"Ben bir savaşçıyım. Her zaman da öyle oldum. Daima zorluk isterim, onu arzularım"
―Mara Jade Skywalker

Mara Jade Skywalker, hayatının farklı zamanlarında İmparator'un Eli, kaçakçı ve daha sonralarında Jedi Yüksek Konseyi'nde Jedi Ustası olarak hizmet etmişti. İmparator Palpatine'in hizmetçisi ve suikastçisi olarak yetiştirilen ve üst düzey bir Güç kullanıcısı olan Mara, bir İmparator'un Eli olarak İmparator'un isteklerini gerçekleştirir, Asileri ve yozlaşmış İmparatorluk memurlarını öldürürdü. Palpatine'in suikastçisi olarak çeşitli alanlarda ve Güç'te birinci sınıf eğitim aldı. Bu yetenekleri ile yıllar sonra Luke Skywalker'a yardım edecekti. Palpatine'in ölümünden sonra kendisine verilen son emir olan Luke Skywalker'ı öldürme emrini yerine getirmeye çalışsa da üstadının ölümü, onu birçok yönden zedelemişti. Sonunda kaçakçı şefi Talon Karrde'ye katıldı ve en iyi kaçakçılarından biri olmakla birlikte sağ kolu oldu. Büyük Amiral Thrawn'ın saldırısı sırasında Jade, Skywalker ile çalışmak zorunda kaldı ve bu sırada ona kindar bir saygı beslemeye başladı. Galaktik İç Savaş sırasında Jade, çeşitli alanlarda yetenekli olduğunu kanıtladı; iyi bir pilot ve tamirci olmanın yanı sıra Güç'e başvurmadan bile harika blaster kullanıcısıydı.

Yıllar boyunca Karrde için çalışmaya devam eden Mara, kısa bir süreliğine Skywalker'ın Yavin 4'teki Jedi Akademisinde eğitim aldı. Karrde tarafından Kaçakçılar İttifakı'nı devralmak için eğitildi ve daha sonraları bunu bir saçmalık olarak kabul etse de rol icabı kısa süreliğine Lando Calrissian ile bir ilişki kurdu. Bu sürede Skywalker ile yakınlaşmaya devam etti ve Almania Ayaklanması ile Corellia Krizi sırasında pek çok kez onunla çalıştı. İkili sonunda 19 YSÖ'de, Nirauan'daki bir görev sırasında birbirlerine aşık olduklarını fark ettiler ve hayatlarının geri kalanını birlikte geçirme kararı verdiler.

Skywalker ile evlendikten sonra Mara Jade, Skywalker soyadını aldı ve hayatını Yeni Jedi Düzeni'ne adadı. Usta olarak hayatına devam eden Mara, Yuuzhan Vong Savaşı'ndan kısa bir süre önce bir Yuuzhan Vong ajanı tarafından kendine enjekte edilen ölümcül koomb sporları nedeniyle hastalandı. Güç'ü kullanarak enfeksiyon hızını yavaşlatan Mara, buna rağmen Dantooine ve Ithor savaşlarında savaşmaya devam etti ancak enfeksiyon, 26 YSS'de oğlu Ben'in doğması ile sisteminden temizlendi. Bir Jedi Ustası olduktan sonra, kendi yeğeni Jaina Solo'yu padawanı olarak aldı ve Şövalye olana kadar onu yetiştirdi. Bu süre zarfında savaşlara dahil olarak Yuuzhan Vong'a karşı olan Jedi saldırılarına katıldı. Coruscant'ın düşüşünden sonra, Yeni Cumhuriyet'in kendisini Galaktik Bağımsız İttifaklar Federasyonu olarak yeniden organize etmesi üstüne Cal Omas'ın devlet başkanı seçilmesine yardım etti. Jade Skywalker, sonunda Yüce Lord Shimrra Jamaane'nin ölümüyle sonuçlanan Coruscant'taki son savaşında Yuuzhan Vong'a karşı çabalarınından dolayı ödüllendirildi.

Bunu takip eden yıllarda Jade Skywalker, Kara Yuva Krizi ve ardından Sürü Savaşı sırasında aktif olarak görevlerine devam etti. Jade, Sürü Savaşı'nda Raynar Thul ve böcekimsi Killiklerin Chiss uzayına yayılıp halkı Kara Jedi'ların etkisi altında Katılımcı olarak aralarına katmayı amaçlayan yayılımcı stratejilerini bozmaya yardım etmişti. Ayrıca Killiklere katılan Jedi'ların yeteneklerini Chiss ile olan savaşlarında kullanıp onları kışkırttıkları için geri çekilmelerini isteyen Jade, en başlarda isyancılara karşı Galaktik İttifak için, sonradan da İkinci Galaktik İç Savaş sırasında eşinin yanında Jedi Ustası olarak görev yapmaya devam etti. Sith Leydisi Lumiya'nın yeniden ortaya çıkması, Jade Skywalker'ın yüzleşmesi gereken başka bir tehditti, ancak o ve eşi, Lumiya ve kara Jedi Alema Rar ile birçok kez karşılaşmış olsalar da, karanlık taraf takipçileri bütün karşılaşmalarda kaçmayı başardı. Savaş ilerledikçe Jade Skywalker, bir Sith Lordu olduğunu öğrendiği ve bu nedenle hem ailesine, hem Jedi Düzeni'ne hem de galaksiye karşı genel olarak bir tehdit olarak gördüğü yeğeni Jacen Solo tarafından öldürülecekti.

Biyografi

Erken Yaşam (17 YSÖ-4 YSS)

"Evet, bu doğru. Şimdi bana geveze olanı söyle ki, kafasını kesebileyim."
―Mara Jade'in geçmişini İmparator'un Eli olarak sorgulayan Jedi çıraklarına cevabı

Mara Jade, bir dansçı taklidi yapıyor

Mara Jade, büyük bir dengesizlik dönemi, İmparator Palpatine olarak da bilinen Sith Lordu Darth Sidious ve çırağı Darth Vader'ın Jedi Düzeni'nden kalanları teker teker ortadan kaldırdığı YSÖ 19'da doğmuştu. İmparator Palpatine, Jade'i genç yaşlarında ebeveynlerinden aldı ve onu Güç'ün yollarına göre eğittiği Coruscant'a getirdi, ancak kendisi resmi olarak İmparatorluk Sarayı'nın dansçılarından biriydi. Yıllar sonra Jade, ebeveynleri ile geçirdiği zamanları hatırladı. Ailesi kızlarının İmparator ile gitmesini istemiyordu ancak kendisi gitmeye oldukça kararlıydı. Ayrıca bir noktada akanyıldız lambasının nasıl çalıştığını görmek için kırdıktan sonra başının belaya girdiğini de hatırlamıştı. Yıllar geçtikçe ustası onu Güç'ün yollarında eğitti ve bir İmparatorluk ajanı haline getirdi. Ancak İmparatorluk Mahkemeleri'nden bazıları onu İmparatorluk Sarayı'nın dansçılarından ya da Palpatine'in şahsi cariyelerinden biri zannediyordu.

İmparator'un Eli

"O, diyelim ki, bir deney"
―Palpatine

Jade gençliği boyunca yüklü bir eğitim aldı—bunlardan biri İmparatorluk Kraliyet Muhafızları'nın yanındaki eğitimdi, henüz 14 yaşında yanlarında suikastçilik ve casusluk becerilerini öğrendi—final sınavı olan Büyük Amiral Wilhuff Tarkin'in kişisel bölmesine girmekti, sonrasında da Palpatine'in kişisel suikastçilerinden biri olan "İmparator'un Eli" haline geldi. Görevini yerine getirmek için Tarkin'in konutunda resmi bir davette olan Jade, sahte bir hastalık belirtisi göstererek diğer konuklardan uzaklaştı. Daha sonra ekipmanlarını alarak binanın yanındaki Tarkin'in özel kasasını içeren odaya girdi. İçeri girerken—aslında droidlerden oluşan—bir grup gardiyan içeri girdi ve Jade onları blaster ve ışın kılıcıyla defetti. Bununla beraber gardiyanlardan birisinin canlı yaşam biçimi olduğunu fark eden Mara, canını bir eğitim seansında vermeye gönüllü olan askeri öldürmek yerine sadece bayılttı. Vader ile Sidious onun bu performansından memnun kaldı ve unun üstüne Jade, "İmparator'un Eli" olarak anılmaya başlandı.

İmparator'un Eli biriminden birkaç tane daha olmasına rağmen Jade ve diğerleri birbirinin varlığından habersizdi. Güç ile derin bir bağlantısı olduğu için Palpatine'in sesini telepati aracılığıyla galaksinin her yerinden duyabiliyordu. Jade, Palpatine'in iradesini sayısız dünya üzerinde yürüttü, yozlaşmış İmparatorluk yetkililerini, hainleri ya da ölümü veya ceza almayı hak ettiğini düşündüğü kişileri ortadan kaldırdı. Palpatine'in alışılmış tarzının aksine ona saygı duyan İmparator, Jade'in dinlenmesine izin vermişti. El olarak görevlerini yerine getirmesinde yardımcı olması için kişisel bir yıldız gemisi ve K3 isimli bir droid aldı, ayrıca kendisine Coruscant'ta ışın kılıcını ve özel silah koleksiyonunu -Jade sağ elini kullanmasına rağmen sol el kullananlar için bir lanvarok- muhafaza edebileceği kişisel bir konut aldı.

Yavin Savaşı'ndan önce DS-1 olarak adlandırılan bir İmparatorluk süper silahının imhası, Emir 66'dan kurtulan bir Jedi'ı tespit etti ve Jade, onu avlamak üzere görevlendirildi—bu Jedi An'ya Kuro idi. Bu süre zarfında Jade, Kuat'ta İmparatorluk'taki gözaltısından kaçmaya çalışan bir adamla karşılaştı ve bu Saccorian kaçakçısından Kuro'nun yeri hakkında bilgi aldı. Kaçakçı ona Kuro'nun Cophrigin sisteminin beşinci gezegeninde olduğunu söyledi. Jade Kuro'nun işini bitirmesine izin verilmediği için İmparator'a karşı başarısız bir girişimde bulundu, ancak onun yerine Vader gönderildi. Yavin Savaşı'ndan sonra ve Hoth Savaşı'ndan önceki yıllarda Jade, Vader'a karşı casusluk yaptı ve altı ay kadar Vader'ın Massassi Tapınakları'na yaptığı saldırılar sırasında İmparator'a rapor verdi, sonrasında saldırı Ölüm Yıldızı'nın Yavin Prime'a yenilmesinden sonra Asilerin komutanlığını yapan Jan Dodonna'nın yakalanması ile sona erdi. Vader'ı gözlemek için gizlice atandığı bazı diğer görevlerde Jade, Vader'ı kıskanmış ve özellikle de Luke Skywalker isimli genç bir Jedi ile anlayamadığı bir bağının olmasına karşı saplantı haline getirmişti. Jade, Vader'ın İmparator'a ihanet etmesini ve böylece onu öldürüp kendisinin İmparator'un çırağı olmasını ummaya başladı.

Agent of the Emperor - LotDS FFG.jpg

Kendisine karşı casusluk yapıyor olmasına karşın, hala Vader için görevler yapıyordu. Yaklaşık 1,5 YSS'de Jade Vader için Asi Birliği droidleri R2-D2 ve C-3PO'dan bilgi elde etmekle yükümlüydü, ancak Vader kendisine gelen bilgileri görmekte veya kendisi toplamakta isteksizdi. Bunun yerine İmparatorluk için Naboo'daki Jade'den bilgi alması amacıyla 2,100 krediye tuttuğu bir grup tayfayı görevlendirdi. Aynı yılın ilerleyen günlerinde, İmparatorluk Günü kutlamalarına katıldı ve şenlikler sırasında, altı İmparatorluk görevlisini Corellia gezegenindeki gizli Asi üssündeki bir hapishane tesisinden kurtarmak için görev yaptı. Hoth Savaşı sırasında da Belsavis'i ziyaret etti.

Jade ayrıca "Kontes Claira" olarak gözsteren Moff Glovstoak'u araştırmış ve İmparatorluk Merkezi'nin vergi iadelerini kaçırdığını keşfetmişti. Glostoak'ın verdiği bir resmi partide sarhoş taklidi yapıp geride şişme bir manken bırakarak özel bir odaya çekilen Mara, resmi kıyafetlerinin yerine savaş giysinini giyerek ofise hızlıca sızdı ve milyonlarca kredi değerinde altı çalıntı portre buldu. Jade İmparatorluk Merkesi'ne geri döndü ve bulduklarını Palpatine'e bildirdi ama aynı zamanda dürüst olduğuna inandığı General Deerian'ı da Glovstoak'un yıkımının atıklarından kurtardı.

Choard'un ortadan kaldırılması

Glovstoak'un tutuklanması üzerine Jade, Moffa yardım edenleri de bulma görevini üstlendi. İlk olarak portrelerin çalındığı müzayede evine gitti ancak çok az bilgi topladı. Daha sonra güvenilir depolama merkezlerini araştırdı ve Birtraub Kardeşler Depolama ve Islah Servisleri'nde bir eşleşme buldu. Tesisi yakındaki bir kantinadan gözlemlerken tesisin sahipleri onu ilaçla uyutmaya çalıştı, ancak Güç onu önceden tehlikeye karşı uyarmıştı. Onu öldürmeye çalışan tesisin sahibi Pirtonna ile yüzleşti. Onu kolayca yendi ve Pirtonna kendisine Shelsha sektörüne hükmetmek için birkaç çeteyi birleştirmek isteyen acımasız bir çete olan "Kanizi" olarak tanımlanan bir korsan grubunu itiraf etti.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan [[:Kategori:{{{soundcat}}}|ses dosyalarını]] incele!

Şablon:Wq

Notlar ve referanslar

Ayrıca şunlara da göz atın

Dış bağlantılar