FANDOM

Premium-Eras-canon
Vader's revelation

Hayır. Ben senin babanım!

Uyarı! Bu sayfa büyük spoiler içerir–The Mandalorian Bölüm 3. Dikkat ediniz.

Paz Vizla, Yeni Cumhuriyet döneminde Kavim'in üyesi olarak saklandıkları gizli bir anklavda yaşayan erkek bir insan Mandalor idi. Galaktik İmparatorluk'un artık var olmamasına rağmen Vizla, Büyük Tasfiye ile bağlantısı olan her şeye nefret doluydu.

Mandalor olarak bilinen ödül avcısı İmparatorluk beskarı kullanarak zırh yaptırma amacıyla anklava geldiğinde ona karşı çıkmıştı ancak atışma Kavim'in zırhçısı tarafından durdurulmuştu. Vizla ve Kavim'in diğer üyeleri sonradan sayıca ödül avcısıyla çatışan Mandalor'a kurtardığı çocuk ile birlikte uzay gemisine gidebilmesi için yardımcı olmuştu.

Biyografi

"Dünyamız, bu korkağın aynı masayı paylaştığı İmparatorluk tarafından parçalara ayrıldı."
―Paz Vizla[src]

Yeni Cumhuriyet döneminde Kavim'in bir üyesi olan Paz Vizla, volkanik bir gezegendeki Mandalor anklavında yaşıyordu. Galaktik İmparatorluk'un Mandalor'lara karşı yaptığı Büyük Tasfiye yüzünden Kavim, gizli anklavlarda yaşamak zorunda kalmıştı[1]. YSS 9'da[2] Vizla, Mandalor olarak bilinen ödül avcısının anklava bir kamtono beskar ile geldiğine şahit olmuştu. Vizla ve diğer birkaç Mandalor, ödül avcısının Kavim'in zırhçısına gitmesini izlemişti. Sonradan beskarı inceleyen Vizla, madenin Büyük Tasfiye zamanında Galaktik İmparatorluk tarafından alınmış olduğunu fark etmiş ve Mandalor'u korkaklık ile suçladıktan sonra kendisiyle bir kavgaya tutuşmuştu. Birbirlerine vibrobıçak çeken Mandalor'lara zırhçının Mandalore Yolu'nu hatırlatması ile ikili kavgayı kesmişti. Bu sayede zırhçı, ödül avcısının yeni zırhını yapmaya başlayabilmişti.[1]

Paz Vizla action

Paz Vizla, Mandalor'u korumak için ağır silahını kullanıyor.

Bir süre sonra Mandalor, bir ödül olarak müşterisine teslim ettiği bir bebeği müşterisinden kurtardığı için Greef Karga'nın liderlik ettiği bir ödül avcısı güruhu karşısında tek başına kalmıştı. Karga'nın, bebeği vermemesi halinde Mandalor'u öldürmekte tehdit etmesi üzerine çatışmaya girmelerinden sonra Kavim, topluca Mandalor'un yardımına gelmiş ve Vizla, Mandalor'un yanına inip blaster topu ile ödül avcılarına ateş açmıştı. Mandalor'a dönüp Kavim'in ödül avcılarını geride tutacağını ve ödül avcısının gitmesi gerektiğini söylemişti. Mandalor, Kavim'in çatışmaya dahil olması nedeniyle anklavın yeni bir konuma taşınması gerektiğini söylediğinde Vizla, Mandalore Yolu'nun bu olduğunu söylemişti. Mandalor yıldız gemisi Razor Crest ile gezegenden ayrılmayı başardıktan sonra Vizla sırt roketleri havalandıktan sonra ile geminin yanına yaklaşıp Mandalor'a selam vermişti.[1]

Kişilik ve özellikler

"Bir zamanlar gücümüz sayımız kadardı. Şimdi karanlıklarda yaşıyoruz ve yer yüzüne teker teker çıkıyoruz."
―Paz Vizla[src]

Galaktik İmparatorluk ve kendisini onunla bağdaştıran kişileri, Büyük Tasfiye sürecinde Mandalorlara olan şeyler yüzünden sevmezdi. Bir noktada Mandalor'u eski İmparatorluk üyelerinden iş alması nedeniyle korkak olarak görse de sonradan farklılıklarını bir kenara bırakıp ilk önceliği olan Mandalore Yolu nedeniyle ödül avcıları tarafından saldırı altında olan Mandalor'a yardım etmişti.[1]

Yetenek ve beceriler

"Git buradan! Biz onları tutacağız!"
―Paz Vizla, Mandalor'a[src]

Vizla, çatışma konusunda yetenekli ve sayıca saldırganı blaster topu ile etkisiz hale getirebilecek bir bireydi.[1]

Ekipman

"Şunlardan bir tane almam lazım."
―Mandalor, Vizla'nın sırt roketleri hakkında[src]

Paz Vizla, omuzluğunda mythosaur kafatası sembolü olan mavi renkte bir ağır Mandalor zırhı giyiyordu. Buna ek olarak sırt roketleri ve bir pelerin de takan Vizla silah olarak bir blaster topu ile bir bıçak bulunduruyordu.[1]

Sahne arkası

Paz Vizla ilk olarak The Mandalorian'ın 3. bölümünde görüldü[1] ve serinin yaratıcısı Jon Favreau tarafından seslendirildi[3]. Tait Fletcher ise karakteri kamera karşısında oynamıştı. İsmi, bölümde belirtilmese de jenerikte görülmüştü.[1]

Görünümler

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm 3"
  2. According to a timeline shown at D23 Expo 2019, The Mandalorian is set five years after Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü. Star Wars: Galaksi Atlası dates the events of Return of the Jedi to 4 ABY, meaning that The Mandalorian is set in 9 ABY.
  3. Breznican, Anthony (2019-11-22). The Mandalorian Episode Three Easter Eggs: Life Day, Iron Man, Princess Leia, and More. Vanity Fair. Retrieved on Kasım 22, 2019.