FANDOM

R2-D2 ya da bilinen adıyla Artoo-Detoo. Genellikle bu karakteri Artu ismiyle duyarız. R2 Endüstriyel Automaton tarafından üretilen R serisinden R2 modeli bir astromekanik droididir. R2 çoğu zamanlar kendini galaktik tarihte çok önemli anlarda bularak akıllılığı ve cesareti sayesinde o anı kurtarmıştır.

Artu ilk olarak Naboo Kraliçesi Amidala'ya hizmet etmiş, daha sonrada Klon Savaşları zamanında ise Anakin Skywalker'a hizmet etmiştir. Klon Savaşlarında başı beladan uzak durmayan Artu efendisi ile uzun bir süre beraber kalmıştır. Klon Savaşlarından sonra ise Anakin'in karanlık tarafa geçmesiyle efendisine hizmeti durduran Artu, Senatör Bail Organa'ya İmparatorluğun başında olduğu Senatoda bir süre hizmet vermiştir. Daha sonra ise Asi İttifakında yer almıştır. Prenses Leia'ya bu süre zarfında hizmet etmiştir.

Tantive 4 gemisinde Prensesden Ölüm Yıldızı planlarını alınca Ben Kenobi'yi bulmak için Tatooine gitti. Yine yanında C3PO vardı. Orada Jawa'ların eline düştüler. Jawa'lar tarafından satılmak için rehin tutuldular. Satıldıkları kişi ise Luke Skywalker'dı. Luke Skywalker'ın evinden kaçan Artu Ben Kenobi'yi bulmak ve ona Prensesin mesajını iletmek için Tatooine'nin kumlu yollarına düştü. Sabah olduğunda Luke Skywalker tarafından bulundu. Yeni efendisi Luke ile tuzağa düştü. Neyseki onları Ben Kenobi kurtardı. Sonunda Ben'e mesajı gösterdi. Hemen yola koyulmak için en yakındaki şehre gittiler. Oradan da Alderaan gitmek için yola koyuldular ama Alderaan Ölüm Yıldızı tarafından yok edilmişti ve onlar oraya vardıklarında Ölüm Yıldızı tarafından bir hangara çekildiler. Böylece Artu yeni efendisi ile ilk macerasına çıkmıştı. Bu macerada efendisini ezilmektende kurtardı. En sonunda ise Asilere planları ulaştırdı. Ölüm Yıldızı 1'in yok edilmesinde büyük rol oynadı. Aynı şekilde Hoth gezegenindeki savaştada bulundu. Ölüm Yıldızı 2'nin yok edilmesi için Endor'a giden saldırı takımıylada bulundu. Yine burada da faydalı işler yaptı.

Efendisi Luke bir süre sonra ortadan kaybolunca o da kendini düşük güç moduna aldı. Yaptığı görevlerdeki ünü sayesinde geri dönüşüm programından kurtulmuştur.