Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
"Sanki İmparatorluk her şeyin üstünü sıkıcı gri, siyah ve beyaz tonlarıyla boyamak istiyor. Sabine renkleri yerine geri koyuyor. Bence TIE savaşçıları boya bombaları patladıktan sonra daha iyi görünüyor."
Ezra Bridger, Asi sanatçısı Sabine Wren hakkında[kaynak]

Felucia birçok renge sahipti.

Renk, ışığı yansıtma şekliyle gözde farklı hisler üreten bir nesneydi. Felucia gezegeni güneş ışığı içlerinden geçince farklı renklere dönen yarı saydam birçok bitki barındırıyordu.[1] Renklere bazı örnekler mavi, yeşil,[2] kırmızı[3] ve sarıydı.[4]

Teknolojide kullanım

"O bir BB ünitesi, turuncu ve beyaz. Türünün tek örneği.
Hangi renk olduğu umurumda değil! Hiçbir droid bu kadar önemli olamaz.
"
Poe Dameron ve Finn, BB-8 hakkında[kaynak]

"Kanayan" kyber kristallerini saflaştırdığı için Ahsoka Tano'nun ışın kılıçları beyazdı.

Ilum[2] gezegenindeki Kristal Mağarası'ndan elde edilen kyber kristalleri bir Jedi'ın ışın kılıcının rengini belirliyordu. Bir ışın kılıcı kristali bir Jedi genci tarafından bulunana kadar renksizdi ancak gencin kristale bağlanmasıyla bir renk ortaya çıkıyordu. Bu renk gencin "ruhsal uyuşmasıyla" belirleniyordu.[5][6] Bir Jedi'ın ışın kılıcı genellikle yeşil veya mavi oluyordu fakat buna Mace Windu'nun mor ışın kılıcı gibi istisnalar da vardı.[7][8] Kırmızı renk ışın kılıçları genellikle Sith tarafından kullanılıyordu. Kanatma olarak bilinen bir teknik ise kristallerin kırmızı renk olması için karanlık taraf kullanıcıları tarafından yapılan bir olaydı.[6] Buna ek olarak Jedi'lar kanamış bir kristali iyileştirerek beyaz hale getirebiliyordu.[6]

Uzman B1-serisi savaş droidleri zırhlarındaki renklere göre ayırt edilebiliyordu. Mavi Pilot droidi, kırmızı güvenlik droidini ve sarı ise komuta droidini ifade ediyordu.[9]

Kültürlerde kullanım

"Bu bana Bith'te Jonyor'un resimleri protesto etmesini hatırlatıyor.
Bithli Janyor büyük bir etki.
"
Lando Calrissian ve Sabine Wren, Jonyor'un Sabine'in sanatındaki etkiyi konuşuyor[kaynak]

Klon askerler beyaz zırh giyiyordu

Galakside renkler kültürel olarak önemliydi. Örneğin kırmızı renk, Galaktik Cumhuriyet koruması altında diplomasi ile ilişkilendiriliyor ve diğerlerini saldırmamaları için uyarıyordu.[10] Kırmızı renk, Cumhuriyet'in büyükelçilik ilişkileri ve tarafsızlık ile bağdaştırılırken, Danışman-sınıfı uzay kruvazörü Radiant VII gibi gemilerde kullanılan kırmızı renk kartelası, geminin başkent Coruscant'dan geldiğini gösteriyordu. Kırmızının Yüce Şansölye Sheev Palpatine'in favori rengi olmasından ötürü yönetimi sırasında kendi emriyle Cumhuriyet gemilerinde de uygulanmıştı.[11] Ancak kırmızı renk bazen de agresiflik ve aşırılıkla ile bağdaştırılıyordu. Bu yüzden Sith'ler Güç'ü kullanmadaki yıkıcı yönlerini kırmızı ışın kılıçları taşıyarak gösteriyordu.[7] Buna rağmen Jedha gezegenindeki Güç'e tapan tarikatlar kırmızı cübbeler giyiyordu.[12]

Klonlar genellikle atandıkları birime uygun olarak zırhlarını boyuyordu.

Buna benzer olarak Galaktik İmparatorluk zamanında yüzsüz birer simgeler olmadan önce klon askerlerin beyaz zırhları savunmanın soylu halini temsil ediyordu.[13] Klon Savaşları sırasında klon askerlerden "beyazlı çocuklar" olarak bahsediliyordu.[14] Eski Cumhuriyet zamanlarında ise gümüş bir kraliyet statüsü sembolü olarak kullanılmaya başlanmıştı çünkü Naboo vatandaşları savaşçılarını ve gemilerini kroma boyuyordu.[15]

Tüm dillerin toplamına bakıldığında mavi renk için kırk milyar on bir milyon yedi yüz kırk iki bin dokuz yüz seksen üç farklı isim vardı. Ortak Lisan'da bilinen mavi tonları arasında ao, akua, gök mavisi[16] ve soylu mavisi vardı.[17]

Galaktik İmparatorluk gri, beyaz ve siyah renklerinin boğuk tonlarını tercih ediyordu ve gemileri, üniformaları ve diğer hükümet mülklerini mümkün olduğunca bu tonlara boyuyordu. Sabine Wren bunu beğenmiyordu ve daha açık renkler için grafiti yapıyordu.[18] İmparatorluk Askeriyesi'nde beyaz üniforma giymek genellikle Baş Amiral rütbesi veya İmparatorluk Güvenlik Bürosu'nu temsil ediyordu.[19]

Direniş'in yıldız savaşçısı pilotları tarafından giyilen uçuş giysileri, "yıldızlar arası turuncu" adlı bir renge boyanmıştı.[13] Kırmızı, Yeşil ve Mavi Filo üyelerinin kıyafetleri farklıydı.

Rey Skywalker'ın ışın kılıcı sarı bir bıçağa sahipti.

Pod yarışının yaygın olduğu Tatooine gezegeninde yarışçılar araçları ve bayraklarında kişilikleri, soyları veya onlara çekici gelen şeyleri temsil etmek için farklı renkler kullanıyordu.

Ancak her tür renkleri aynı şekilde görmüyordu. Örneğin genellikle beyaz renge sahip bir ortamda yaşayan Kaminoluların binaları, insan gözünün göremediği ultraviyole renklere sahipti.[20]

Taris kültüründe mor renk, "yönetim rengi" olarak görülüyordu.[13]

Rütbe

Geleneksel olarak bir klon asker zırhında bulunan renk, çavuş veya teğmen gibi rütbeleri temsil ediyordu. Ancak bu uygulama savaş geçtikçe daha az yaygın hale geldi.

Görünümler

Renk her Star Wars içeriğinde olduğu için bu liste sadece direkt bahsedilmeleri içermektedir.

Sithpedi logo.svg Bu liste tam değil. Sithpedi'ye katkıda bulunmak için Wookieepedia'daki liste ile güncelleyebilirsin.

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da Felucia (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da lightsaber crystals (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  3. StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da Lightsaber (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  4. StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da Jedi Temple Guard (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  5. StarWars.com StarWars.comThe Gathering Trivia Gallery (yedek bağlantı); image #5
  6. 6,0 6,1 6,2 Ahsoka
  7. 7,0 7,1 StarWars-DatabankII.png Lightsaber (yedek bağlantı)
  8. Ultimate Star Wars
  9. Ultimate Star Wars, New Edition
  10. Star Wars Journeys: The Phantom Menace
  11. Star Wars Complete Vehicles, New Edition
  12. Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  13. 13,0 13,1 13,2 Star Wars: Güç Uyanıyor: Görsel Ansiklopedi
  14. Star Wars Propaganda: A History of Persuasive Art in the Galaxy
  15. Star Wars: Ships of the Galaxy
  16. Karanlık Mürit
  17. Forces of Destiny: Tales of Hope & Courage
  18. A New Hero
  19. Star Wars: The Complete Visual Dictionary, New Edition
  20. Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Dış bağlantılar

Advertisement