FANDOM

"Sith İmparatorluğu bir süpernova gibi parlayacak ve halinden memnun olan Cumhuriyet'i gölgesinde bırakacak. Bütün galaksiyi avucumuzun içine alacağız."
―Naga Sadow[src]

Naga Sadow, YSÖ 5000 yılında Sith İmparatorluğu'nu Büyük Hiperuzay Savaşı'nda galaksiye hükmetmenin eşiğine getiren usta Sith simyacısı ve Sith'in Kara Lordu 'dur. Ziost 'lu bir yarım cins Sith olan Sadow, hükmünü kendi zamanının en güçlü Sith büyücülerinden biri olduğu yer olan, Khar Shian ayında bulunan gizli kalesinde sürdürmüştür. Sith'in Kara Lordu Marka Ragnos'un egemenliği altında olan 10 kişilik Sith Konseyi'nin bir üyesi olan Sadow'un yayılmacılığı vaaz eden felsefesi ona izole olmuş İmparatorluk'ta şansını artmasını sağladı. Sadow, Ragnos'un ölümünden sonra Kara Lord ünvanı için büyük bir adaydı. Bu durum onu tutucu bir aday olan Lurdo Kress ile sadece sürpriz iki Cumhuriyet izcisinin gelmesi ile biten siyasi bir güç çekişmesine girmesine neden oldu.

Sadow, gelen iki kız kardeş izci Gav ve Jori Daragon'da bir fırsta gördü ve bu iki izcinin gelmesi ile oluşan şüphe ile korkuyu kullanarak İmparatorluğu, Cumhuriyet ile savaşa girmesi için kışkırttı. Bununla birlikte Sadow, Kress'in birliklerini Khar Delba'da yendi. Bu şekilde artık otoritesine karşı çıkabilecek kimse kalmamıştı. Sadow, Cumhuriyet'i fethetmek için diğer tüm Sith Lordlarını birleştirdi ve korku duyulacak bir ordu kurdu. Aynı zamanda Gav Daragon'u Sith Çırağı olarak aldı. Zamanı geldiğinde  Sadow ve güçleri çok büyük bir sürpriz atakla Cumhuriyet'e saldırdı. Cumhuriyet'in başkenti Corusant'ı tutarken önemli olan Koros sistemini fethetmek için çok yönlü ataklar düzenlendi. Kendine düşen rolü yerine getiren Sadow, Sith meditasyon çemberinde izole bir şekilde güçlerini aldatıcı canavarlar ve gemiler yaratmak için harcadı.

Sadow'un çabaları başlarda mükemmel başarılar aldı ve olaylar onun aksine yaşanmaya başlamadan önce galibiyetin eşiğindeydi. Gav Daragon evine geri döndüğünde Sadow'a, meditasyon küresinde çalışırken saldırdı. Sadow'un konsantrasyonunu bozdu ve ilizyonlarını dağıttı. Sadow, Daragon'u öldürdü ve eve kaçtı, ancak tek bulduğu hala hayatta olan ve ordusu ile onu bekleyen Ludo Kressh'di. Sadow, rakibini son kez yenilgiye uğratmayı başardıktan sonra peşindeki Cumhuriyet güçleri ile bir savaşa girmek zorunda kaldı. Kazanamayacağını anladığında Sadow, Denarii Nova'nın ikiz yıldızlarından geçen cesur bir yolculuk ile kaçtı ve ıssız bir ay olan Yavin 4'e doğru yol aldı. Sadow, orada on yıllar boyunca Sith büyüsünü güçlendirdi ve masif tapınak kompleksleri yaptı, ardından kendi rızasıyla kendisini geçici ölüme soktu. 600 yıl sonra Freedon Nadd adındaki düşmüş bir Jedi, eski Sith'in Kara Lordu'nu uyandırdı, sırlarını öğrendi ve ardından onu öldürdü.

Kişilik ve özellikler

"Gelecek için savaşıyorum… ve gelecek şimdi!"
―Naga Sadow[src]
Naga'sNova

Naga Sadow yıldızlardan ateş çıkarıyor.

Güçlü bir karanlık büyücü olan Naga Sadow, evrenin doğal dengesini kendi amaçları için değiştirebilen bir Sith simyacısı olarak uzun yıllar boyunca hatırlanmıştır. Büyüsü ile Sadow, yaşayanları kendi ölüm kölelerine, vahşi ve ölümcül yaratıklara çevirebilir ve ruhlara vücut verebilirdi. Sadow, aynı zamanda simya ve sihir yeteneklerini Büyük Hiperuzay Savaşı'nın sonunda inzivaya çekilmesini sağlamak için süpernova ve güneş patlamalarına sebep olma dahil olmak üzere daha büyük Güç gösterimleri yapabilir. Ancak Sadow'un Güç'teki kudreti bildiği ve korktuğu Sith simyasının ötesine geçti. Shadow, ilizyonlar yaratmada ve enerjisini çok iyi bir şekilde Sith Meditasyon Küresi'ne aktarma konusunda çok yetenekliydi. Sadow, küresindeyken sihiri kullanarak tek seferde yüzlerce ilizyon çıkarabilirdi ve bu ilizyonları yüzlerce ışık yılı uzaklıktan bile belirgin edebilirdi. Sadow'un ilizyondaki yeteneği o kadar iyiydi ki ilizyonlarını Hiper-Uzay Savaşı'nda odak noktası olarak kullandı. Ancak ilizyonlarını eski çırağı Gav Daragon'un Primus Goluud'daki ihaneti yüzünden konsantrasyonu bozulduğu için sabit tutamadı.

Çok gelişmiş bir taktiksel zekaya sahip olan Sadow'un gücü direkt çatışmadan değil, rakiplerinin nerelerde hassas olduğunu görebilme ve o hassas oldukları kısımlara etkili ve yok edici bir şekilde saldırabilmekten gelirdi. Ancak bir Sith Lordu olarak direkt çatışmaya yabancı değildi ve Ludo Kressh'e ve onun Güç işlenmiş Sith kılıcına karşı denk bir rakipti. Sadow bire bir savaş sırasında sıklıkla rakiplerini Güç'ü kullanarak yok etmek için kılıç darbelerini geçici olarak durdurur, telekinezi yeteneklerini kullanırdı. Sadow aynı zamanda yeteneklerini Gav ve Jori Daragon'u Cumhuriyet'in elinden kurtarırken de kılıçlar ve mızraklar ile çatışan ve hiç bir Cumhuriyet blaster tüfeği görmemiş biri olmasına rağmen tüfeği iyi kullandığını kanıtlamıştı. Sadow, Sith ve Massassi kölelerinin dilini iyi konuşmanın yanı sıra Jedi atalarının dili olan Galaktik Temel'i de akıcı konuşabilirdi.

Ekipmanları

Naga Sadow NEGTC

Naga Sadow'un zırhı.

Tüm zamanların en güçlü büyücülerinden ve Sith simyacılarından biri olan Sadow, ekipmanlarını karanlık yeteneklerini odaklamak ve güçlendirmek için kullanırdı. Sadow, en iyi simya gücünü köprüsündeki platformda bir dize kristal bulunan Corsair adlı Derriphan klas bir savaş gemisinde elde etti. Bu kristaller sayesinde Sadow, sınırsıza yakın güç elde etti ve bu güçle yıldızları yok etmek dahil birçok şey yapabiliyordu. Sadow ayrıca illüzyon yaratma merkezi olarak hizmet veren bir Sith Meditasyon Küresi'NE sahipti ve Büyük Hiper-Uzay Savaşı sırasında bunu inanılmaz derecede büyük bir ölçekte kullanmayı başardı. Sadow'un sahip olduğu en dikkat çekici mülklerden biride karanlık taraf enerjisini simya uğraşları için odaklamaklamasına yardım eden, ellerine giydiği mücevherli Sith muskalarıydı. Sol amulet nihayetinde Exar Kun'un eline geçti. Işın kılıcının Sithler arasında yaygınlaşmasından yıllar önce Naga Sadow, zehirli ve Güç aktarılmış bir Sith kılıcı ile ustalaşmış, savaşmıştır. Naga Sadow'un zarif ve altın kaplamalı bir zırhı da vardır. Bu zırhın göğüs kısmında büyük kırmızı bir göz ve omuzluklarında da dikenler vardır.