"Moff Tarkin ile tanış, suç lordu. Büyük Seswenna ve dahasının sektör valisi."
Darth Vader, Faazah'a[kaynak]

Moff, Galaktik İmparatorluk'un sektör valileri tarafından kullanılan bir rütbeydi. İmparator Sheev Palpatine'in hükmünün beşinci yılında İmparatorluk İdari Konseyi'ne cevap veren yirmi tane Moff vardı. Aynı yılda Büyük Moff rütbesi oluşturuldu ve Wilhuff Tarkin buna layık görüldü.[4] Mofflar yetkilerinin göstergesi olarak on parçalı—üç kırmızı ve iki altın üzerinde beş mavi—bir rütbe nişan plağı taşıyordu.[5]

Mofflar, İmparatorluk Askeriyesi ve istihbaratından varlıklar barındıran bir oluşum olan Sektör Grubu'nun komutasını elinde tutuyordu. Mofflar, İmparator veya bir danışman tarafından atanabiliyordu fakat ikisine de rapor vermekle tabii idi. Bir Üst Sektör'den sorumlu Büyük Moff, herhangi bir Moff'u geçersiz kılabiliyordu.[6]

Sahne arkası

Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü'nde Moff Jerjerrod kostüm hatası nedeniyle bir komutan[7] rütbe nişan plağı giymişti.[8] Mofflara özel rütbe plağı ilk olarak Michael Kogge tarafından yazılıp Joe Corroney tarafından resimlendirilen ve Star Wars Insider 153'te yayınlanan Tarkin Revealed'da tanımlanmıştı.[5]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar