Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.

"Çavuş, neden hiç kimsenin gelmeyeceğinden bu kadar eminsin?
Biz sadece klonuz, efendim. Feda edilebiliriz.
Bana göre öyle değil.
"
―Plo Koon ve Klon Çavuş Sinker[kaynak]

Plo Koon, Galaktik Cumhuriyet'in son yılları sırasında Jedi Yüksek Konseyi'nin üyesi olarak hizmet veren bir Kel Dor Jedi Ustası idi. Cumhuriyet ile ayrılıkçı devlet Bağımsız Sistemler Konfederasyonu arasında yaşanan galaksi çaplı çatışma Klon Savaşları sırasında saygı duyulan bir Jedi General olarak hizmet vermişti. Savaş sırasında sıklıkla komutası altında bulunan 104. Tabur'un klon askerleriyle tehlikeli görevlere çıkıyordu.

Koon, Klon Savaşları'nın ilk muharebesi olan ve 200 Jedi'ın hayatını kaybettiği Birinci Geonosis Savaşı'ndan kurtuldu. Savaşın erken zamanlarında Ayrılıkçı savaş gemisi Malevolence'ı araştırma görevini üstlendi ve birçok denemeden sonra askerleriyle birlikte silahı yok etmeyi başardı. Jedi'lar arasında savaştan birkaç yıl önce keşfettiği ve özel bir bağ paylaştığı Ahsoka Tano ile sık çalışıyordu. Savaş sırasında Birinci ve İkinci Felucia Savaşı, Lola Sayu Savaşı ve Kadavo Savaşı'nda önemli roller üstlendi. Çatışma ilerledikçe Ahsoka, Jedi Tapınağı'nda yapılan terör saldırısı için suçlandı ve Jedi Düzeni'nden atıldı. Asıl suçlu ortaya çıktığında Koon ve Konsey, Ahsoka'ya yeniden katılma şansı verdi fakat o, Jedi olmayı bıraktı.

Klon Savaşları'nın geç safhalarında Koon, Cato Neimoidia Savaşı'nda 442. Kuşatma Taburu'nu yönetti. Aldıkları zaferden sonra bir AKG-170 yıldız savaşçısı filosuyla köprü şehirleri üzerinde uçtuğu sırada tüm Jedi'ların galaksi boyunca katledildiği 66. Emir yürürlüğünce vuruldu ve öldürüldü.

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • Disney Infinity 3.0
  • Droid Tales mini logo.jpg LEGO Star Wars: Droid Tales – "Exit from Endor" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Droid Tales mini logo.jpg LEGO Star Wars: Droid Tales – "Crisis on Coruscant" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens (DLC)
  • LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

Kaynaklar

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar