Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Bunun ne olduğu hakkında bir fikrin var mı? Bu bir N-1 yıldız savaşçısı. Naboo Kraliçesi tarafından direkt komisyonla Kraliyet korumaları için yapıldı."
Peli Motto[kaynak]

Naboo yıldız savaşçısı olarak da bilinen N-1 yıldız savaşçısı, Theed Sarayı Gemi Mühendisliği Kolordusu tarafından geliştirilen ve Naboo Kraliyet Güvenlik Güçleri tarafından savunma, devriye ve eskortluk rollerinde kullanılan tek kişilik bir devriye gemisiydi.

Karakteristik

N1 yıldız savaşçısı çevik bir gemiydi.

N-1 yıldız savaşçısı Naboo tarafından üretilen ve sanat ile Naboolu teknolojisinin bir araya geldiği gösterişli bir tek kişilik gemiydi. Geminin ön bölümlerinde bulunan sıkılaştırılmış kromiyumlar uçuş ve geçit törenleri için güneşi yansıtır, Naboo'nun kraliyetini temsil ederdi. N-1'in kromiyum bölümleri sarı ekleri ile zıttı.

Gemi; J-türü motorlara, Nubia Monarc C-4 hipersürücü motoru ve geminin arka kısmında bulunan bir astromekanik droid bölmesine sahipti. Otopilot, kalkanlama ve iki blaster topu ile proton torpidosu fırlatıcılarına sahip saldırı silahlanmasıyla donatılmıştı. Maksimum 1.100 km/s hıza ulaşabilen ve on bir metre uzunluğunda olan geminin orta kuyruğu güç şarjı toplayıcısı olarak iş görürdü ve kullanımda olmadığı zamanlarda gemideki jeneratörlerden güç alırdı. Geminin dış parçaları motorlar için ısı alıcısı görevi görürdü.

Tarih

"İŞTE BU pod yarışıdır!"
―Anakin Skywalker[kaynak]

N-1'ler Naboo Savaşı'nda Ticaret Federasyonu'nun Lucrehulk-sınıfı droid kontrol gemisine saldırıyor.

N-1 yıldız savaşçıları orijinal olarak Naboo tarafından üretiliyordu[2] ve Ticaret Federasyonu gezegeni istila ederken kullanılmışlardı.[6] İstila sırasında Bravo Uçuşu pilotları Droid Kontrol Gemisi Vuutun Palaa'ya karşı N-1 gemileri kullanmıştı. Genç Anakin Skywalker bir N-1 kullanarak Vuutun Palaa'nın ana sancak reaktörüne bir çift torpido yollamış ve gemiyi içeriden yok etmişti. Akabinde Naboo'nun başkenti Theed'in üzerinde uçarak hegezegendeki kutlamaya katılmıştı.[6]

On yıl sonra üç N-1, Senatör Padmé Amidala'ya Coruscant yolcuğunda refakatçilik yapmıştı. Kraliyet Yıldız Gemisi bir yem senatöre sahipti ve Amidala yıldız savaşçılarından birisinde bulunuyrdu. Bir sıkıntı yaşamadan iniş yapmışlardı ancak ödül avcısı Zam Wessel kısa süre sonra gemiye saldırıp senatörün dublörünü öldürmüş ve N-1'lerden birini iniş palatformundan düşürmüştü.[9] N-1'ler Klon Savaşları sürecinde Naboo hizmetinde kalmış ve Theed Hangarı'nda tutulmuştu.[10] Savaş sırasında Jedi Padawan Ahsoka Tano, Amidala'yı yıldız savaşçısı muharebesinde eğitmişti. Amidala krom bir N-1 kullanıyordu.[11]

Mandalor ödül avcısı Din Djarin, Razor Crest'i kaybettikten sonra modifiye edilmiş özel bir N-1 yıldız savaşçısını kullanmıştı. Mühendis Peli Motto ve droidlerinin yardımıyla Tatooine'de bulunan Mos Eisley'in Hangar 3-5 alanında birleştirilmişti.

Leema Kai'nin N-1 savaşçısı

Soğuk Savaş zamanında bir N-1 yıldız savaşçısı, Jinata Güvenliği subayı Leema Kai'nin hizmetindeydi ve proton torpidosu yerine sismik patlayıcıya sahipti.[7]

YSS 35[12] yılında N-1 yıldız savaşçıları, Exegol gezegeninde Ebedi Sith güçlerine karşı savaş sırasında Direniş'e yardım etmesi için Lando Calrissian tarafından toplanan Vatandaş Filosu'nun parçasıydı.[8]

Sahne arkası

N-1 yıldız savaşçısı ilk olarak ön üçlemede ortaya çıktı ancak DVD yayınında son montajın parçası olarak daha sonradan Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü'ne de eklendi.

Anakin Skywalker tarafından Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike'de kullanılan tam boyutlu N-1 yıldız savaşçısı maketi 2005 yılında Star Wars: Where Science Meets Imagination'ın parçası olarak Boston'ın Bilim Müzesinde gösterimdeydi ve yıllarca misafirlerin üstünde uzun kablolarla sallanarak müzenin Blue Wing kısmında gösterimde kaldı ancak daha sonradan kaldırıldı.

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • Star Wars: Galaxy of Heroes (Sadece resim)
  • TheFreemakerAdventuresLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "Zander's Joyride"
  • TheFreemakerAdventuresLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "The Test"
  • TheFreemakerAdventuresLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "The Kyber Saber Crystal Chase"
  • TheFreemakerAdventuresLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – "The Tower of Alistan Nor" (Hologramlarda görüldü)
  • DroidTalesLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: Droid Tales – "Exit from Endor" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens (DLC)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 Ultimate Star Wars
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 StarWars-DatabankII.png Naboo N-1 Starfighter - Databank (backup link)
  3. 3,0 3,1 Star Wars: Ships of the Galaxy
  4. AltayaCite.svg "Republic, Rebel, and Resistance Starfighters" – Star Wars Encyclopedia
  5. Star Wars Encyclopedia of Starfighters and Other Vehicles
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike
  7. 7,0 7,1 Star Wars Battlefront II
  8. 8,0 8,1 Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi
  9. Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  10. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Blue Shadow Virus"
  11. ForcesOfDestinyLogo-Dplus.png Star Wars: Forces of Destiny – "The Starfighter Stunt"
  12. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary, Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi olaylarını Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor olaylarından bir yıl sonraya koymaktadır. Star Wars: Galaksi Atlası, Güç Uyanıyor olaylarını YSS 34 yılına koyduğu için Skywalker'ın Yükselişi olaylarının YSS 35'te yaşanıyor olması gerekmektedir.

Dış bağlantılar

Advertisement