BattleOfFelucia-Night.png

Renkler, ışığı yansıtma şekliyle gözde farklı hisler üreten nesnelerdi. Felucia gezegeni güneş ışığı içlerinden geçince farklı renklere dönen yarı saydam birçok bitki barındırıyordu.[1] Renklere bazı örnekler mavi, yeşil, kırmızı ve sarı idi.[2]

Teknolojide kullanımı

Ahsoka Tano'nun ışın kılıçları beyazdı

"O bir BB üniti, turuncu ve beyaz. Türünün tek örneği."
"Hangi renk olduğu umrumda değil! Hiçbir droid bu kadar önemli olamaz."
Poe Dameron ve Finn, BB-8 hakkında[kaynak]

Ilum[3] gezegenindeki Kristal Mağarasından elde edilen kyber kristalleri bir Jedi'ın ışın kılıcının rengini belirliyordu.[4][5] Kyber kristalleri bir Jedi genci tarafından bulunup ona bağlanana kadar renksiz oluyordu. Bir Jedi'ın ışın kılıcı genellikle yeşil veya mavi oluyordu fakat buna Mace Windu'nun mor ışın kılıcı gibi istisnalar da dahildi.[6][7] Kanama olarak bilinen bir teknik ise kristallerin kırmızı renk olması için karanlık taraf kullanıcıları tarafından yapılan bir olaydı.[5]

Kültürlerde kullanımı

Klon askerler beyaz zırh giyiyordu

Galakside renkler kültürel olarak önemliydi. Örneğin kırmızı renk, Galaktik Cumhuriyet koruması altında diplomasi ile ilişkilendiriliyordu.[8] Fakat, kırmızı renk bazen de agresiflik ve aşırılıkla ile bağdaştırılıyordu. Bu yüzden, Sith'ler Güç'ü kullanmadaki yıkıcı yönlerini kırmızı ışın kılıçları taşıyarak gösteriyordu.[6] Yine de, Jedha gezegenindeki Güç tarikatçıları kırmızı cübbeler giyiyordu.[9]

Klonlar genellikle atandıkları birliğe göre zırhlarını boyuyorlardı

Buna benzer olarak, Galaktik İmparatorluk zamanında yüzsüz birer ikonlardan olmadan önce klon askerlerinin beyaz zırhları savunmanın soylu halini temsil ediyordu.[10] Klon Savaşları sırasında, klon askerlerden beyaz zırhlı kardeşler olarak bahsediliyordu.[11] Eski Cumhuriyet zamanlarında ise, gümüş bir kraliyet statüsü sembolü olarak kullanılmaya başlandı çünkü Naboo vatandaşları savaşçılarını ve gemilerini kroma boyuyordu.[12]

Tüm dillerin toplamına bakıldığında mavi renk için kırk milyar on bir milyon yedi yüz kırk iki bin dokuz yüz seksen üç farklı isim vardı.

Görünümler

Since color reasonably appears in all Star Wars works, this list contains only specific mentions or detaslakions of color.

Kaynaklar

Notlar ve referanslar