FANDOM

Premium-Eras-legends
"Kurtarıcı, fethedici, kahraman, kötü. Sen her şeysin Revan... Ve hiçbir şey. Eninde sonunda, karanlığa da aydınlığa da ait değilsin. Sen sonsuza kadar yalnız kalacaksın."
―Darth Malak
Revanchist olarak tanınan, Revan the Butcher denilen, Revan olarak şereflendirilen, Savurgan Şövalye olarak tapılan ve Sith'in Karanlık Lordu Darth Revan olarak korkulan Revan, bir Sith ve bir Jedi olarak Mandalore Savaşları, Jedi İç Savaşı ve Büyük Galaktik Savaş'ta önemli roller alan erkek bir insandı.

YSÖ 3994 sularında, Dış Halka Bölgeleri'nde doğan, sonradan Revan olarak bilinen adam, Jedi Düzeni tarafından bulunup Jedi Ustası Kreia'ya padawan olarak verildi. Padawan bilgiye olan doyumsuz açlığı yüzünden ustasının bildiği her şeyi öğrendi, sonra birçok usta altında çalıştı ve kısa süre içinde Jedi'ın en çok umut vaat eden öğrencisi oldu. Arkadaşı Alek ile birlikte bir Jedi Şövalyesi ve devam eden Mandalore Savaşları'ndaki hareketsizliğin sesi ve karizmatik eleştirmeni oldu. Şövalye, Jedi Konseyi'ne meydan okuyup, Revan adını aldı ve Cumhuriyet Askerisi'nin Yüce Komutanına karşı tehdit oluşturan Mandalorelara karşı gelen Revanchist harekatını başlattı.

Revan ve güçleri kademeli olarak Mandaloreları geri püskürterek sayısız dünyayı yıkıcı ahlaki tavizlerin ve karanlık taraf'ın elinden kurtardı. Ancak Revan, Dxun'daki Mandalore karargâhını yok etmek için binlerce can feda etti. Çatışma, Revan'ın Mandalore lider Mandalore'u yendiği ve Kitle Gölge Jeneratörü olarak bilinen süper silahın harekete geçirilmesini emrettiği Malachor V üzerinde, hem orduları hem de gezegenin kendisini yok ederek savaşın kazanılmasına neden oldu. Mandalorelar yenildikten sonra galaksi, en büyük kahramanlar olarak Revan ve artık Malak olarak bilinen Alek’i kutladı. Ancak, ikisi savaşın arkasındaki gizemli Sith etkisini araştırırken Bilinmeyen Bölgeler'de kayboldular. Sith İmparatoru Vitiate tarafından aklı yıkanmış gizli bir Sith İmparatorluğu buldular. Artık Darth Revan ve Darth Malak olarak bilinen ikili, İmparator’un hizmetçileri olarak Star Forge’u —sonsuz bir donanma üretebilen mistik bir otomatik tersane— bulup Sith’in istila planlarını gerçekleştirmek için göreve yollandılar. Ancak ikili, Vitiate’ın zihinsel kontrolünden kurtulup Star Forge’u kendi Sith İmparatorluklarını ve savaş gemilerinden oluşan bir ordu kurmak için kullanmaya karar verdiler. Revan ve Malak, galaksiyi, İmparator'u ve gizli Sith tehdidini yok edebilmek için bir araya toplamayı hedeflediler. Bilinen bölgelere "fethediciler" olarak geri dönen ikilinin Jedi’a ve Cumhuriyet'e karşı açtığı savaş Jedi İç Savaşı'nın patlak vermesine neden oldu. Darth Revan, ona karşı çıkan güçlere karşı savaşı kazandı. Yine de Revan’ın Mandalore Savaşları sırasında onlar için yapmış olduğu fedakarlıklardan ilham alan pek çok dünya kendi istekleriyle Revan’a katıldı.