Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Nevarro çok güzel bir gezegen ve artık alçaklık ve kötülük temizlendiğine göre yeniden saygı duyulur halde."
―Greef Karga[kaynak]

Nevarro,[7] taşlı ve volkanik yüzeyiyle karasal bir gezegendi.[4] Bir Mandalor sığınağı ve en az bir kantin barındıran bir yerleşkeye sahipti. Ödül Avcıları Loncası için birçok ödül topladıktan sonra Mandalor olarak bilinen ödül avcısı, ödülleri paraya çevirmek için Greef Karga ile buluştu. Yeni bir iş aldıktan sonra Mandalor, müşterisi ile gezegenin başka bir yerinde buluştu.[2] Müşterinin hedefi olan bir çocuğu ele geçirdikten sonra Nevarro'ya geri döndü ve çocuğu müşteriye verdi fakat sonradan fikrini değiştirdi ve çocuğu kurtarmak için geri döndü. Karga ve bir grup ödül avcısı kodu çiğnediği için Mandalor ile yüzleşti fakat anklavda bulunan Mandalor kavmi onu savunarak Nevarro'dan kaçması için şans tanıdı.[3] Kısa süre sonra İmparatorluk kalıntısı, Çocuk'u aramak için bölgeye geldi. Karga, kalıntıdan kurtulmak için Mandalor'a Çocuk ile birlikte dönmesi üzerine bir anlaşma yaptı.[1]

Tarih

İmparatorluk Devri

"Yani, Nevarro'ya mı gidiyoruz?"
"Hiç gittin mi?"
"Hayır. Orada güçlerimizin çoğunu kaybettik. Şehir içeride kalıyor. İndiğinde koruma yok. Savaşın sonuna kadar İmparatorluk kontrolünde kaldı."
―Carasynthia Dune ve Din Djarin — (ses)Dinle (Dosya bilgisi)[kaynak]

İmparatorluk Devri sırasında Nevarro, Galaktik İmparatorluk tarafından yönetiliyordu. Endor Savaşı'ndan sonra İmparatorluk'un parçalanmaya başladığı ve Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği'nin Yeni Cumhuriyet olarak organize edildiği sırada Nevarro, Galaktik İç Savaş'ın sonuna kadar İmparatorluk yönetiminde kaldı ve birçok Yeni Cumhuriyet saldırısını püskürttü.[1]

Yeni Cumhuriyet Devri

"Hiç Nevarro'ya gittin mi?
Duyduğuma göre işler kötü gitmiş ama sen iyi gözüküyorsun.
"
―Fennec Shand, Mandalor'a[kaynak]

YSS 9'da Nevarro özgür bir gezegendi ve Ödül Avcıları Loncası'nın evi olarak bilinen ücra bir yerdi. Lonca lideri Greef Karga gezegende bulunan bir yerleşkede söz sahibiydi. Aynı yerleşke ayrıca Mandalor sığınağı ve Gideon'ın İmparatorluk kalıntısına ait küçük bir İmparatorluk grubu barındırıyordu.[2]

Mandalor'un İmparatorluk'un önde gelenlerinden olan Müşteri'ye ihanetinden sonra Moff Gideon, Nevarro'ya daha fazla asker yollayıp yerleşkeyi ele geçirerek Greef Karga ile ödül avcılarının başına daha da bela açtı.[1]

Sahne arkası

Nevarro ilk görünümünü 2019 tarihli televizyon dizisi The Mandalorian'ın[2] 12 Kasım 2019'da Disney+ platformunda yayınlanan birinci bölümünde yaptı.[8] 6 Aralık 2019'da yayınlanan beşinci bölüme[7] kadar ismi bilinmiyordu.[8]

Nevarro yüzeyi diğer birçok Mandalorian sahnesi gibi, bir setin LED ekranlarla donatıldığı yeni "Stagecraft" teknolojisi kullanılarak çekildi. Gerçek zamanlı bir arkaplan sanki fiziksel bir ortammış gibi ekrana yansıtılıyordu.[9] Nevarro mimarisi, benzer şekilde lavla kaplı Roma şehri Pompeii'den esinlenilerek yapılmıştı.[10]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Chapter 7: The Reckoning"
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Chapter 1: The Mandalorian"
  3. 3,0 3,1 The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Chapter 3: The Sin"
  4. 4,0 4,1 The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Chapter 8: Redemption"
  5. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Chapter 8 isimli refler için metin temin edilmemiş
  6. 6,0 6,1 Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Chapter 7 isimli refler için metin temin edilmemiş
  7. 7,0 7,1 The Mandalorian Official Logo.jpg The Mandalorian – "Chapter 5: The Gunslinger"
  8. 8,0 8,1 The Mandalorian Media Kit. Disney Direct-to-Consumer & International. The Walt Disney Company. 3 Şubat 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  9. 'The Mandalorian; Set Photos Reveal Seamless "Stagecraft" Technology at Work (2020-01-24). slashfilm.com. slashfilm.com. 26 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  10. TwitterLogo.svg Phil Szostak (@PhilSzostak) – Twitter: "The initial inspirations for Nevarro’s arch were the Roman archways of Pompeii, Italy, another city consumed by lava." (ekran görüntüsü)
Advertisement