FANDOM

Premium-Eras-canon
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

Padmé Amidala Naberrie olarak da bilinen Padmé Amidala, Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında Naboo halkını temsil eden dişi bir insan senatördü. Amidala, Galaktik Senato'daki kariyeri öncesinde Naboo Kraliyet Hanesi'nin seçilmiş hükümdarıydı. Padmé, Klon Savaşları'nda barışçıl çözümlerinin yanı sıra demokrasinin korunmasını savunan politik bir idealistti. Ancak Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker ile olan gizli evliliğinin, galaksinin geleceği üzerinde kalıcı bir etkisi olmuştu.Cumhuriyet Çağı'nda, YSÖ 46'da doğan Padmé Naberrie, babası Ruwee Naberrie ve annesi Jobal Naberrie tarafından barışçıl Orta Halka'nın Naboo gezegeninde yetiştirilmiştir. Naberrie ailesinin mütevazı geçmişine rağmen, kamu görevindeki yüksek potansiyelinden dolayı politikaya girişen Padmé, YSÖ 32'de kraliçe seçildi, ''Amidala'' soy ismini aldı. Senatör Sheev Palpatine’nin entrikası yüzünden Amidala'nın egemenliği Ticaret Federasyonu ablukası ve ardından Naboo İşgali ile test edildi. Federasyon'un droid ordusu ile tek başına mücadele edemeyeceğini anlayan kraliçe, Coruscant'taki Galaktik Senato'dan yardım için yalvardı ancak aldığı tek geri dönüş çabalarının bürokrasi ve prosedürler tarafından engellenmesi oldu. Buna rağmen Jedi Düzeni ve Gungan Büyük Ordusu'nun yardımıyla gezegenini tekrar özgürleştiren Padmé, Galaktik Senato'nun başındaki Finis Valorum'a karşı Güvensizlik Oyu kullandı ve bu sayede Palpatine Yüce Şansölye oldu.

Saltanatının ardından Amidala Senatoya katıldı ve Ayrılıkçı Krizi'ni diplomatik yollar ile çözmeye çalıştı. YSÖ 22'de Sadakat Komisyonu'nda öncü bir ses haline geldi. Bir suikast girişiminden kurtulduktan sonra, başkentten ayrıldı ve Padawan Anakin Skywalker'ın koruması altında Naboo'ya geri döndü. Jedi Yasası, kişisel ilişkileri, birine bağlılığı ve sahiplenmeyi yasaklasa da ikisinin birbirlerine karşı olan hisleri büyüdü ve yakınlaştılar. Geonosis Savaşı sonucunda Amidala, Jedi koruyucusuyla ilişkileri gün yüzüne çıkarsa karşı karşıya kalacakları sonuçları bilmesine rağmen onunla gizlice evlendi. Daha sonraki temasları Klon Savaşları boyunca sınırlıydı, Amidala Senato'da barışçıl çözümleri savunmaya devam ederken Skywalker ise Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda Jedi General olarak hizmet vermekteydi. Galaksideki çatışmanın azaldığı aylarda Amidala, kocasına hamile olduğunu açıkladı. Skywalker eşini ve çocuklarını kaybetme korkusundan dolayı bir Sith Lordu olursa eşinin doğum sırasında ölmesini önleyebileceğine inandırılarak Güç'ün karanlık tarafından baştan çıkarıldı. Kocasının bir Sith'e dönüştüğünü öğrenen Amidala, kırık bir kalple ikizleri Luke Skywalker ve Leia Amidala Skywalker'ın doğumundan sonra öldü. Son nefesinde Galaktik İmparatorluk döneminde Darth Vader kişiliğini benimseyen Anakin Skywalker'ın hala iyi biri olduğunu iddia etti.

Amidala'nın çocukları İmparatorluk'un parçalanmasında ve eşinin aydınlık tarafa geri dönüşünde büyük rol oynadı. Annesi gibi, Leia da politikaya girişti ve Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı'nda demokrasinin özgürlük ve adalet ideallerini taşıyan bir lider oldu. Bu ittifak, Cumhuriyet'i ve onun varisi olan Yeni Cumhuriyet'i, Galaktik İmparatorluk'un varisi olan İlk Düzen'e karşı gelen Direniş'in kurucu generali oldu. Öte yandan Luke, babası gibi Jedi yolunda eğitildi ve Asi'lerin savaş kahramanı ilan edildi. Luke'un çabaları sayesinde babası, tekrar Güç'ün aydınlık tarafına döndü ve Endor Savaşı'nda İmparator'u öldürerek Amidala'nın son sözlerinin doğruluğunu kanıtlamış oldu.

Biyografi

İlk Yılları

Padmé Naberrie, YŞÖ 46 yılında Naboo gezegeninde Ruwee Naberrie ve Jobal Naberrie çiftinin ikinci kız evladı olarak doğmuştur.

Tahta Çıkışı

Mütevazi ailesinin aksine Padmé, küçük yaşında parlamış, yeteneğini ve zekasını göstermiştir. Küçük bir çocukken kendini kamu hizmetine adadı, henüz 8 yaşındayken Stajyer Parlamento'ya girdi ve senatonun çocuk danışmanı oldu. 12 yaşında Genç Yasama Programı'na kabul edildi ve aynı yaşta Naboo'nun başkenti Theed'in alt kademe vekili oldu.

2 yıl sonra Padmé Naberrie, Naboo'nun kraliçesi seçildi ve görev ismi olarak kendine Amidala'yı seçti. Tehlikeli durumlarda kraliçe, cariyelerinden biriyle kılık değiştirmekteydi. Kraliçe, cariye kılığındayken kendini yalnızca Padmé olarak tanıtırken kraliçe kılığındaki cariyesi Sabé kendini Kraliçe Amidala olarak tanıtıyordu.

Naboo'nun İşgali

Tahta çıkışının hemen ardından genç kraliçe büyük bir krizle karşı karşıya kaldı. Ticaret Federasyonu, Naboo'yu abluka altına aldı ve Kraliçe Amidala'yı ablukayı kabul ettiğine dair bir akit imzalamaya zorladı. Ancak Amidala imzalamadı ve Jedi Konseyi'nden yardım istedi. Kuşatmanın 11. saatinde Qui-Gon Jinn ve Obi-Wan Kenobi adlı iki Jedi tarafından kurtarıldı.

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike
  2. StarWars-DatabankII Padmé Amidala Biography Gallery(yedek bağlantı) (1. resim altyazısı)
  3. Star Wars: Galaksi Atlası
  4. 4,0 4,1 4,2 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  5. SWCustom-2011 StarWars.comRebels Recon: Inside "The Siege of Lothal"
  6. 6,0 6,1 Encyclopedia-Logo Encyclopedia'da Padmé Amidala (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  7. Ultimate Star Wars
  8. Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  9. StarWars-DatabankII Bail Organa(yedek bağlantı)
  10. StarWars-DatabankII Padmé Amidala Biography Gallery(yedek bağlantı) (25. Resim alt yazısı)