Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Ben.
Bu makale Kenobi ile ilgili. Star Wars Legends romanı Kenobi makalesini arıyor olabilirsiniz.
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.

"Çok iyi bir çıraktın Obi-Wan, ayrıca sen benden çok daha bilge birisisin. Büyük bir Jedi Şövalyesi olacağını öngörüyorum."
―Qui-Gon Jinn[kaynak]

Obi-Wan Kenobi, Cumhuriyet'in Düşüşü döneminde efsanevi Jedi Ustası ve Jedi Yüksek Konseyi üyesi, İmparatorluk Devri sırasında Jediyok oluşa sürükleyen rejimden kaçmak için Ben Kenobi olarak bilinen Güç'e hassas erkek bir insandı. Güç yetenekleriyle bilinen asil bir insan olan Kenobi, Padawanı olarak Anakin Skywalkereğitmiş, Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda bir Jedi Generali olarak hizmet vermiş ve YSÖ 0'daki ölümünden önce Luke Skywalker'ın akıl hocası olmuştu.

YSÖ 57'de Stewjon gezegeninde doğan Kenobi, genç yaşta Jedi Düzeni'ne alındı ve Büyük Usta Yoda'dan ilk derslerini aldıktan sonra eğitimine Usta Qui-Gon Jinn'in altında devam etmişti. YSÖ 32'deki Naboo İstilası sırasında Kenobi, Sith Lordu Darth Maul'u yenip Jedi Şövalyesi rütbesinde yükseldi. Bunun yanı sıra ustasına Anakin Skywalker'ın bir Jedi olacağına söz vermesi üzerine genç Skywalker'ı eğitmeye başlayan Kenobi, çoğu zaman macera arayışı içinde olan çırağı dizginlemek zorunda kalmıştı. Yıllar geçtikçe Kenobi, Skywalker'ın güçlerinin onu kibirli kıldığını düşünmeye başlamıştı ancak aynı zamanda onu iyi bir arkadaş ve erkek kardeş olarak görüyor, sonuçta Skywalker'ın, Sith'i yok ederek Güç'e dengeyi getirmesi için seçilen Seçilmiş Kişi olduğuna inanıyordu. 

YSÖ 22'de Klon Savaşları başladığında Jedi, Galaktik Cumhuriyet'i, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na karşı korudu ve bu zaman diliminde Kenobi, yeni kurulan Cumhuriyet Ordusu'nda bir general oldu. Ayrılıkçı Droid Ordusu'na karşı Kenobi ve Skywalker, sırasıyla 212. Saldırı Taburu ve 501. Lejyon ismindeki klon askeri bölüklerini komuta ediyorlardı. Ancak YSÖ 19'da Skywalker karanlık tarafa düştü ve yeni kişiliği Sith Lordu Darth Vader'ı benimsedi. 66. Emir yüzünden askerleri tarafından ihanete uğrayan Kenobi, düşmüş çırağı ile Mustafar gezegeninde yüzleşti. Sonradan eski arkadaşlar arasında çıkan ışın kılıcı düellosu, Vader'ın eski ustası tarafından mağlubiyete uğratılması ile sonuç buldu. Bu olaylardan sonra Kenobi, Skywalker'ın yeni doğan oğlunu yanına alıp sürgüne çekildi. 

Kenobi, yirmi yıl boyunca Cumhuriyet'in yerine geçen Galaktik İmparatorluk'tan kaçma amacıyla Dış Halka Bölgeleri'nde bulunan gezegen Tatooine'de bir münzevi olarak yaşadı. YSÖ 0'da Prenses Leia Organa, Kenobi'nin Asi Birliği'ne katılmasını istedikten sonra Kenobi, kendini Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı'na katılmaya hazırlamış ve Luke Skywalker'ın babası gibi bir Jedi olmasının zamanının geldiğine karar vermişti. Ancak Alderaan'a olan yolculukları, gezegenin yok edildiği ve prensesin ölüm Yıldızı'nda tutsak olduğu bilgisi alınınca bir kurtarma operasyonuna dönüştü. Dostlarının savaş istasyonundan kaçmasına yardım ederken Kenobi, yaşamını sürdürebilmek için bir yaşam destek sistemine ihtiyaç duyan bir siborg olan eski çırağı Vader ile karşılaştı. Kendisini koruyabilmiş olsa da Kenobi Millenium Falcon'daki dostlarının kaçabilmesi için, Vader'ın onu öldürmesine izin verdi. Zihnini Güç'e sürdürebilmeyi öğrenen Kenobi, bir Güç ruhu oldu ve Luke'un Jedi Şövalyeliğine giden yolda ona akıl hocalığı yaptı.

Biyografi

Erken Hayatı

"Eee, tam olarak hatırlıyorum diyemem. Ana gezegenimi terk ettiğimde oldukça küçüktüm. Güç'e hassas olarak nitelendirildim ve Coruscant'taki Jedi Tapınağı'na götürüldüm."
―Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker'a Jedi olmadan önceki hayatından bahsediyor.[kaynak]

Obi-Wan Kenobi, Jedi Genci

Stewjonlu[15] erkek bir İnsan olan Obi-Wan Kenobi, Yavin Savaşı'ndan 57 yıl önce doğmuştu.[2] Güç'e hassas birey, alışılmadık derecede geç bir yaş olan üç yaşında[16] (genelde doğumlarından sonraki altı ay içerisinde tespit edilirlerdi) Jedi olarak eğitilmek için[15] Jedi Tapınağı'na götürüldü.[17] Kenobi, Padawan olarak seçilmeden önce bir noktada meditasyon yapan bir sınıfa katıldı.[18] Kenobi Jedi Genci iken Jedi Ustası Qui-Gon Jinn'in Padawan'ı olarak atanmadan önce Büyük Usta Yoda'nın[19] eğitiminden geçmişti.[16] Qui-Gon, ona "sınırlandırılmada bir güç ve asalet olduğunu" öğretti.[20] Jinn'e atandıktan bir süre sonra Kenobi ve ustasının bir ışın kılıcı eğitimi sırasında Jinn öğrencisini yeteneğinden ötürü kutladı.[18] Padawan'lığı sırasında bir zaman Kenobi ve Jinn Lah'mu gezegenindeki kaleyi ziyaret etti.[16]

Satine Kryze'ı Korumak

"Sen ve Satine'in ortak bir geçmişi var"
"Gençken uzatılmış bir görevdeydik. Usta Qui-Gon ve ben düşesi gezegenini tehtit eden isyancılardan korumak için Mandalore'da bir yıl geçirmiştik. Peşimizden Ödül avcıları yollarmışlardı. Sürekli kaçardık, kıt kanaat yaşardık ve yarının neler getireceğinden asla emin olamazdık."
―Anakin Skywalker ve Obi-Wan Kenobi[kaynak]

Padawan olduğu yıllarda Kenobi ve Jin, Düşes Satine Kryze'ı gezegenini tehtit eden isyancılardan korumak için Mandalore'da bir yıl geçirmişti. Peşlerinden ödül avcıları yollanmıştı; kaçak olarak yaşıyorlardı ve yarının ne getireceğini asla bilmiyorlardı. Bu süre zarfında Kenobi'nin Kryze'in güvenliği ile ilgilendiği sıralarda Draboon'da zehirli keneler ile bir olay yaşadılar; olay sırasında Düşes'in düşmesi sonucu onda bir yara izi kalmıştı. Obi-Wan, Mandalore'da kaldığı sürede Satine'e aşık oldu ancak onu sevmesine rağmen eğitimini sürdürdü ve görevin bitmesinin ardından başka bir yere atandı. Kenobi, onu bıraktığı için pişman olmuştu ancak sonunda ona uymak için yemin ettiği Jedi Kodu'na uydu.[21]

Teth Görevi

YSÖ 40'da Kenobi ve Jinn, Triellus Ticaret Rotası'nda yapılan tarımsal sevkiyatların ortadan kaybolmasını araştırmak için Teth'e gönderildi. Bazı sıkıntılarla karşılaştılar ve kaçmaları gerekti; Jinn, bunun üzerine Kenobi'yi bir gemi bulması için gönderdi. Kenobi, Hutt Wanbo'nun vekilharcı Thurible tarafından kısa bir süre esir tutuldu ancak Jinn'in Wanbo'yu yakalaması üzerine takas edilerek serbest bırakıldı.[16]

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Şablon:Mediacat

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da Obi-Wan Kenobi (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 Star Wars: Card Trader
  3. Star Wars: Galaksi Atlası
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 4,7 Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  5. 5,0 5,1 StarWars-DatabankII.png Obi-Wan Kenobi (yedek bağlantı)
  6. Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  7. Star Wars Journeys: Beginnings
  8. 8,0 8,1 Karanlık Mürit
  9. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  10. 10,0 10,1 Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike
  11. 11,0 11,1 Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Episode III isimli refler için metin temin edilmemiş
  12. Helmet Collection logo small.png Star Wars Helmet Collection 45 (Helmets: Commander Odd Ball)
  13. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Deception"
  14. Star Wars: Bölüm V İmparator'un Dönüşü
  15. 15,0 15,1 Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; USW NE isimli refler için metin temin edilmemiş
  16. 16,0 16,1 16,2 16,3 Master & Apprentice
  17. Ultimate Star Wars
  18. 18,0 18,1 Age of Republic - Obi-Wan Kenobi 1
  19. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Obi-Wan DB isimli refler için metin temin edilmemiş
  20. Star Wars 7: From the Journals of Old Ben Kenobi: "The Last of His Breed"
  21. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Voyage of Temptation"
  22. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Rising Malevolence isimli refler için metin temin edilmemiş

Dış bağlantılar