Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Vader's revelation.png

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa spoiler içeriyor–Star Wars: The Bad Batch. Dikkat ediniz.

"Ben bir eşya parçası değilim! Yaşayan bir varlığım!"
"Bizim laboratuvarlarımızda üretildin. Kaminolu malısın."
―CT-5555 "Fives" ve Nala Se[kaynak]

Nala Se, Klon Savaşları süresince Galaktik Cumhuriyet bünyesinde görev yapan bir bilimci ve doktor olan dişi bir Kaminoluydu. Ana gezegeni Kamino'daki Baş Tıbbi Bilimci olarak Nala Se, Büyük Cumhuriyet Ordusu'nu oluşturmakta önnemli rol oynadı ve savaş sırasında yaralı klon askerlerin iyileştirilmesine destek oldu. Ayrılıkçı güçleri tarafından kendisinin ve askerlerinin yaşamı tehdit edildiğinde bile yaralılarla ilgilenmeye devam etse de, Nala Se'nin acımasız bir tarafı vardı. Öyle ki, klon askerlerin Kaminolu malı oldukları ve bu yüzden kullanıp atılmaya uygun oldukları konusunda Jedi General Shaak Ti'ye ısrarda bulunmuştu.

Cumhuriyet Askeriyesi'ndeki her klonda bulunan davranışsal modifikasyon çipine kodlanmış gizli bir emir olan 66. Klon Protokolü'nün varlığından haberdar olan bir avuç kişiden biri de Nala Se idi. Nala Se, çiplerin hain Jedi'lara karşı bir önlem olduğuna inanıyordu ve Klon Savaşları süresince 66. Protokol'ün gizliliğini korumak üzere elinden geleni yaptı. Nala Se, kendisine tıbbi görevlerde yardım eden ve genetik olarak modifiye edilmiş dişi bir klon olan Omega'ya da bakıcılık ediyordu. Omega Klon Kuvveti 99'un yanında Kamino'yu terk etmek istediğinde Nala Se, Omega ve 99'un kaçışına gizlice yardım etti.

Biyografi

Klon ordusunun yaratılması

"Korkma, arkadaşın oldukça becerikli ellerde. Doktor Nala Se, Kamino'daki Baş Tıbbi Bilimci. Tüm klonların yaratımındaki ana mühendislerden biri."
―Shaak Ti, CT-5555 "Fives"a[kaynak]

Doktor Nala Se, klon ordusunun yaratımından sorumlu ana mühendislerden biriydi.

Klon Savaşları'ndan önce Jedi Ustası Sifo-Dyas, Kaminoluları Galaktik Cumhuriyet için bir klon ordusu oluşturmakla görevlendirdi.[6] Kamino'nun Baş Tıbbi Bilimcisi olarak Doktor Nala Se, ödül avcısı Jango Fett'in insan genetik şablonundan üretilen birebir aynı askerler olan[7] klon askerlerin yaratımında görev yapan ana mühendislerden biriydi.[1] Sifo-Dyas'ın ordunun yaratımına başlanmasından kısa süre sonra ölmesine rağmen yerine neticede Sith Lordu Darth Tyranus geçti. Tyranus'ın emriyle Nala Se, üretilmekte olan her klon askerlerin beynine[8] birer önleyici çip taktırdı.[1] Tyranus biyoçip ve içindeki emrin, muhalif Jedi'ların olası ihanetine karşı önlem işevi gördüğünü söylese de asıl amaç Sith'lerin Jedi Düzeni'ni yok etme planlarını başarıya ulaştırmaktı.[9] Beklenmedik bir duruma karşın 66. Protokol hakkındaki bilgiler, Tyranus'ın talimatları doğrultusunda Nala Se tarafından korunuyordu.[4] YSÖ 22'de[10] Klon Savaşları'nın Geonosis'te başlamasından kısa süre önce Jedi Şövalyesi Obi-Wan Kenobi Jango Fett'i bulmak üzere Tipoca Şehri'ni ziyaret ettiği sırada[6] Nala Se, klonların beyinlerine gizli önleyici çiplerin yerleştirilmesini gözetiyordu.[11]

Klon Savaşları

"Nakliyelerimiz olsa bile, tüm yaralıları zamanında tahliye edebilmemiz mümkün değil."
"Denemelisiniz. O muharebe gemisine karşı hiç şansınız yok."
―Nala Se ve Wullf Yularen — (ses)Dinle (Dosya bilgisi)[kaynak]

Nala Se, birden çok sağlık istasyonunda klon askerlerin tedavilerini yürütüyordu.

Birinci Geonosis Savaşı'ndan sonra[6] Nala Se, klonların yaratımındaki önemli pozisyonundan ötürü yeni kurulmuş Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda da önemli bir konuma geldi.[1] Birçok Sığınak-sınıfı medikal istasyonda doktor olarak görev yaptı.[2][12] Bu istasyonlarda, yaralı klonların tedavisini üstlendi.[2] Kamino dışında sık sık görev yapmasına rağmen Nala Se, Tipoca Şehri'ndeki klonlama tesislerinde de doktor ve bilimci olarak Cumhuriyet'e savaşta destek verdi.[2]

Malevolence

"General Skywalker, bugünkü üstün gayretlerinizden ötürü size teşekkürlerimi sunuyorum. Kurtardığınız hayatları azımsamayın."
―Nala Se, Anakin Skywalker'a[kaynak]

Klon Savaşları sırasında Nala Se, tıbbi uzmanlığı ile Büyük Cumhuriyet Ordusu'na destek verdi.

Kaliida Resifleri Tıp Merkezi'nde görev yaparken Nala Se, General Grievous tarafından komuta edilen bir Ayrılıkçı Boyun Eğidirici-sınıfı ağır kruvazörü olan Malevolence'ın tesisi hedef aldığını öğrendi. Nala Se, bunun üzerine istasyonun çalışanlarını ve hastalarını tahliye etmeye başladı. Ancak bu sırada, Amiral Wullf Yularen'dan Ayrılıkçı saldırısının an meselesi olduğunu, bu sebeple tesisi zamanında tamamen tahliye edebilmesinin mümkün olmadığını öğrendi. Buna rağmen Jedi General Anakin Skywalker ve çırağı Jedi Komutanı Ahsoka Tano'nun eylemleri sayesinde Kaliida Resifleri istasyonu, Grievous'ın saldırısından kurtuldu. Ayrılıkçıların geri çekilmesinden sonra Nala Se, kahramanlığından ötürü Skywalker'ı takdir etti.[2]

TB-73'ün solucanlarca işgal edilmesi

"Tüm tıbbi tehlike ekiplerini uyarın: Parazitler kontrol altına alınana kadar o gemiye kimsenin girmesini istemiyorum."
―Kit Fisto, Nala Se ve tıp çalışanlarına[kaynak]

Nala Se, Ord Cestus tıbbi istasyonunda geçirdiği süre zarfında Jedi General Kit Fisto'nun yanında görev yaptı.

Kaliida Resifleri tesisinin neredeyse yok edilmesinin ardından Nala Se, Ord Cestus tıbbi istasyonuna atandı ve burada General Kit Fisto'nun yanında hizmet verdi. Geonosis'in tekrardan Cumhuriyet'in eline geçmesi sonucu Pelta-sınıfı fırkateyn TB-73'ün mürettebatı, Ord Cestus istasyonuna tıbbi destek göndermekle görevlendirildi. Fakat fırkateyn, Geonosis'e özgü canlılar olan beyin solucanları tarafından işgal edildi. TB-73 üzerinde yaşananlar sonucu Nala Se'nin tesisi karantinaya alındı fakat Tano'nun solucanları öldürmesi sonucunda risk ortadan kalktı.[13]

66. Klon Protokolü

"Görünen o ki, 66. Klon Protokolü erkenden uygulanmış."
―Nala Se, Lama Su'ya[kaynak]

Nala Se ve Lama Su, klon ordusunun yaratımının arkasındaki gizemli kişi olan Darth Tyranus ile gizliden gizliye iş birliği içerisindeydiler.

Klon Savaşları'nın zirve noktasında Nala Se, ana gezegenine dönüp Jedi General Shaak Ti'nin yanında çalışmaya başladı.[4] Ringo Vinda Savaşı sırasında "Tup" lakaplı CT-5385'in Jedi Ustası Tiplar'ı vurup öldürmesinin ardından[14] Tup, kapsamlı bir değerlendirmeye alınmak üzere Tipoca Şehri'ne götürüldü. Kamino'nun baş tıbbi bilimcisi ve klonlama programının kurucularından biri olarak Nala Se, Tup'ın arızasının kaynağını bulmakla görevlendirildi. Tup, Nala Se tarafından oldukça yorucu hiper testlere tabi tutuldu. Test sonucu herhangi bir enfeksiyon belirtisi çıkmadı. Bir süre sonra Nala Se, Tup'ın eylemlerinin ve agresif hareketlerinin arkasındaki sebebin 66. Protokol'ün erkenden devreye girmesi olduğunu anladı. Bunun üzerine endişeye kapılıp test sonuçlarını Kamino Başbakanı Lama Su ve Darth Tyranus ile paylaştı. Tyranus, çipin ve gerçek işlevinin gizliliğini korumak amacıyla Tup'ın öldürülmesi konusunda ısrar etti. Fakat "Fives" lakaplı GKK askeri CT-5555 de Tup üzerinde kendi araştırmasını yürüttü ve Tup'ın ölümüne yol açmasına rağmen inhibitör çipi keşfedebildi.[4]

Fives'ın araya girmesinden ötürü Tyranus, klon ordusunun 66. Protokol'ü uygulamaktaki güvenilirliğinden şüphe etti. Fakat Nala Se, Tup'ın çipinin aktifleşmesinin yalnızca bir anomaliden ibaret olduğuna dair Tyranus'ı temin etti. Jedi'lardan etkilendiğini düşündüğü klonların gelişen benlik farkındalığının, protokolün uygulanmasını olumsuz etkilemeyeceği düşüncesinde sabit kaldı. Fives'ın her klonun beyninde çiplerin bulunduğunu öğrenmesinin ardından Nala Se, çipin tek amacının klon şablonu Jango Fett'in agresif ve bağımsız yönelimlerini bastırmak olduğunu söyledi.[8]

66. Klon Protokolü, Nala Se'nin her koşulda korumakta kararlı olduğu çok gizli bir sırdı.

Nala Se'nin itirazlarına rağmen Fives'ın Yüce Şansölye Sheev Palpatine ile görüşmesi gerektiğine inanan Shaak Ti, Fives ve çıkarmış olduğu çipi ile Tup'ın çipini Cumhuriyet başkenti Coruscant'taki Büyük Cumhuriyet Tıp Tesisi'ne götürmeye karar verdi. Nala Se, Jedi'ların çipin gerçek programlamasını öğrenmesinden korktuğu için Shaak Ti ile beraber başkente gitti. Burada Fives'ın dengesiz, delillerininse güvenilmez gözükmesini sağlamak adına Fives farkında olmadan ona gizlice uyuşturucu verdi. Tıp tesisinde Nala Se, Fives'ın çipi olmadan tehlikeli olduğunu ve Tiplar'ın öldürülmesinin sebebinin de Tup'ı etkileyen bir virüs olduğunu söyledi. Buna rağmen Fives, çözdüğü komploya Palpatine'in de dâhil olduğunu fark etti ve bunun üzerine Palpatine'i öldürmeye çalıştı. Fives'ın öldürme girişiminde başarısız olup kaçmaya başlamasının ardından Palpatine, kendi Sith çırağı Tyranus'ın eline ulaşacağını bildiği biyoçipleri Nala Se'ye teslim etti.[9]

Nala Se, suikast girişimi hakkında bağımsız bir soruşturmanın da doğruladığını iddia ettiği holografik raporunda Fives'ın inhibitör çipinin arızalandığını bildirdi. Hem Jedi Konseyi hem de Senato komitesi bu soruşturmanın sonuçlarını kabul ederken "Rex" lakaplı CT-7567, olayla ilgili bir şikâyet raporu yayınladı. Şansölye Palpatine aylar sonra 66. Protokol'ü devreye soktuğunda eski Jedi Padawan'ı Ahsoka Tano, bir Cumhuriyet saldırı kruvazörü üzerinde seyir hâlindeyken Rex ve diğer bir grup askerin saldırısına uğradı. Rex, iradesine karşı gelerek Tano'ya saldırmadan önce Fives'ın adını zikredebilmeyi başardı. Bu isimden yola çıkarak Tano, 66. Protokol sebebiyle kendisine karşı yapılan ilk saldırıdan kurtulduktan sonra Nala Se'nin raporunu ve Rex'in şikâyet raporunu buluğp izledi.[15]

Klon Kuvveti 99'un firarı

Bir noktada Nala Se, genetiği değiştirilmiş bir klon olan Omega'nın hizmetlerinden tıbbi görevlerinde yararlanmaya başladı. Omega gibi genetiği değiştirilmiş klonlardan oluşan bir manga olan Klon Kuvveti 99, Kamino'ya döndüğünde Omega tarafından karşılandı. Karşılamanın ardından Nala Se, Omega'ya yanından fazla uzaklaşmamasını söyledi. Daha sonra Nala Se, klonlara yeni kurulmuş Galaktik İmparatorluk bünyesinde ihtiyaç olup olmayacağını değerlendirmek üzere Kamino'ya gelen Amiral Wilhuff Tarkin ile buluştu. Buluşma sırasında Nala Se ile Lama Su, klonlarından övgüyle bahsettiler ve Klon Kuvveti 99'un verimliliği ile emirlere yönelik umursamazlığını anlattılar.[5]

Klon Kuvveti 99'un İmparatorluk'tan firar etmesinin ardından tekrar Omega'yı almak üzere Kamino'ya döndüğü sırada Nala Se, hangar kapılarının kapanmasını önleyerek 99 ve Omega'nın kaçmasını sağladı. 99'un kaçışının ardından Nala Se, kaçış ve Omega'nın da ayrılışı hakkında Lama Su'ya bilgi verdi. Nala Se, Lama Su'dan aldığı talimatlar üzerine 99'un kaçışı hakkında İmparatorluk'u bilgilendirmemeye karar verdi.[5]

Kişilik ve özellikler

"Bu Jedi'lar, ilginç bir tarikat."
"Bana göre fazla ruhaniler. Klonu hemen öldüreceğim."
―Lama Su ve Nala Se[kaynak]

Nala Se, yarattığı klon askerlerine Kamino malı olarak gören başarılı bir bilimciydi.

Kamino'nun baş tıbbi bilimcisi olarak Nala Se,[1] ileri düzeyde zeki idi ve klonlama biliminde uzmandı.[4] Klon ordusunun geliştirilmesinde rol oynaması, Nala Se'nin Klon Savaşları sırasında yaralı klonları iyileştirmek ve tedavilerini gözetmekle görevlendirilmesini sağladı.[1] Kaliida Resifleri yakınındaki tıbbi tesise yapılan Ayrılıkçı saldırısı sırasında yaralı askerlerin tahliyesini gözetmek için hayatını riske atmasına rağmen,[2] Nala Se'nin acımasız bir tarafı da vardı.[1] Hiper testler gibi hızlı sonuç veren bilimsel metotları tercih etse de, bu testlerin hasta üzerindeki olumsuz etkilerini görmezden geliyordu. Yapılan ilk testin ardından tatmin edici bir sonuç alınmazsa Nala Se, hastanın yaşamını tehlikeye atacak ameliyatlar gibi sıkıntılı yöntemlere yöneliyordu.[4]

Klonların Kamino'ya ve Galaktik Cumhuriyet'e sağladıkları yarar dışında klonların yaşamlarına hiçbir saygısı yoktu.[8] Nala Se'ye göre klonlar, Kaminoluların mallarıydı ve kullanıp atılmaya uygundu.[1] Nala Se'nin yöntemleri ve fikirleri, klonları canlı bireyler olarak gören Jedi Ustası Shaak Ti'ninkilerden oldukça farklıydı.[4] Nala Se, bu sebeple Shaak Ti ile olan iş ilişkisinde zorluk yaşıyordu.[8] Nala Se, Jedi'ların ahlaki görüşlerine katılmamakla beraber onların ruhani inançlarını da beğenmiyordu.[4]

Nala Se, genel bir Kaminoluyla aynı fiziksel özelliklere sahip olan dişi bir Kaminoluydu.[1] Beyaz derisi ve beyaz göz bebekleri içeren büyük siyah gözleri vardı.[1][3] Diğer birçok Kaminolu gibi[3] uzun boyluydu ve ince yapılıydı.[4]

Sahne arkası

Nala Se, ilk olarak Cartoon Network'te yayınlanan Star Wars: Klon Savaşları dizisinin birinci sezonunun "Shadow of Malevolence bölümünde göründü. Gwendoline Yeo tarafından seslendirildi.[16] Yeo, altıncı sezon ve Star Wars: The Bad Batch'te de Nala Se'yi seslendirdi.[5]

Görünümler

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Advertisement