FANDOM

Diğer kullanımları için şuraya bakın: Rae (belirsizlik).
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

"İçimdeki bir şey her zaman oradaydı ama şimdi uyandı ve ben korkuyorum."
―Rey

Rey, Güç'e duyarlı dişi bir insan, Yeni Cumhuriyet çağında Jakku gezegenin terk edilmiş ve harap sınırlarında yaşamış  bir hurdacıydı. YSS 34'te yaşanan birtakım olaylar onu anagezegeninden uzağa, İlk Düzen ve Direniş arasındaki galaktik çatışmaya çekti. Başlangıçta Güç'e olan bağlantısının farkında olmasa da, Rey'in güçleri soğuk savaşta açığa çıkacak, onu Jedi Ustası Luke Skywalker'ın rehberliğinde bir Jedi olma yolunda yönlendirecekti.

YSS 15'te doğan Rey, zamanının çoğunu Jakku çölünde bir çöpçü ve tamirci olarak kıt kanaat geçirerek harcadı. Erken yaşta ebeveynleri tarafından terk edilmiş olarak, Galaktik İç Savaş'ın son çatışmasının savaş alanında çeşitli materyalleri toplayarak ve aynı zamanda bir savaşçı ve pilot yeteneklerini keskinleştirerek ailesiz bir şekilde hayatta kalmayı öğrendi. Ancak yalnız yaşamı, Skywalker'ı arayışları İlk Düzen ve Direniş'i Jakku'ya getirdiğinde bölündü. Rey, astromekanik droidi BB-8 ve Finn isimli kaçak stormtrooper ile birlikte savaş gazisi Han Solo ve onun Wookiee yoldaşı Chewbacca ile arkadaş oldu. Ayrıca Solo'nun Güç'ün karanlık tarafına düşen ve İlk Düzen'in şampiyonu olan Kylo Ren ile baş düşmanlar oldular.

Starkiller Üssü Savaşı'nı takiben Rey, Skywalker'ı galaksinin Bilinmeyen Bölgeler'indeki bir gezegen olan Ahch-to'ya kadar takip etti. Büyüyen güçlerini kontrol etmesine yardım edecek bir usta ve yaşayan bir efsaneyi tekrar keşfetmeyi umut etse de, Rey bunun yerine yeğeni Ren'in Güç'ün aydınlık tarafından dönmesini önlemekte başarısızlığa uğradıktan sonra sürgünde yaşamayı seçen hayata küsmüş bir keşiş buldu. Nihai amacı Jedi Düzeni'nin sonuncusu olarak ölmek olan isteksiz bir öğretmenle yüzleşen Rey, galaksinin son umudu olarak Ren'e döndü. Milyonlarca ışık yılı uzaktan zihinlerini köprüleyen Güç bağı sayesinde Ren'in zihninde kazandığı sezgiler, Rey'i eski Ben Solo'nun içinde hala iyilik olduğuna ikna etti. Skywalker'la birlikte kısa ve alışılmadık öğrenciliği takiben, yardımıyla aydınlığa dönebileceğine inandığı Ren'le bizzat yüzleşti. Ancak gerçekten ustası Yüce Lider Snoke'a ihanet eden ve onu öldüren Solo'daki umuduna rağmen, Ren karanlık yolda kalmayı seçti. Ren'in galaksiyi birlikte yönetme teklifini reddettikten sonra, Direniş'in kalanlarını Crait'te kurtararak yeni Yüce Lider Kylo Ren'in ellerinde kesin bir yıkımı önledi. Skywalker ölünce, Rey son Jedi oldu ve Ahch-to'da elde ettiği antik yazıtları kullanarak Jedi sanatlarında eğitimini sürdürdü.

Biyografi

Erken Yaşam

"Onlar hiç kimseydi."
"Onlar seni içki parası için satan pis çöp tüccarlarıydı. Jakku çölünde fakirlerin mezarlığında ölüler. Bu hikayede yerin yok. Hiçbir yerden gelmiyorsun. Sen bir hiçsin."
-Rey ve Kylo Ren, Rey'ın ebeveynlerı hakkindakı gerçek üzerıne
Young Rey with Unkar Plutt

Daha sonra gördüğü bir vizyonda da gördüğü gibi, Rey kendi başına hayatta kalması için Jakku'da bırakılmıştı.

YSÖ 1'de, Galaktik İmparatorluk'a karşı ilk isyan sırasında ve Rey'in doğumundan on yıldan fazla süre önce, Rey'in sesi padawan Ezra Bridger tarafından onun dünyaların arasındaki dünyaya olan kısa gezisinde duyuldu- zaman ve uzayın ötesinde var olan bir yerde. Rey YSS 15'te, Endor Savaşı'ndan on bir yıl önce doğdu. Genç yaşta ailesi onu onun bilmediği sebeplerden dolayı Western Reaches'taki bir gezegen olan Jakku'da bıraktı. Rey bunun bir hata olduğuna ve ailesinin bir gün onu eve götürmek için geri döneceğine inandı. Daha sonra kendisine ailesinin onu Jakku'nun idaresine içki parası için sattığını itiraf etti.

Jakku'daki hayatı boyunca, bazen gezegendeki ana ticaret karakolu Niima Yerleşkesi'nde gezegenin acımasız gerçeklerinin farkında olmadan Jakku'ya yanlışlıkla ulaştığını düşündüğü dünya dışıları gördü. Rey eğer kendisinin de benzer durumlar altında arkada bırakılıp bırakılmadığını, ailesinin Jakku'ya yanlışlıkla gelip talihsizlikleri sonucunda geride bırakılıp bırakılmadığını merak etti. Nedenler ne olursa olsun, geri gelmeyeceklerinin farkına varmaya başlasa da ailesinin bir gün onun için geri döneceği umuduna tutundu. Uzun zaman bunu kendisine bile itiraf etmek istemediğini onayladı.

Hurdacı

Rey loading speeder14-27-49-

Jakku'da hayatta kalmak için, Rey Unkar Plutt'ın hizmetinde Jakku Savaşı'ndan kalan yıldız gemileri ve diğer askeri teknolojinin kalıntılarıyla darmadağın olan Yıldız Gemisi Mezarlığı'nda avcılık yapan bir hurdacı oldu. Başta onlara savaş sırasında düşen çarpışmış Yeni Cumhuriyet ve Galaktik İmparatorluk taşıtlarında bulduğu ganimeti getirerek diğer hurdacılar için çalıştı. Savaş sırasında ne olduğuna dair yerel hikayeler duydu: bir zamanlar güçlü olan İmparatorluk'un Galaktik İç Savaş sırasında son çırpınışı olduğunu, İmparatorluk gemilerinin savaş sırasında Cumhuriyet gemilerine kilitlenip onları da kendileriyle birlikte yüzeye sürüklediklerini, ve daha fazlası. Savaş gemileri kumda çeşitli şekillerde tutsak kalmış şekilde bıraktı ve çalışan parçalar bulmak Niima Yerleşkesi'nde ticaret etmek için tek şey olan yemek porsiyonları kazanmak için gerekli oldu. Takasları Rey ve diğer yağmacıların kurtarabildiği parçalar karşılığında arta kalan Cumhuriyet ve İmparatorluk azıklarıyla takas yapan Plutt tarafından yapıldı. Rey başka bir amaca uygun hale getirilebilecek parçaların en önemli olduğunu öğrendi: başka bir şeye konulamayacak her şey Plutt'a değersizdi.

Rey'in çalıştığı Ivano Troade ve Mashra gibi bazı hurdacılar ona karşı kibardı. İsmini konuşmayı reddettiği diğerleri kibar değildi ve onu kendi malları olarak gördüler. Rey'in bir hurdacı olarak yetenekleri geliştikçe, diğer hurdacılar kendisine ihtiyaç duyarken kendisinin onlara ihtiyaç duymadığını fark etti. Hurdacılık yapmak ve hayatta kalmak için yararlanması gereken yeteneklerden yararlanarak kendi yolunu çizdi ama ilk başta kimse onu ciddiye almadı. Diğer hurdacılara Rey'i yalnız bırakmalarını, bırakmayanların arkasından haydutlarını göndereceğini söyleyen Plutt'ın kendisi tarafından yardım edildi. Rey onun yardımını istemedi ve yardım cömertlikten değildi. Tersine, Rey Plutt'ın sahip olduğu en iyi hurdacıydı ve Plutt onu bir kazanç kaynağı olarak değerlendirmeye devam etmek istedi. Rey kendini savunmak için sopasını kullanmakla ün kazanarak çoğu insanı kendisini rahatsız etmekten uzak tuttu- nadiren onu bilmeyen yeni hurdacılar ya da erzağa çaresizce ihtiyacı olup umursamayanlar dışında.

Bir Çöl Gezegeninde Hayat

Hellhound Two interior14-37-16-

Gençliğinde bir noktada, Rey Jakku Savaşı'ndan kalmış devrilmiş bir AT-AT, Hellhound Two'nun içine evini yaptı. Onu ilk bulduğunda, Rey orada yaşayabileceğine inanmadı, AT-AT'nin bulunduğu Goazon Çorak Arazileri hiçbir şeyin yetişmediği çorak, boş bir araziydi. Ancak AT-AT'yi gözden geçirdiğinde, taşıtın içine dökülen birkaç milimetrelik kumda büyüyen küçük, yeşil bir spinebarrel çiçeği buldu. Rey eğer ufacık bir çiçek orada hayatta kalabiliyorsa kendisinin de kalabileceğini ve yaşamın her zaman Jakku'da hayatta kalmanın bir yolunu bulduğunun farkına vardı. Rey güzelliğin her yerde, hatta Jakku'da bile bulunabileceğinin hatırlatıcısı olarak böyle çiçekleri toplamaya giderdi.

AT-AT'ye yerleştiğinde, Rey onun çalışan parçalarını takas için ayırdı. Çoğunlukla, bazı nedenlerden dolayı AT-AT'deki sadece bir odayı kullandı. Çoğunlukla bulduklarını Plutt onun yıkama ve tamir istasyonunu kullananların porsiyonlarını azalttığı için Plutt'a getirmeden önce AT-AT'ye getirirdi. AT-AT ayrıca Rey'in geçen zamanı işaretlemek, kendine ne kadar yol geldiğini hatırlatmak ve ailesi onun için geri dönene kadar günleri saymak için yaptığı çizikleri de barındırıyordu. AT-AT'nin dışı kendi yaptığı, kendisine Yıldız Gemisi Mezarlığı'ında ileri geri gittikçe bir derece özgürlük veren speeder'ını tuttuğu yerdi.

Rey on yaşındayken, Yıldız Gemisi Mezarlığı'ında hurdacılık yaparken bulduğu Tierfon Sarı As yıldız savaşçısı bölüğünün Yüzbaşısı Dosmit Ræh'e ait bir Asi Birliği uçuş kaskı elde etti. Rey Ræh'in maceraları hakkında hikayeler uydurarak eğleniyordu, bu nedenle bir kargo konteynırında bulduğu uçuş üniformasından oyuncak bir bebek yaptı. Sık sık kaskı giyip bebekle oynarken Ræh'in AT-AT'i ve dışarıdaki kumları keşfetmesine yardım ediyormuş gibi davranarak eğlendi. Birlikte, hayali maceraları kayıp Asileri bulup onları gemilerine döndürmelerine eşlik ederdi. Rey büyüdüğünde, artık bebekle oynamadı ama onu ve bazen taktığı kaskı Jakku'da ne kadar yol geldiğini hatırlatması için sakladı

AT-AT'nin içinde, Rey ayrıca uzaylı dillerini öğrenmek, eski Cumhuriyet ve İmparatorluk yıldız gemilerinin şematiklerini çalışmak ve bir pilot olarak yeteneklerini bilemek için kullandığı eski bir BTL-A4 Y-wing saldırı yıldız savaşçısı/bombacısı'dan bir bilgisayar ekranına sahipti. Droidlerin ikili dilleri dahil olmak üzere uzaylı dillerini anlayabilme yeteneği, dünya dışılar Niima Yerleşkesi'ne geldiğinde ona yardım etti. Böyle iki dünya dışı onu ünlü, kaçakçıdan Asi savaşçısına dönmüş Wookiee Chewbacca'nın hikayeleriyle eğlendiren Wookieelerdi. Chewbacca'nın maceralarıyla birlikte arkadaşı ve ortağı kaçakçı Han Solo'nunkileri de öğrendi. Gemilerin nasıl çalıştığını öğrenmek için şematikleri çalışmak, Jakku'da hayatta kalmasının önemli bir parçasıydı. Mezarlık'ta bulunan hemen hemen bütün Cumhuriyet ve İmparatorluk taşıtlarını savaşta oynadıkları rol, sahip oldukları silahların türleri, modelleri ve sınıfları ve her birinin kaç mürettebatı olduğu dahil ayırt edebiliyordu. Bunu sadece bilgisayarda şematikleri çalışarak değil ayrıca gemilerin içlerine tırmanıp gemileri keşfederek sistemlerini karıştırarak öğrendi. Bu onun hangi parçanın ne olduğunu, ne yapabileceğini, nasıl çalıştığını ve en önemlisi Niima Karakolu'nda ne kadar değer edeceğini bilmesine yardımcı oldu.

Rey AT-AT14-41-39-

Jakku'da büyümek Rey'in sadece boş arazilere saçılmış gemilerin nasıl çalıştığını değil, ayrıca Jakku'nun kendisinde gizlenen tehlikeleri de öğrenmesi anlamına geliyordu. Rey ilk elden bunun verebileceği zorluğu gördü. Karbon Tepesi'ndeki eski bir İmparatorluk üssünün söylentileri bir kez Plutt'ı buraya bir sefer düzenlemek zorunda bıraktı. Bir tamirci olarak yeteneklerini bilerek, Plutt Rey'e onarması için bir taşıt getirdi. Rey onun turbojetlerinin birisindeki tıkanıklığı açarak ve diğerini bir airspeederın önünden çıkardığı hurdayla yeniden yaparak onu tamir etti. Plutt ve onun haydutlarından altısı onu söylenen üssü bulmak için kullanmaya çalıştılar ama Plutt sadece bir stormtrooper zırhı koleksiyonuyla döndü- ve adamlarının ikisi öldürülmüştü. Bu diğer çöpçüleri Karbon Tepesi'nden kaçınmaya yönlendirdi. Jakku'nun yaratıkları da tehlikeliydi. Teng Malar isimli dost bir hurdacı bir kez yanlışlıkla bir steelpecker, jilet keskinliğinde gagaları ve güçlü pençeleri olan gaddar, uçan yırtıcıların  kolonisinin altında bulunan bir kuluçkayı kırdı. On dakika içerisinde, Teng parçalara ayrıldı ve Rey yaratıkları durdurmak için hiçbir şey yapamayarak çaresizce izledi. Mezarlık'ın kendisi aynı zamanda kumlarda darmadağın olmuş vücutlar ve iskeletlerle savaşın gerçekliklerinin bir hatırlatıcısıydı. Rey bir keresinde hala TIE savaşçısın fırlatma koltuğunda olan ölmüş bir TIE savaşçısı pilotu buldu. Rey pilota düzgün bir cenaze töreni vermeden önce kaskını, silahını ve comlinkini aldı.

Happabore Tehlikesi

"Sen buradayken gemiyi hareket ettiremem. Ve Unkar bunu biliyordu, değil mi?"
―REY, BİR HAPPABOREA
TheHappaboreHazardCover14-43-42-

Rey Niima Yerleşkesi'ne, ona on porsiyon teklif eden Plutt'a bir hurda yığınını çekme işini aldığı yere yol aldı. Plutt ağırdan alarak ona koordinatları verdi ama eğer işi başaramazsa diye Rey'in speeder'ını teminat olarak koydu. Rey speederını risk ettiği için yirmi porsiyon isteyerek cevap verdi.

Rey speederıyla kaza yapmış bir quadjumper'ın olduğu ortaya çıkan bölgeye seyahat etti. Uzay çekicisinin yanında yatan bir happabore buldu. Plutt'ın, onun başarısız olmasını planladığının farkına vararak, Rey yaratığı hareket ettirmeye çalıştı. Onu itmeyi denedikten sonra, Rey happaboreun burnunu tıkayan bir şey yüzünden nefes almakta zorluk çektiğini fark etti. Kensini hazırlayarak, Rey yaratığın burnuna göz attı ve genzini engelleyen bir makine parçası buldu.

Happaboreun yapışkan maddesinden kurtulduktan sonra, Rey speederıyla uzay çekicisini Niima Yerleşkesi'ne çekmeye çalıştı fakat makine çok ağırdı. Rey'in şansına, minnettar happabore ona makineyi Unkar'ın Rey'e kızgınca yirmi porsiyon vediği Niima Yerleşkesi'ne geri çekmesine yardım etti.

Ghtroc 690'ı Tamir Etmek

ReysDiscovery14-46-27-

Bir noktada, Rey bir savaş gemisini yağmalarken bir kum fırtınası onu Hellhound İki'ye, fırtınanın bitmesini uçuş simülatörüyle pratik yaparak beklemeye karar verdiği yere çekilmeye zorladı. Ertesi gün, Teslim Standı'nda Plutt ile yiyecek için takas yaptıktan sonra, speederını Crackle'a çarpmış bir yıldız gemisinin omurgası olan Spike'a tırmanmaya karar verdiği Yıldızgemisi Mezarlığı'na sürdü. Oturduğu yerden, yakından inceleyince el değmemiş bir Ghtroc 690 hafif yük gemisi olduğunu fark ettiği, bir gemi gözüne ilişti.

Hurda için geminin içine bakmaya karar vererek, yiyecek buldu ve daha önemlisi reaktör çekirdeğinin hala işler durumda olduğunu keşfetti. Bütün geminin Plutt'a parçalarından daha değerli olduğunu fark ederek, gemisini diğer hurdacılardan saklamak için kullanabileceği panelleri bularak gemiyi satabilmek için üzerinde çalışmaya karar verdi. Dışarıda karanlık olunca, Rey geceyi gemide harcamaya karar verdi.

Gemiyi tamir etmek, yemek için takas edeceği parçaları gemiyi tamir etmek için kullanması ve normalden daha fazla aç kalması anlamına geldiğinden zordu. Bazı parçaları Plutt'a vermeme kararı Rey'e bunu soran hurdacılar Devi ve Strunk'ın dikkatini çekti. Rey onlara bir cevap vermeyi reddetti ve diğerleri ona alışılmadık halini tek fark edenlerin tek onlar olmayabileceklerini söyledi.

ReysFirstFlight14-55-12-

On gün sonra, ikili Rey'i takip etti ve ne üzerinde çalıştığı şeyi keşfetti ve gemi bittiğinde Jakku'dan gitmek karşılığında ona yardım etmeyi teklif ettiler. Rey gemi tamamlandığında onu Plutt'a satacağını söylediğinde Devi ve Strunk onunla bir anlaşma yaptı; gemiyi tamir etmeye tamir edecek ve Plutt'ın onlara verdiğini bölüşeceklerdi.

Başta Rey diğerlerine karşı tetikte olsa da, gece gemide nöbet tutup gemiyi bir grup Teedo'ya karşı korumaya yardım edip güvenilirliklerini kanıtladıklarında onları arkadaş olarak düşünmeye başladı. Üç hurdacı birlikte gemiyi tamir ettiler ve Rey taşıtı, uçuş simülatörü programından öğrendiği becerilerle çölün üstünde uçurabildi. Gemi tamamlandığında, Rey onu diğerleriyle birlikte Niima Karakolu'na uçurdu. Ancak Plutt'la takas yapmak için geminin dışına çıktığı anda, Devi ve Strunk, Rey'i eserini göstermesi için onu hiçbir şeyle bırakarak, gemiyi çaldılar ve gezegenden kaçtılar. Daha sonra o gece, uçuş simülatöründe yeteneklerini test etmek için geri dönmeden önce, Rey yıpranmış bir stormtrooper kaskındaki göz merceklerini yumrukladı.

Bir Teedo'yu Kurtarmak

"Onu bana ver... Daha şimdi hayatını kurtardım."
―REY, TEEDO'YA
Teedo Luggabeast15-00-31-

Bir zaman sonra, Rey stormtrooper kaskındaki göz merceklerini bir çift koruyucu gözlük olarak tasarladı. Bu gözlüğü oldukça parçalanma tehlikesinde olan bir Yıldız Destroyer'ına girdiğinde kullandı. Etrafa saçılmış yararlı olabileceğine emin olduğu parçalarla dolu bir oda bulduktan sonra, gemiye bağlı bir parçayı fark etti. Ancak onu sökmeye çalışması üzerine, oda ve tüm gemi baskı belirtileri göstermeye başladı. Parçayı yerinde bırakmaya karar verdi fakat kendisine silah tutan bir Teedo tarafından köşeye sıkıştırıldı. Teedo, gemiye bağlı değerli parçayı fark etmeden önce Rey'e zulasını teslim etmesini emretti. Rey onu uyarmaya çalıştı fakat Teedo çeldirilemezdi. Başarılı bir şekilde parçayı gemiden ayırdıktan sonra, oda Teedo'yu da bu süreçte bayıltarak  dengesizleşmeye başladı. Rey ayrılmış parça dahil bütün eşyalarını topladı ve dışarı koşmaya başladı. Ancak Teedo'nun ızdırap sesleriyle geri koştu, onu kaldırdı ve dışarı doğru koşmaya başladı. Geminin parçalanmış bir parçasını kendini ve Teedo'yu parçalanan Yıldız Destroyer'ından güvenliğe kaymak için kullandı. Daha sonra Teedo uyandı ve Rey'in zulasını ele geçirdi. Ancak Rey daha henüz hayatını kurtardığını belirterek ve adil bir anlaşma sunduğunu söyleyerek zulasını geri istedi. Teedo gönülsüzce geri verdi ve Rey speederıyla uzaklaştı.

Unkar Plutt'ı Kurtarmak

Concession Stand15-03-38-

Rey eski bir gemide hurda arıyordu ama sadece bir çift comlink buldu. Daha sonra bir ses duydu ve gemide yalnız olmadığının farkına vardı. İki kişi etrafını sardı ve comlinkleri onlara vermesini talep etti. Rey reddetti ve bunun yerine onlara saldırdı. Rey yanlışlıkla zincirleme bir reaksiyona neden oldu ve gemi patlamaya başladı. Herkes kaçmayı başardığı anda, gemi gizemli insanların speederıyla birlikte patladı. Rey onları orada mahsur bırakarak speederıyla gemiden uzaklaştı. Niima Karakolu'na geri geldiğinde bir şeyin yanlış olduğunu fark etti. Crusher'a sordu ve o Zool Zendiat adlı bir dünya-dışı ve çetesinin Plutt'ı aldığını söyledi. Rey, Memur Zuvio'ya nedenini sordu ve o da Zendiat'ın Rey'in iki hafta önce Plutt'a sattığı bir J9 droidini aradığının konuşulduğunu söyledi. Daha sonra Gabrodin Krynodd ortaya çıkarak kendisinin yeni çöp kralı olduğunu ve artık kendi adamlarının Zuvio yerine adaleti sağlayacağını söyledi. Bobbajo Krynodd'un yanından geçtiğinde, Gabrodin ona vurdu ve biraz saygı göstermesi gerektiğini söyledi. Rey yaşlı adama kaçan yaratıklarını yakalamada yardım etti. Teşekkür olarak yaşlı adam ona birkaç tane mısır gofreti verdi. Krynodd'un Plutt'tan bile daha kötü olacağının farkına vararak, onu kurtarması gerektiğine karar verdi. Evine geri döndü ve daha fazla azık için temizleyip satacağı J9 droidinin kafasını inceledi. Daha sonra Plutt'ı bulmak için geceye doğru yola çıktı. Dışarıda, Kelvim Ravine'de Parçalayıcı Yırtıcılar'ı duydu ve Plutt'ın lokasyonunun orası olup olmadığını görmek için oraya gitmeye karar verdi.

Rey Plutt'ı yere bağlı, Zendiat'ın çetesi tarafından çevrelenmiş olarak buldu. Daha sonra yanında getirdiği comlinklerden birisini bir bloggin sesi yapmak için kullandı. Rey saldırdı ve Zendiat dışında herkesi hakladı. Sonra Plutt'ı tutan bağları çözmeye çalıştı. Bunun yerine elektrik şoku yedi. Zendiat'ın çetesi tarafından çevrili, Rey ilk başta Plutt'ın yakalanmasına neden olan J9 droidinin kafasını çıkardı. Rey kendisini ve Plutt'ı salmaları karşısında onlara kafayı vermeyi teklif etti. Zendiat neden sadece onları öldürüp kafayı alamayacağını sordu ama Rey nedenini göstermek için droidin kafasını gökyüzüne attı. Bu sırada Plutt'ı serbest bıraktı ama Plutt onu itti ve droidin kafasını aldı. Daha sonra Rey'in mısır gofretlerini alıp Parçalayıcı Yırtıcılar'ın onlara saldırması için Zendiat'ın çetesinin üzerine attı. Yırtıcılar saldırdı, Rey ve Plutt kaçtılar fakat Rey droidin kafasını Zendiat'ın çetesine fırlattı.

Plutt kızgınca neden bunu yaptığını sorarak kafanın içinde bir hazine haritası olduğunu duyduğunu sordu fakat Rey ona hafızasını kontrol ettiğini ve hafızanın boş olduğunu söyledi. Rey'in speeder'ıyla Niima Karakolu'na geri gittiler ve Rey Plutt'a Krynodd'un işini devraldığını söyledi. Vardıklarında, Plutt Rey'i düşünmeden kızgınca gitti. Ertesi gün, Rey uyandığında, evini dışında en az 30 azık dolu bir sandık buldu ve Rey Plutt'ın düşündüğü kadar kaba olmadığını düşünmeye başladı.