Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Midi-kloryanlar olmadan hayat var olamaz ve Güç hakkında hiçbir şey bilemezdik. Devamlı olarak bize konuşuyor, Güç'ün iradesini aktarıyorlar. Zihnini susturmayı öğrendiğinde onların konuşmasını duyacaksın."
―Qui-Gon Jinn, Anakin Skywalker'a[kaynak]

Midi-kloryanlar, galaksinin merkezinde bulunan yaşam kaynağından çıkan mikroskobik, akıllı canlı organizmalardı ve tüm yaşayan organizmaların hücrelerinde yaşadıkları için ev sahipleriyle sembiyotik bir ilişki oluşturuyorlardı. Güç, midi-kloryanlar sayesinde konuşuyordu ve yetenekleri kullanabilecek kadar hassas olanların Güç'ü kullanmasına olanak sağlıyordu. Bir bireyin Güç'e olan potansiyelini anlamak için hücreler, içinde bulunan midi-kloryan sayısını hesaplamak adına kan testleri yapılıyordu. Seçilmiş Kişi olan Anakin Skywalker, yirmi binden fazla midi-kloryan sayısıyla galaktik tarih boyunca Büyük Usta Yoda da dâhil tüm Jedi'lardan daha fazla midi-kloryan sayısına sahipti.

Biyoloji

"Midi-kloryanlar bütün canlı hücrelerinde bulunan mikroskopik yaşam formlarıdır."
―Qui-Gon Jinn, Anakin Skywalker'a[1]

Qui-Gon Jinn, Seçilmiş Kişi olan Anakin Skywalker'ın midi-kloryanlar tarafından yaratıldığını düşünüyordu.

Midi-kloryan, her yaşam formunun hücrelerinde yaşayan duyarlı mikroorganizma türünün bilimsel ismiydi[2].[1] Varlıkları, Güç olarak bilinen ve her şeyi çevreleyen enerji alanınının bir parçasıydı. Yaşayan Güç ve Kozmik Güç'ü birbirine bağlardı.[3] Güç'ün iki tarafı arasında bağlantı görevi yapan midi-kloryanlar ölümün ardından ölümsüzlüğü mümkün kılıyordu. Yeterli eğitim[4] ve Güç'ün aydınlık tarafına tam bağlılık[5] ile ölüler Güç'le bir olduktan sonra benliklerini bir Güç ruhu olarak koruyabilirlerdi.[4]

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • TheFreemakerAdventuresLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "The Lost Treasure of Cloud City" (Sadece bahsi geçti)
  • DroidTalesLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: Droid Tales – "Exit from Endor" (Sadece bahsi geçti)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Advertisement