor ondan beskarın birazını yetimler için ayırmasını istedi ve zırh yapımcısı geri kalanı Mandalor'a bir tam zırh seti yapmak için kullandı. O bunu yaparken, Mandalor bir kez daha Ayrılıkçı saldırısını hatırladı. Zırh ustası mühür olarak bir mudhorn isteyip istemediğini sorduğunda "düşman"'dan yardım aldığını söyleyip reddetti. Zırh ustası da bunun yerine ona ıslık çalan kuşlar verdi.

Mandalor sonraki işini almak için Karga'ya gitti. Mandalor'un işi sayesinde kendisine Müşteri'den  biraz beskar almaktan mutlu olan Karga'ya yaklaşırken Klan'ın geri kalanı ona kıskançlıkla baktı.

Karga Mandalor'a minnettarlığını nasıl gösterebileceğini sorduğunda, ödül avcısı yeni bir iş istedi. Karga ona, en değerlisi bir Mon Calamari asilzadesinin oğlunu gösteren birkaç tane ödül pakı verdi. Mandalor çocuğun kaderini sorduğunda, Karga ona bunun Ödül Avcısı Yasası'na aykırı olduğunu hatırlattı ve ona hoş vakit geçirmesini söyledi.

Karar değişikliği

"Tekrar hoşgeldin Mando. Ödülü bırakırsan geçmene izin verebilirim."
"Çocuk benimle geliyor."
"Eğer çocuğu cidden önemsiyorsan onu süratçiye bırakırsın."
―Greef Karga ve "Mandalor"
Mandalor yeni hedeflerini avlamak için Razor Crest'e geri döndü. Ancak havalanmaya kalkıştığında çocuğu hatırladı ve onu İmparatorluk kalıntısından geri almaya karar verdi. Tesise dönerek bekçi droidi söktü ve ne olduğunu öğrenmek için dışarı çıkan iki stormtrooperı öldürdü. Binaya girerek koridoru teftiş eden bir çift stormtrooperı  ve şanssız çifte yardım etmeye gelen başka bir tanesini daha öldürdü. Fazladan bir stormtrooperı öldürmek için bir bıçak ve yakalama kablosu kullandıktan sonra Mandalor Çocuk'un bulunduğu odaya girdi ve nöbetçiyle birlikte, uyutulmuş Çocuk'un üzerinde duran IT-O Sorgulama Ünitesi'nin de icabına baktı. Pershing kendisi olmasa çocuğun ölü olacağını iddia ederek Çocuk'u korumaya çalıştı. Mandalor onu hayatta bıraktı ve Çocuk'u aldı.

Tesisten dışarı çıkarken, Mandalor onu durdurmaya çalışan daha fazla stormtrooperı,birisini alev makinesiyle ölümüne yakarak, öldürdü. Dördü daha etrafını sardığında onları öldürmek için ıslık çalan kuşları kullandı. Tesisi terk ederek Mandalor Razor Crest'e doğru gitmeye başladı. Ancak ödül avcıları takip kösteklerinin tekrar Çocuk'un izini sürdüğü fark ettiler ve sokakta Mandalor'un etrafını sardılar. Karga ona Çocuk'u yere koymasını söyledi fakat ödül avcısı "çocuk"'un onunla gittiği konusunda ısrar etti. Çocuk'a tekrar baktıktan sonra Mandalor ödül avcılarının birini vurdu ve Çocuk'la birlikte speedera atladı. Mandalor speederdaki droidi onları ödül avcılarından uzaklaştırmaları için tehdit etti ve bu süreçte bazılarını vurdu. Karga droidi vurarak speederın durmasına neden oldu. Amban tüfeğini kullanarak, Mandalor ödül avcılarını parçalara ayırmaya başladı. Ancak sayıları onu bastırdı ve kıpırdayamaz halde speederın içinde kalmışken Çocuk'u inceledi. Ödül avcılarının şaşkınlığına, aniden, ödül avcılarından daha fazlası öldükçe onları speederdan uzaklaşmaya zorlayan, Kabile'den Mandalorlar tarafından saldırıya uğradılar. Paz Vizla Mandalor'a oradan gitmesini söyledi. Ödül avcısı Vizla'ya kabilenin yerini değiştirmesi gerekeceğini söylediğinde Vizla "Yol budur." diye cevapladı ve Mandalor bunu tekrar etti. Çocuk'la birlikte Razor Crest'e geri çekilerek, Karga tarafından önü kesildi. Ancak Mandalor karbonitin düşmanının görüşünü engellemesini sağladı ve onu vurarak kalkış rampasından düşmesini sağladı. Savaştan uzağa uçarak, Mandalor Vizla'nın Razor Crest'in yanında onu takip ettiğini ve diğerlerinin yanına dönmeden önce ona selam verdiğini gördü.

Sığınak arayışı

Çocuk ile kaçmasından sonra Mandalor, Sorgan gezegenini kendisi ve Çocuk için uygun bir dinlenme alanı olarak görmüştü. Gezegene ulaştıktan sonra kendisi konaklama ararken Çocuk'u Razor Crest'e bırakmak istemişti ancak Mandalor'u anlamayan Çocuk, ödül avcısının uyarılarına rağmen onu takip etmeye devam etti. İkili bir süre sonra Mandalor'un saklanabilecekleri bir yer bilgisi arayabileceği bir yerleşkeye geldiler. Eski Asi şok askeri Cara Dune'u fark eden Mandalor, mekan sahibine Dune'un geçmişi ve amacı ile ilgili sorular sormaya başlamıştı.

Maken sahibi çok az bilgi verdikten sonra Dune'un ortadan kaybolduğunu gören Mandalor, Dune'un izini sürmeye başladı. Ödül avcısının kendisini öldürmeye geldiğini düşünen Dune, Mandalor'a saldırdı ve ikili arasında bir kavga çıktı ancak kısa süre sonra meraklı Çocuk'un yanlarına gelmesiyle ortalık sakinleşti. Bunları takiben ikili bir mekanda bir masa paylaşmış ve amaçlarından bahsetmişlerdi. Dune, üstüne ödül koyulduğu için sığınak aradığını belirtmişti. Sonradan mekandan ayrılmak için kalkan Dune, Mandalor'a ilk olarak kendisi bu gezegene geldiği için ödül avcısının gitmesi gerektiğini söyledi. Mandalor bunun üstüne Çocuk'a gezegenin "alınmış" olduğunu söylemişti.

Mandalor, Sorgan'dan ayrılmaya hazırlanırken köylü Caben ve Stoke ödül avcısının yanına gelip bütün köyün topladığı krediler karşılığında Mandalor'un köyü Klatoonialı yağmacılardan korumasını istediklerini söylemişlerdi. Mandalor ilk olarak reddetse de köylülerin yaşadıkları yerin uzak ve konaklamaya uygun olduğunu duyduktan sonra teklifi kabul etmişti. Yine de kredileri isteyen Mandalor, aldığı kredileri köyü koruma konusunda yardım etmesi için Dune'e vermişti.

Köye vardıktan sonra köylü Omera, ödül avcısına kalacağı yeri göstermişti. Aynı günnü ilerleyen saatlerinde Omera, Mandalor'a yemek vermişti ve ödül avcısı isteksizce Omera'nın kızı Winta'nın Çocuk ile oynamasına ve onu beslemesine izin vermişti. Omera, Mandalor'a en son ne zaman birisinin onun yüzünü gördüğünü sorduğunda ödül avcısı köylü çocukları gösterip onlardan daha büyük olmadığını söylemişti. Omera odadan çıktıktan sonra Mandalor kaskını çıkarıp yemek yerken Çocuk ile oynayan diğer çocukları izlemişti.

Köyü koruma

Klatoonialı kavimi gözlerken Mandalor ve Dune, kavimin bir AT-ST'ye sahip olduğunu keşfetmişti. Bunun üzerine köye geri dönen ikili köylülerin başka bir yere taşınmaları gerektiğini ve AT-ST'nin karşı koymak için çok güçlü olduğunu söylemişlerdi. Köylülerin buna karşı çıkıp öneriyi reddetmeleri üzerine Mandalor ve Dune sonunda köylüleri kavime karşı savaşmak için eğitmekte hemfikir olmuştu. Dune ve Mandalor köylülere eğitim verirken bir yandan da AT-ST'ye engel olmak ve yok etmek için tuzak ve barikatlar yapmaları için yönlendiriyorlardı.

Gece vakti geldiğinde Mandalor ve Dune, Klatoonialı karargahına saldırıp AT-ST'yi köye çekme amacıyla yola çıktılar. İkili bir çadırı patlattıktan sonra köye kaçıp AT-ST'yi peşlerinde sürüklemişlerdi. Kısa süre köye ulaştıklarında köylülere hazırlanmalarını emretmişlerdi. Klatoonialı yağmacılar köye saldırırken Mandalor savunmaya yardım ediyordu ve Dune'un AT-ST'yi tuzağa çekebilmek için silahını kullanmasına izin vermişti. Yürüyücünün yıkılmasından sonra Mandalor geriye kalan kısımlarını bir patlayıcı ile yok etmişti ve bunun üzerine geri kalan Klatoonialı yağmacılar geri çekilmek zorunda kaldılar.

Kişilik ve özellikler

"Greef Karga geleceğini söylemişti"
"Başka ne söyledi?"
"Bu parsekteki en iyisi olduğunu. [...] Ayrıca pahalı birisi olduğunu söyledi. Çok pahalı."
―"Müşteri", Mandalor ile tanışıyor[src]
Mandalor, yalnız ve ahlaki değerleri tartışılacak bir bireydi. Geçmişi gizemlerle doluydu ve kendisini savaş görmüş, ağzı sıkı, zorlu ödül avcısı kişiliğine sıkıca bağlamıştı. Bununla birlikte, cüretkar ve acımasız eğilimlerine rağmen, umursamaz değildi: işinin “Varlık”ın öldürülmesini gerektirmesine rağmen, bebeği öldürmeyi reddetmiş ve bunun yerine bebeği öldürmek için işe alınan suikastçi droid IG-11'i yok etmişti.

Ekipman

"Bu gerçek beskar demiri mi?"
Tanımlanamayan bir çete üyesi, Mandalor'a[src]
Mandalor, çeşitli kaynaklardan oluşan yama bir zırh giyen bir savaşçıydı. Bunlar, Jango Fett tarafından da kullanılan büyük ihtimalle Beskar ve ışın kılıcı durasteel'i karışımı geleneksel Mandalor zırhı, Kıyı askerleri tarafından kullanılan zırhlı eldiven ve omuzluklar dahil olmak üzere sayıca parçadan oluşuyordu. Ödül avcısı "Müşteri"den aldığı Beskar ile Kıyı askeri omuzluğu gibi geleneksel olmayan zırh parçalarını geliştirmeye ve değiştirmeye başlayablmişti. Mandalor ayrıca palaska ve bir pelerin takıyordu. Bir blaster tabancası, uzun tüfek ve gemisi Razor Crest'te çeşit çeşit silahlar bulunduruyordu.

Sahne arkası

The Mandalorian kabataslak

Dave Filoni'nin Mandalor eskizleri

Mandalor savaşçı, Jon Favreau tarafından yaratılan Star Wars televizyon dizisi olan The Mandalorian'ın kahramanı olacak. Mandalor savaşçının ilk resmi 4 Ekim 2018'de açıklanmıştı.SWCustom-2011 StarWars.comThe Mandalorian First Image, Directors Revealed (yedek bağlantı)

13 Kasım 2018'de, Pedro Pascal'ın serideki başrolü oynamak için görüşmelerde bulunduğu bildirildi.Lussier, Germain (November 13, 2018). The Mandalorian, Game of Thrones' oyuncusu Pedro Pascal'ı başrolü olarak aldı. Retrieved on Kasım 13, 2018. 12 Aralık 2018’de, Pascal’ın Mandalor'u canlandırmasının kararlaştırıldığı resmen açıklandı.SWCustom-2011 StarWars.comPedro Pascal, The Mandalorian Olarak Açıklandı

Görünümler

Kaynaklar

Referanslar