FANDOM

Premium-Eras-canon
We'redoomed

Biz mahvolduk!

Bu makale önemli bir konuyu kapsamaktadır ve büyük ilaveler ve/veya çalışmalara ihtiyaç duymaktadır.

Lütfen diğer makalelere devam etmeden önce bu makaleyi en yüksek kalitede tamamlayın.

Canon galaxy map

Basitleştirilmiş bir galaksi haritası

Coruscant Merkezi, Merkez sistemler ya da Merkez olarak da bilinen Merkez Dünyalar, galaksinin Derin Merkezi ile komşuydu ve en prestijli ve varlıklı gezegenleri barındırıyordu. Galaktik Cumhuriyet ve sonradan Galaktik İmparatorluk zamanlarında galaktik başkent olan Coruscant, Merkez Dünyalar bölgesinde yer alıyordu.

Merkez Dünyalardan olanların züppe, zengin ve düzgün bir aksanla konuştukları klişe haline gelmişti.[1]

Astrografi

Merkez Dünyalar, Alderaan,[2] Brentaal IV,[3] Caamas,[4] Chandrila,[5] Corellia,[6] Corulag,[7] Coruscant,[2] Dowut,[8] Duro,[9] Eufornis Major,[10] Ganthel,[11] Hosnian Prime, Anaxes, Kuat,[12] Plexis,[13] Ralltiir,[14] Tangenine,[1] Lanz Carpo[15] ve Tinnel IV[16] gezegenlerini içeriyordu.

Tarih

Erken Tarih

Tartışmalı olmasına rağmen, galaksinin Merkez Dünyalar bölgesinde bulunan bir ecumenopolis olan Coruscant,[17] genellikle insanların ana gezegeni olarak kabul ediliyordu.[18][17] Eski Cumhuriyet zamanlarına uzanan bir tarihi ile Coruscant, Galaktik Cumhuriyet'in doğuşu ve yıkılışı süresince galaktik başkent olarak görev yaptı ve daha sonra Galaktik İmparatorluk'un yönetimi sırasında bu politik unvanını devam ettirdi. Coruscant'ın galaktik kültür ve ekonomik önemi yüzünden, tüm standart navigasyon çizelgelerinde 0-0-0 koordinasyonuna sahipti.[19] Galaktik Senato[18] ve Yargıtay gibi birçok önemli Cumhuriyet kurumları burada yer alıyordu.[20]

Çok eski zamanlarda Sith'ler, galaktik yönetimleri sırasında Coruscant'da bir mabet inşa etmişlerdi. Daha sonra Jedi'lar tapınaklarını bu eski mabedin üzerine yaptı.[3] Bir noktada Merkez gezegeni Chandrila, jenerasyonlarca farklı katmanlarda hayatlarını sürdürmüş olan ve Eski Toplanma-Evi'ni inşa edenler tarafından kolonize edilmişti.[21] Chandrila özgürlük, adalet ve demokrasi gibi konseptlerin doğum noktası olarak biliniyordu.[22] Corellia ve Kuat gibi Merkez Dünyalar gezegenleri gemi inşa etme endüstrileri ile tanınıyordu. Merkez Dünyalar kaynaklı önemli gemi imalathanelerinden birisi hem Galaktik Cumhuriyet hem de Galaktik İmparatorluk'a yıldız gemisi ve araçlar temin etmiş olan Kuat Tersaneleri idi.[2]

Galaktik Cumhuriyet

Senate District ROTS-0

Politika ve kültürün bir merkezi olarak Coruscant bir milenyumdan fazladır galaktik başkent idi.

Galaktik Cumhuriyet'in, Klon Savaşları'nın başlamasından[20] yaklaşık bin yıl kadar önce kurulmasıyla,[3] Merkez Dünyalar açgözlü hale geldi. İnsanlara, yerli halklarla antlaşmalar veya sadece onları yöneterek, yeni gezegenlere yerleşme ve kolonize etme izni verilmişti.[3] Merkez Dünyalar'da yaşayanla kırpık ve üstün bir aksana sahipti ve bu yüzden genellikle züppe olarak görülüyorlardı.[7] Barışçıl gezegen Alderaan, Galaktik Cumhuriyet'in kurucu üyelerinden birisi olarak tanınıyordu.[23]

YSÖ 32 yılında Naboo Krizi zamanında Coruscant, önemli kararların verildiği Galaktik Cumhuriyet ve Jedi Düzeni'nin merkezi olarak görev yapıyordu. Yüce Şansölye Finis Valorum'un Naboo Krizi ile ilgisizliğinden ortaya çıkan memnuniyetsizlik, politik bir karışıklığa sebep oldu ve Naboo Senatörü Sheev Palpatine'in Şansölyelik makamına yükselmesini sağladı.[18] Fakat gizlice Palpatine, Jedi'ları yok etmek ve galaksiye Sith yönetimi getirmeye odaklanmış bir Sith Lordu Darth Sidious idi.[24] Klon Savaşları sırasında Cumhuriyet başkenti Coruscant birçok Ayrılıkçı saldırısına maruz kalmıştı.[25][26]

Klon Savaşları sırasında Kuat'da bulunan Kuat tersaneleri, Cumhuriyet Donanması için birçok savaş gemisi inşa etmişti.[2] Savaş sırasında Cumhuriyet ve Ayrılıkçılar, hem Galaktik Cumhuriyet hem de Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun merkezlerinden geçen hiperuzay rotası olan Nexus Rotası için savaşmıştı. Jedi General Anakin Skywalker, Ayrılıkçıların Nexus Rotası'nı kullanarak Coruscant'a gizli bir saldırı yapabileceklerinden korkuyordu.[27] Bu korku YSÖ 19'da bir Ayrılıkçı filosunun Coruscant'a saldırması ve Palpatine'i kaçırmaya çalışması ile gerçek oldu. Savaş, Ayrılıkçı siyasi lider Kont Dooku'nun ölmesi üzerine sona erdi.[24]

Aldera City

Alderaan bir Merkez Dünyalar üyesiydi.

Klon Savaşları'nın son zamanlarında Ayrılıkçılar, Cumhuriyet Donanması için büyük bir tersaneye sahip Merkez dünyası Anaxes'i işgal etti.[28] Daha sonra Anakin Skywalker, Klon Yüzbaşı Rex ve elit Klon Kuvveti 99, Tekno Birliği Ustabaşı Wat Tambor'un klon asker Echo'yu bilinçsiz şekilde Ayrılıkçı Amiral Trench'e strateji sağlamak için kullandığını keşfettiler.[29] Echo'yu kurtardıktan sonra Skywalker ve klonlar, Ayrılıkçıların Anaxes üzerinde yenilgisine yol açan karşı saldırı taktikleri uyguladılar. Bu Anaxes'in, Cumhuriyet'in savaş eforları için savaş gemileri üretmeye devam etmesini sağladı.[30]

Klon Savaşları'nın sonunda birçok Jedi, Sidious'un yeni Sith çırağı olan ve Darth Vader ismini alan Skywalker ve 501. Lejyon askerleri tarafından Jedi Tapınağı'nda öldürüldü. Kısa süre sonra Palpatine Cumhuriyet'i bitirdi ve ilk Galaktik İmparatorluk'un kuruluşunu açıkladı.[24]

İmparatorluk Devri

İmparatorluk Devri sırasında İmparatorluk, Leonis ailesi gibi tecrübeli tarım bilimcilerini ve Spanjaf ailesi gibi bilgisayar uzmanlarını Merkez Dünyalardan, İmparatorluk'un hırslı endüstriyel programlar yaptığı Lothal gibi Dış Halka gezegenlerine taşınmaya teşvik etti. Leo Leonis gibi bazı Merkez Dünya sakinleri, Dış Halka'yı dar kafalı ve görmemiş olarak görüyordu. Buna karşılık, Beck Ollet gibi Dış Halka sakinleri de, Merkez Dünya sakinlerini kibirli züppeler olarak görüyordu. Coruscant'da bulunan İmparatorluk Kraliyet Akademisi, İmpartorluk'un İmparatorluk akademileri arasında en prestijlisi olarak biliniyordu. Kraliyet Akademisi, büyüyen İmpartorluk Donanması'na İmparatorluk harbiyelileri temin ediyordu. Bir başka Merkez Dünyalar akademisi Corulag Akademisi idi.

YSÖ 13 yılında, Corellia gezegeni İmparatorluk için savaş gemileri ve yıldız savaşçıları üreten endüstriyel bir dünyaydı. Leydi Proxima'nın Beyaz Solucanları gibi birçok suç çetesi tarafından yönetiliyordu. İttifak lideri Han Solo ve Kızıl Şafak teğmeni Qi'ra gibi birçok Corellialı daha iyi bir hayat için gezegeni terkediyordu.

Bilinmeyen bir zamanda, Merkez gezegeni Anaxes dehşet verici bir olayda yok olmuştu. Eski Cumhuriyet Ordusu üssü olan Anaxes Hisarı'nı da içeren bir asteroit kuşağına dönüşmüştü. Anaxes Hisarı, PM-1203 asteroiti üzerinde bulunuyordu. YSÖ 5 yılında Anaxes Hisarı, İttifak üyeleri için bir tedarik istasyonu olarak kullanılıyordu. Ertesi yıl, Jedi Tasfiyesi'nden hayatta kalan Kanan Jarrus ve onun çırağı Ezra Bridger, PM-1203'de Baş Engizisyoncu ile bir müsademeye girişmişti.

Alderaanexplosion

Ölüm Yıldızı'nın gücünü göstermek için, İmparatorluk Alderaan'ı yok etmişti.

Ölüm Yıldızı planlarının çalınmasından sonra, Büyük Moff Wilhuff Tarkin süper silah Ölüm Yıldızı'nı kullanarak, Alderaan sakinlerinin Asi İttifakı'nı desteklemesini cezalandırmak için Alderaan gezegenini yok etti. Gezegenin yok edilişi ve milyarlarca Alderaanlı'nın ölmesi Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi tarafından Güç vasıtasıyla hissedilmişti. Alderaan'ın yok edilişi, İmparator Palpatine'in İmparatorluk Senatosu'nu ortadan kaldırıp gücü direkt olarak bölgesel valilere vermesinden önce yaşanmıştı. İmparator'un Ölüm Yıldızı'nı kullanarak İmparatorluk'u korku ile yönetme planlarına rağmen, Alderaan'ın yok edilişi sadece İttifak'a olan desteği artırdı. Ölüm Yıldızı daha sonra Yavin Savaşı'nda yok edildi.

İmparatorluk Devri sırasında Corellia Direnişi, Corellia gezegeninde uğraş veriyordu. İmparatorluk ve İttifak arasındaki Galaktik İç Savaş devam ettikçe, Merkez gezegeni Chandrilla Asi İttifakı'na destek verdi. Bunun sonucu olarak gezegen ikinci Ölüm Yıldızı için bir hedef olarak seçildi. İmparator ve Vader'ın ölümünden ve ikinci Ölüm Yıldızı'nın Endor Savaşı'nda yok edilişinden sonra, insanlar kalabalık olarak galaktik başkent Coruscant'ın sokaklarında kutlama yaptılar. Ağır silahlı polis hareketi, daha sonra silahlı ayaklanma ve bir iç savaşa dönüşen bir protestoya neden oldu.

Yeni Cumhuriyet

İlk Düzenin yükselişi

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 Battlefront: Twilight Company
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Ultimate Star Wars
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Tarkin
  4. Star Wars: The Force Awakens Beginner Game
  5. Moving Target: A Princess Leia Adventure
  6. StarWars-DatabankII Corellia (yedek bağlantı)
  7. 7,0 7,1 Servants of the Empire: Edge of the Galaxy
  8. Star Wars: Aliens of the Galaxy
  9. StarWars-DatabankII Duro (yedek bağlantı)
  10. Servants of the Empire: Rebel in the Ranks
  11. A New Dawn
  12. Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary
  13. Star Wars: Uprising
  14. Star Wars: The Rebel Files
  15. Star Wars 68
  16. Star Wars: Card Trader
  17. 17,0 17,1 Star Wars Battlefront II
  18. 18,0 18,1 18,2 Star Wars: Episode I The Phantom Menace
  19. Star Wars: Complete Locations
  20. 20,0 20,1 Star Wars: Episode II Attack of the Clones
  21. Aftermath: Life Debt
  22. Aftermath
  23. StarWars-DatabankII Alderaan (yedek bağlantı)
  24. 24,0 24,1 24,2 Star Wars: Episode III Revenge of the Sith
  25. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Hostage Crisis"
  26. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Heroes on Both Sides"
  27. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "The Citadel"
  28. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "The Bad Batch"
  29. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "A Distant Echo"
  30. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Unfinished Business"

Şablon:RelatedCategories