FANDOM

Premium-Eras-canon

Padawan öğrenci, Padawan çırak ve Çırak olarak da bilinen Padawan, bir Güç'e hassas bireyin bir Jedi Düzeni Jedi Ustası ya da Jedi Şövalyesi altında Jedi eğitimi gördüğü süreçte aldığı rütbeydi. Bir Padawan'ın ustasının onları seçmesi gerekiyordu ama galaktik Klon Savaşları sırasında, Jedi Yüksek Konseyi Padawanları atamaya başladı. Bir Şövalye olabilmek için, eğitim alan Jedi'lar Padawan olarak sürelerini tamamlama ve Duruşmalar'ı geçmeleri gerekiyordu.

Klon Savaşları sırasında Padawanlar, savaş konusunda eğitim aldı ve klon askerlerin komutanları olarak görev yapıyordu. Fakat savaşın sonunda Yüce Şansölye Sheev Palpatine, 66. Emir'i yürürlülüğe koydu ve klonların Jedi Düzeni'ne ihanet etmesini sağladı. Yine de bazı Jedi'lar hayatta kaldı ve bunlardan ikisi olan Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi ve Yoda daha sonra Luke Skywalker'ı eğittiler. Skywalker Düzen'i yeniden kurmaya çalıştı fakat çıraklarının çoğunluğu öldürüldü ve Ben Solo karanlık tarafa düştü. Yıllar sonra Jakku gezegeninden bir hurdacı olan Rey, Skywalker ve daha sonra Leia Organa'nın çırağı olmuştu.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 Star Wars: Episode I The Phantom Menace
  2. Star Wars:The Clone Wars