Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Oba Diah görevi.
Blue-question-mark.png

Bu makalenin başlığı tahminidir.

Her ne kadar bu makale geçerli kaynaklara dayalı olsa da söz konusu öznenin asıl ismi tamamen tahminidir.

"Tyranus Sifo-Dyas'ın ölmesini istedi. Pykelara da Sifo'nun gemisini düşürmeleri için sağlam para verdi."
―Lom Pyke[kaynak]

Naboo İşgali'nden önce Yüce Şansölye Finis Valorum, Jedi Ustası Sifo-Dyas'ı gizli bir görev için Oba Diah'a gönderdi. Jedi Konseyi'nden habersizce gönderilen Sifo-Dyas,Coruscant'ın alt sokaklarında bir suç savaşı başlatma potansiyeli olan Pyke Çetesi ile anlaşmazlıkları çözmek üzere Valorum'un yaveri Silman ile Oba Diah'a doğru yola çıktı. Fakat Sifo-Dyas ve Silman müzakereye giremeden Jedi Konseyi, Sifo'dan kabileler arası bir anlaşmazlığı çözmek üzere Felucia'ya gitmesini istedi. Sifo ve Silman Felucia'ya gitmek üzere Oba Diah'tan ayrılırken Pykelar, Sith Lordu Darth Tyranus'ın emri üzerine Sifo-Dyas'ın gemisini vurup düşürdüler. Tyranus ve Sith Ustası Darth Sidious'ın hedefi, Sifo'nun Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun yaratımındaki payını ortadan kaldırmak ve gizlemekti. Sifo-Dyas gemisinin düşürülmesi sonucunda öldürülse de, Silman sağ kurtuldu ve yaklaşık 13 yıl sonra Klon Savaşları sırasında Jedi'lar tarafından bulunana kadar Pykeların esiri olarak kaldı. Sifo'nun ölümünün ardından Dooku, suikastı gizlemek için Jedi olduğunu iddia ederek Sifo-Dyas'ı Felucia'ya götürüp orada ölmüş gibi gösterdi.[2]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Tarkin
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 2,12 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Lost One"
  3. Sifo-Dyas, Naboo İşgali zamanlarında öldürüldü.Star Wars: Galaksi Atlası gibi kaynaklar da Naboo İşgali'ni YSÖ 32'ye tarihlendirdiğinden, Sifo-Dyas da o tarihte ölmüş olmalıdır.
Advertisement