FANDOM

Premium-Eras-canon
"Şimdiki halime dönüşebilmek için her şeyi yaptım. Pişmanlık duymuyorum. Aramızdaki fark bu. Kim olduğumu biliyorum ve bunu benimsiyorum. Gurur duyuyorum. Var olan her şeyim için savaştım. Benliğimin her parçası için savaştım."
―Phasma, Kardinal'e
Phasma, İlk Düzen'e stormtrooper kaptanı olarak hizmet veren dişi bir insandı. Nükleer facialar ile tahrip olmuş Parnassos gezegenindeki klanlardan birisi olan Scyre'ın bir üyesi olarak büyüdü. Sonradan Klan'ın lideri olan kayda değer savaşçı Phasma, gezegenden ayrılmaya çalışırken İlk Düzen Generali Brendol Hux ile karşılaşıp ona gemisini bulmasında yardım etmişti. Bu olayda kardeşi Keldo ve klanına ihanet etmek zorunda kalmıştı. Kurtarıldıktan sonra Phasma, Parnassos'taki hayatını geride bırakıp İlk Düzen'e katılmıştı.

Seneler geçtikçe İlk Düzen rütbelerinde yükselen Phasma, kendi stormtrooper eğitim programının başına geçirilmişti. Brendol'un oğlu General Armitage Hux ile bir komplo planı kurup Hux'un babasına suikast düzenledikten sonra buna karşılık Kardinal'in Phasma'ya karşı suikast girişiminden sağ çıkan Phasma, İlk Düzen'deki pozisyonu sağlamlaştığı için General Hux, kendisi ve kara infazcı Kylo Ren üçlüsünden oluşan gayriresmi bir üç yönetimine katıldı.

Artık bir kıdemli subay olan Phasma, İlk Düzen güçlerine Direniş'e karşı olan savaşlarında liderlik yapıyordu. İlk Düzen'in Yüce Lider'i Snoke'un emriyle üçlü yönetim galakside kendilerini son Jedi Luke Skywalker'a götürecek bir galaksi haritasını aramaya koyuldular. Bu yolda Phasma, Jakku gezegenindeki Tuanul köyünde bir katliamda rol oynamıştı. Bu olay stormtrooper FN-2197'nin İlk Düzen'den ayrılıp Direniş'e katılmasına neden olmuştu.

Hosnian Felaketi'nden sonra Phasma, arkadaşları kaçakçı Han Solo ve Chewbacca ile birlikte Starkiller Üssü'ne sızan ve artık Finn olarak bilinen FN-2187 tarafından pusuya düşürülmüştü. Starkiller Üssü Savaşı'ndan kurtulan Phasma, kendi hatasını gizleyebilmek için Teğmen Sol Rivas'a komplo kurup ona karşı bir av başlatmıştı. Direniş filosu kovalamasında Phasma, kısa süre önce hiperuzay koçbaşı saldırısıyla vurulan İlk Düzen sancak gemisi Üstünlük'e sızan Finn ile çatışmaya girdi ve sonuçta Finn ve yeni yoldaşı Rose Tico tarafından yenildi. Tahrip olmuş gemiyi yutan alevlere düşmesi, kaptanın sonu olmuştu.

Görünümler

Non-canon görünümler

Kaynaklar

Şablon:Incomplete list

Şablon:Mediacat

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Phasma
  2. Star Wars: Galaksi Atlası Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor filminin olaylarının YSS 34'te geçtiğini belirtiryor. Star Wars: Bölüm VIII Son Jedi Güç Uyanıyor'dan hemen sonra başladığı için aynı yılda geçtiği düşünülebilir.
  3. 3,0 3,1 StarWars-DatabankII Captain Phasma (yedek bağlantı)
  4. 4,0 4,1 4,2 Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor
  5. Star Wars: The Force Awakens: Head-to-Head

Dış bağlantılar