FANDOM

Premium-Eras-canon
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Kira (belirsizlik).
"Gerçekte ne olduğunu bilen tek kişi been olabilirim."
―Qi'ra, Han Solo'ya[src]

Qi'ra, Galaktik İmparatorluk yönetimi sırasında yaşamış Corellia gezegeninden bir dişi insandı. Beyaz Solucanlar'ın bir parçası olarak Han Solo ile birlikte sokaklarda büyüdü. İlk önce rakip olmalarına rağmen, iki scrumrat daha sonra birbirine aşık oldu. Bir zaman sonra Leydi Proxima tarafından Baş Kız yapılan Qi'ra ve Han, bir şişe koaksiyum ile kaçmaya çalıştı fakat Coronet Uzay Üssü'nde ayrı düştüler. Han kaçmayı başarmış ve Qi'ra için döneceğine söz vermişti.

Qi'ra, Proxima tarafından köle olarak Sarkin Enneb'e satıldı ve Enneb onu, Kızıl Şafak'ın sözde lideri Dryden Vos'a sattı. Vos, Qi'ra'yı dövüş sanatlarında eğitti ve Enneb'i öldürmesini istedi. Sağ bileğine Kızıl Şafak amblemi basıp onu en güvendiği teğmen yaptı.

YSS 10 yılında, Solo ve Qi'ra, Solo'nun Vandor'da arkadaşları ile yaptığı bir koaksium kaçırma görevinde tekrar karşılaştılar. Qi'ra, eski aşığına Kaçakçı Lando Calrissian'ın sahip olduğu gemiyi önerdi ve Solo ile ilişkisini yeniden alevlendi. Görevin başarısız olmasının ardından Vos'un yanına döndü ve Han'ı kurtarmak için Vos'a ihanet ederek onu öldürdü. Fakat buna rağmen Qi'ra, Kızıl Şafak'ın asıl lideri Maul ile buluşmak için Dathomir'e gitti ve Solo'yu geride bıraktı.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Solo: A Star Wars Story
  2. 2,0 2,1 Solo: A Star Wars Story The Official Guide
  3. 3,0 3,1 StarWars-DatabankII Qi'ra (yedek bağlantı)

Dış bağlantılar