FANDOM

Tab-canon-white
Tab-legends-black
Premium-Eras-canon
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Ben.
Bu makale Kenobi ile ilgili. Bunu arıyor olabilirsiniz: Star Wars Legends romanı Kenobi.
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

"Çok iyi bir çıraktın Obi-Wan, ayrıca sen benden çok daha bilge birisisin. Büyük bir Jedi Şövalyesi olacağını öngörüyorum."
―Qui-Gon Jinn

Obi-Wan Kenobi, Cumhuriyet'in Düşüşü döneminde efsanevi Jedi Ustası ve Jedi Yüksek Konseyi üyesi, İmparatorluk Dönemi sırasında Jedi'ı yok oluşa sürükleyen rejimden kaçmak için Ben Kenobi olarak bilinen Güç'e hassas erkek bir insandı. Güç yetenekleriyle bilinen asil bir insan olan Kenobi, Padawanı olarak Anakin Skywalker'ı eğitmiş, Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda bir Jedi Generali olarak hizmet vermiş ve YSÖ 0'daki ölümünden önce Luke Skywalker'a akıl hocalığı etmiştir.

YSÖ 57'de Stewjon gezegeninde doğan Kenobi, genç yaşta Jedi Düzeni'ne alındı ve Büyük Usta Yoda'dan ilk derslerini aldıktan sonra eğitimine Usta Qui-Gon Jinn'in altında devam etmişti. YSÖ 32'deki Naboo İstilası sırasında Kenobi, Sith Lordu Darth Maul'u yenip Jedi Şövalyesi rütbesinde yükseldi. Bunun yanı sıra usatsına Anakin Skywalker'ın bir Jedi olacağına söz vermesi üzerine genç Skywalker'ı eğitmeye başlayan Kenobi, çoğu zaman macera arayışı içinde olan çırağı dizginlemek zorunda kalmıştı. Yıllar geçtikçe Kenobi, Skywalker'ın güçlerinin onu kibirli kıldığını düşünmeye başlamıştı ancak aynı zamanda onu iyi bir arkadaş ve erkek kardeş olarak görüyor, sonuçta Skywalker'ın, Sith'i yok ederek Güç'e dengeyi getirmesi için seçilen Seçilmiş Kişi olduğuna inanıyordu. 

Klon Savaşları sırasında Skywalker, Dış Halka'daki başarıları sayesinde Jedi Şövalyesi rütbesine ve Kenobi de Usta rütbesine çıkarıldı, ayrıca Kenobi Jedi Konseyi'ne de katılma hakkını almıştı. İki Jedi birçok savaşta generaller olarak yan yana savaştı. Klon Savaşları'nın son günlerinde Skywalker, Jedi'a ihanet edip karanlık tarafa döndü. Skywalker'ın yeni Sith Ustası Yüce Şansölye Palpatine, Jedi Düzeni'ni yok etmek için 66. Emir'yı devreye soktu, buna rağmen Kenobi suikast girişiminden kurtuldu ve kendisi gibi hayatta kalan olan Büyük Usta Yoda ile buluştu. Sonradan Mustafar gezegeninde Kenobi, Darth Vader adını alan Skywalker ile karşı karşıya geldi ve ikili bir düelloya tutuştu. Kenobi düellodan zaferle çıktı ve Vader'ı ciddi bir şekilde yaraladıktan sonra pişmanlıkla onu ölüme terk etti. Ancak Palpatine, Galaktik Cumhuriyet'in yerini alan Galaktik İmparatorluk'u kurdu, Vader yaşam destek sistemine olan ihtiyacı nedeniyle hayatının sonuna kadar bir sibernetik zırh giymek zorunda kalsa da tedavisi başarılı oldu. Kenobi, halası Beru ve amcası Owen Lars'a bakmaları için teslim ettiği Vader'ın yeni doğan oğlu Luke Skywalker'a göz kulak olabilmek için kendini Tatooine'e sürgün etti. 

Sürgününün on yedinci yılında eski düşmanı Maul ile yeniden karşılaştı ve kısa süren düellodan yine zaferle ayrıldı. Eski Sith, Kenobi'nin kollarında ölürken ikili sonunda barıştı ve Maul, Luke'un ikisinin de intikamını alacağını söyledi. 

YSÖ 0'da Kenobi, R2-D2 sayesinde Leia Organa'dan Asi Birliği'nin İmparatorluk'a karşı olan savaşında kendisine yardım etmesini gerektiğini söylediği bir mesaj aldı. Droid, Alderaan'daki Bail Organa'ya götürülmesi gereken İmparatorluk'un yaptığı bir savaş istasyonu olan Ölüm Yıldızı'nın planlarını taşıyordu. Amcası ve halası İmparatorluk güçleri tarafından öldürüldükten sonra Luke Skywalker, Kenobi katılıp görevine yardım ederken bir Jedi olarak eğitilmeyi kabul etti. Han Solo tarafından Alderaan'a götürülen ikilin planları gezegenin Ölüm Yıldızı tarafından yok edildiğini görmeleriyle suya düştü. Gemileri Millennium Falcon, Ölüm Yıldızı tarafından çekici ışına yakalandı ve Kenobi, Darth Vader ile karşı karşıya geldi. Vader ve Kenobi tekrar düelloya tutuştu ve Luke ve arkadaşlarının kaçabilmesi için Vader'ın kendisini öldürmesine izin verdi. 

İlerleyen yıllarda Luke, Asi Birliği için savaşmaya devam etti ve Kenobi bir Güç hayaleti olarak ona rehberlik yapmaya devam etti. Bunlara ek olarak Luke'u Dagobah gezegenine yönlendirdi. Luke, burada Obi-Wan'ın ustalarından birisi olan Yoda'dan eğitim alacaktı.