Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
"Yasal bir pilot erken gelirse sadece küçük bir hatadır. Eğer yasadışı bir pilot erken gelirse bir şey deniyor demektir."
Senatör Leia Organa[kaynak]

Luke Skywalker, Garven Dreis ve Biggs Darklighter; Asi Birliği'nin Yıldız Savaşçısı Kolordusu'na hizmet veren pilotlardı.

Bazı durumlarda yıldız pilotu olarak da bilinen bir pilot, aynı araçta yer alırken bir aracı direkt olarak kontrol eden bir bireydi. Küçük yıldız gemilerinde bir pilot; navigasyon, sensör, iletişim ve silah gibi taşıtın tüm özelliklerinden sorumluydu. Daha büyük gemilerde farklı gemi sistemlerini kullanması için bir pilota, bir ekip yardım edebiliyordu. "Pilot" terimi su, hava ve/ya uzayda kullanılan bütün taşıtlar için kullanılıyordu.[1]

Muharebe pilotları bir yıldız savaşçısı muharebesi sırasında birlikte ya da tek başına uçuyordu. Chiss Thrawn'a göre pilotlar, bir yüzey savaşında yer alan askerler gibi zaferi farklı bir açıdan tadıyordu. Thrawn bunun nedeninin pilot veya askerin içinde bulunduğu savaştan canlı çıkmayı bir zafer olarak görmesini olduğunu düşünüyordu.[2]

Görünümler

Sithpedi logo.svg Bu liste tam değil. Sithpedi'ye katkıda bulunmak için Wookieepedia'daki liste ile güncelleyebilirsin.

Canon dışı görünümler

  • Jedi Temple Challenge logo cropped.jpg Star Wars: Jedi Temple Challenge – "Episode 1"
  • William Shakespeare's The Phantom of Menace: Star Wars Part the First
  • "Reindeer Walker"
  • Star Wars Resistance Racer
  • "Sithmas Battle"
  • "The Dragonsnake Saves R2-D2"—From a Certain Point of View: The Empire Strikes Back

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Advertisement