Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Rae (belirsizlik).
Bu sayfanın bakıma/revizeye ihtiyacı var ve güncellenmesi ya da geliştirilmesi gerekiyor. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın geliştirilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.

"Yaptığın her şeyde, gittiğin her yerde, galaksinin umudu seninle."
―Leia Organa, Rey'e[kaynak]

Güç'e hassas dişi bir insan olan Rey Skywalker, Yeni Cumhuriyet Dönemi'nde İlk Düzen'e karşı Direniş'in yanında savaşmış bir Jedi idi. İmparator Sheev Palpatine'in torunu olarak kökenlerinin farkında değildi ve önemli birisi olmadığına inandığından, kendisinden basitçe Rey olarak bahsediyordu. Jakku'nun sert çölleri tarafından dayanıklılaştırılarak, bu süreçte yetenekli bir pilot, tamirci ve savaşçı olarak, Rey bir hurdacı olarak yaşamayı öğrendi. Güç'e olan gizli bağlantısını keşfettikten sonra Rey, Yüce Lider Kylo Ren'le olan bağını anlamaya çalışırken aynı zamanda Jedi yollarını öğrenmeye çabaladı. Ahch-To gezegeninde Luke Skywalker tarafından Güç ve Işın Kılıcı eğitimini aldı.

YSS 15'te doğan Rey, kızlarını dedesinden koruma umuduyla gizlilik içinde yasamayı seçen annesi ve babası tarafından Jakku'da bırakılmıştı. Yıllarca ailesinin dönmesini bekledikten sonra Rey YSS 34'te İlk Düzen'e olan mücadelelerinde Direniş'e yardım etmek için anagezegenini terk etti. Yol boyunca, Yeni Cumhuriyet'in yok edilmesinden kaynaklanan çatışmaya çekilerek BB-8, Finn, Han Solo ve Chewbacca ile arkadaşlıklar kurdu. Efsanevi Jedi Ustası'nın galakside umudu tekrar inşa edebileceğine inanarak, Luke Skywalker'ı aramak için yolculuğa çıktı ama arayışı hayal kırıklığıyla sonuçlandı. İlk olarak Skywalker'ın yabancılaşmış yeğeni Kylo Ren'i günahlarından arındırmaya çalışarak, daha sonra Skywalker hayatını Direniş'i kurtarmak için feda ettikten sonra son Jedi unvanını benimseyerek, her zamanki gibi metanetli bir şekilde yeni bir yol aradı.

Gerçekte Sith Lordu Darth Sidious olan İmparator Palpatine'in dönüşüyle, Rey'in ailesinin gerçeği ona, Rey'le birlikte galaksiyi yönetmek isteyen Ren tarafından açıklandı. Ren'in annesi, General Leia Organa'nın ölümünü takiben ve Ahch-To'ya kısa bir sürgünden sonra, Rey, Rey'in Güç'ün karanlık tarafına olan yolculuğunu tamamlaması için onu manipüle etmeyi planlayan karanlık atasıyla yüzleşmek için Exegol'a gitti. Ancak İmparator'un planları, aydınlık tarafı tekrar kabullenen ve Ben Solo kimliğini tekrar benimseyerek Rey'i Sidious'un yerini almaktan kurtaran eski Yüce Lider Ren tarafından bozuldu. Rey İmparator'u yok etmek için yaşamını feda ettiğinde Solo onu ölümden döndürmek için, Solo Güç'le bir olmadan önce ilk öpüşmelerine ve yol açan nihai fedakarlığı yaptı. Skywalker soyu Ben Solo'yla birlikte sona erdi ama aile ismi, bir Palpatine olarak kökenlerini reddederek kendini "Rey Skywalker" olarak yeniden adlandıran Rey tarafından devam ettirilecekti.

Biyografi

Erken Yaşam

"Onlar hiç kimseydi."
"Onlar seni içki parası için satan pis çöp tüccarlarıydı. Jakku çölünde fakirlerin mezarlığında ölüler. Bu hikayede yerin yok. Hiçbir yerden gelmiyorsun. Sen bir hiçsin."
-Rey ve Kylo Ren, Rey'ın ebeveynlerı hakkindakı gerçek üzerıne

Daha sonra gördüğü bir vizyonda da gördüğü gibi, Rey kendi başına hayatta kalması için Jakku'da bırakılmıştı.

YSÖ 1'de, Galaktik İmparatorluk'a karşı ilk isyan sırasında ve Rey'in doğumundan on yıldan fazla süre önce, Rey'in sesi padawan Ezra Bridger tarafından onun dünyaların arasındaki dünyaya olan kısa gezisinde duyuldu- zaman ve uzayın ötesinde var olan bir yerde. Rey YSS 15'te, Endor Savaşı'ndan on bir yıl önce doğdu. Genç yaşta ailesi onu onun bilmediği sebeplerden dolayı Western Reaches'taki bir gezegen olan Jakku'da bıraktı. Rey bunun bir hata olduğuna ve ailesinin bir gün onu eve götürmek için geri döneceğine inandı. Daha sonra kendisine ailesinin onu Jakku'nun idaresine içki parası için sattığını itiraf etti.

Jakku'daki hayatı boyunca, bazen gezegendeki ana ticaret karakolu Niima Yerleşkesi'nde gezegenin acımasız gerçeklerinin farkında olmadan Jakku'ya yanlışlıkla ulaştığını düşündüğü dünya dışıları gördü. Rey eğer kendisinin de benzer durumlar altında arkada bırakılıp bırakılmadığını, ailesinin Jakku'ya yanlışlıkla gelip talihsizlikleri sonucunda geride bırakılıp bırakılmadığını merak etti. Nedenler ne olursa olsun, geri gelmeyeceklerinin farkına varmaya başlasa da ailesinin bir gün onun için geri döneceği umuduna tutundu. Uzun zaman bunu kendisine bile itiraf etmek istemediğini onayladı.

Hurdacı

Rey loading speeder.png

Jakku'da hayatta kalmak için, Rey Unkar Plutt'ın hizmetinde Jakku Savaşı'ndan kalan yıldız gemileri ve diğer askeri teknolojinin kalıntılarıyla darmadağın olan Yıldız Gemisi Mezarlığı'nda avcılık yapan bir hurdacı oldu. Başta onlara savaş sırasında düşen çarpışmış Yeni Cumhuriyet ve Galaktik İmparatorluk taşıtlarında bulduğu ganimeti getirerek diğer hurdacılar için çalıştı. Savaş sırasında ne olduğuna dair yerel hikayeler duydu: bir zamanlar güçlü olan İmparatorluk'un Galaktik İç Savaş sırasında son çırpınışı olduğunu, İmparatorluk gemilerinin savaş sırasında Cumhuriyet gemilerine kilitlenip onları da kendileriyle birlikte yüzeye sürüklediklerini, ve daha fazlası. Savaş gemileri kumda çeşitli şekillerde tutsak kalmış şekilde bıraktı ve çalışan parçalar bulmak Niima Yerleşkesi'nde ticaret etmek için tek şey olan yemek porsiyonları kazanmak için gerekli oldu. Takasları Rey ve diğer yağmacıların kurtarabildiği parçalar karşılığında arta kalan Cumhuriyet ve İmparatorluk azıklarıyla takas yapan Plutt tarafından yapıldı. Rey başka bir amaca uygun hale getirilebilecek parçaların en önemli olduğunu öğrendi: başka bir şeye konulamayacak her şey Plutt'a değersizdi.

Rey'in çalıştığı Ivano Troade ve Mashra gibi bazı hurdacılar ona karşı kibardı. İsmini konuşmayı reddettiği diğerleri kibar değildi ve onu kendi malları olarak gördüler. Rey'in bir hurdacı olarak yetenekleri geliştikçe, diğer hurdacılar kendisine ihtiyaç duyarken kendisinin onlara ihtiyaç duymadığını fark etti. Hurdacılık yapmak ve hayatta kalmak için yararlanması gereken yeteneklerden yararlanarak kendi yolunu çizdi ama ilk başta kimse onu ciddiye almadı. Diğer hurdacılara Rey'i yalnız bırakmalarını, bırakmayanların arkasından haydutlarını göndereceğini söyleyen Plutt'ın kendisi tarafından yardım edildi. Rey onun yardımını istemedi ve yardım cömertlikten değildi. Tersine, Rey Plutt'ın sahip olduğu en iyi hurdacıydı ve Plutt onu bir kazanç kaynağı olarak değerlendirmeye devam etmek istedi. Rey kendini savunmak için sopasını kullanmakla ün kazanarak çoğu insanı kendisini rahatsız etmekten uzak tuttu- nadiren onu bilmeyen yeni hurdacılar ya da erzağa çaresizce ihtiyacı olup umursamayanlar dışında.

Bir Çöl Gezegeninde Hayat

Hellhound Two interior.png

Gençliğinde bir noktada, Rey Jakku Savaşı'ndan kalmış devrilmiş bir AT-AT, Hellhound Two'nun içine evini yaptı. Onu ilk bulduğunda, Rey orada yaşayabileceğine inanmadı, AT-AT'nin bulunduğu Goazon Çorak Arazileri hiçbir şeyin yetişmediği çorak, boş bir araziydi. Ancak AT-AT'yi gözden geçirdiğinde, taşıtın içine dökülen birkaç milimetrelik kumda büyüyen küçük, yeşil bir spinebarrel çiçeği buldu. Rey eğer ufacık bir çiçek orada hayatta kalabiliyorsa kendisinin de kalabileceğini ve yaşamın her zaman Jakku'da hayatta kalmanın bir yolunu bulduğunun farkına vardı. Rey güzelliğin her yerde, hatta Jakku'da bile bulunabileceğinin hatırlatıcısı olarak böyle çiçekleri toplamaya giderdi.

AT-AT'ye yerleştiğinde, Rey onun çalışan parçalarını takas için ayırdı. Çoğunlukla, bazı nedenlerden dolayı AT-AT'deki sadece bir odayı kullandı. Çoğunlukla bulduklarını Plutt onun yıkama ve tamir istasyonunu kullananların porsiyonlarını azalttığı için Plutt'a getirmeden önce AT-AT'ye getirirdi. AT-AT ayrıca Rey'in geçen zamanı işaretlemek, kendine ne kadar yol geldiğini hatırlatmak ve ailesi onun için geri dönene kadar günleri saymak için yaptığı çizikleri de barındırıyordu. AT-AT'nin dışı kendi yaptığı, kendisine Yıldız Gemisi Mezarlığı'ında ileri geri gittikçe bir derece özgürlük veren speeder'ını tuttuğu yerdi.

Rey on yaşındayken, Yıldız Gemisi Mezarlığı'ında hurdacılık yaparken bulduğu Tierfon Sarı As yıldız savaşçısı bölüğünün Yüzbaşısı Dosmit Ræh'e ait bir Asi Birliği uçuş kaskı elde etti. Rey Ræh'in maceraları hakkında hikayeler uydurarak eğleniyordu, bu nedenle bir kargo konteynırında bulduğu uçuş üniformasından oyuncak bir bebek yaptı. Sık sık kaskı giyip bebekle oynarken Ræh'in AT-AT'i ve dışarıdaki kumları keşfetmesine yardım ediyormuş gibi davranarak eğlendi. Birlikte, hayali maceraları kayıp Asileri bulup onları gemilerine döndürmelerine eşlik ederdi. Rey büyüdüğünde, artık bebekle oynamadı ama onu ve bazen taktığı kaskı Jakku'da ne kadar yol geldiğini hatırlatması için sakladı

AT-AT'nin içinde, Rey ayrıca uzaylı dillerini öğrenmek, eski Cumhuriyet ve İmparatorluk yıldız gemilerinin şematiklerini çalışmak ve bir pilot olarak yeteneklerini bilemek için kullandığı eski bir BTL-A4 Y-wing saldırı yıldız savaşçısı/bombacısı'dan bir bilgisayar ekranına sahipti. Droidlerin ikili dilleri dahil olmak üzere uzaylı dillerini anlayabilme yeteneği, dünya dışılar Niima Yerleşkesi'ne geldiğinde ona yardım etti. Böyle iki dünya dışı onu ünlü, kaçakçıdan Asi savaşçısına dönmüş Wookiee Chewbacca'nın hikayeleriyle eğlendiren Wookieelerdi. Chewbacca'nın maceralarıyla birlikte arkadaşı ve ortağı kaçakçı Han Solo'nunkileri de öğrendi. Gemilerin nasıl çalıştığını öğrenmek için şematikleri çalışmak, Jakku'da hayatta kalmasının önemli bir parçasıydı. Mezarlık'ta bulunan hemen hemen bütün Cumhuriyet ve İmparatorluk taşıtlarını savaşta oynadıkları rol, sahip oldukları silahların türleri, modelleri ve sınıfları ve her birinin kaç mürettebatı olduğu dahil ayırt edebiliyordu. Bunu sadece bilgisayarda şematikleri çalışarak değil ayrıca gemilerin içlerine tırmanıp gemileri keşfederek sistemlerini karıştırarak öğrendi. Bu onun hangi parçanın ne olduğunu, ne yapabileceğini, nasıl çalıştığını ve en önemlisi Niima Karakolu'nda ne kadar değer edeceğini bilmesine yardımcı oldu.

Rey AT-AT.png

Jakku'da büyümek Rey'in sadece boş arazilere saçılmış gemilerin nasıl çalıştığını değil, ayrıca Jakku'nun kendisinde gizlenen tehlikeleri de öğrenmesi anlamına geliyordu. Rey ilk elden bunun verebileceği zorluğu gördü. Karbon Tepesi'ndeki eski bir İmparatorluk üssünün söylentileri bir kez Plutt'ı buraya bir sefer düzenlemek zorunda bıraktı. Bir tamirci olarak yeteneklerini bilerek, Plutt Rey'e onarması için bir taşıt getirdi. Rey onun turbojetlerinin birisindeki tıkanıklığı açarak ve diğerini bir airspeederın önünden çıkardığı hurdayla yeniden yaparak onu tamir etti. Plutt ve onun haydutlarından altısı onu söylenen üssü bulmak için kullanmaya çalıştılar ama Plutt sadece bir stormtrooper zırhı koleksiyonuyla döndü- ve adamlarının ikisi öldürülmüştü. Bu diğer çöpçüleri Karbon Tepesi'nden kaçınmaya yönlendirdi. Jakku'nun yaratıkları da tehlikeliydi. Teng Malar isimli dost bir hurdacı bir kez yanlışlıkla bir steelpecker, jilet keskinliğinde gagaları ve güçlü pençeleri olan gaddar, uçan yırtıcıların kolonisinin altında bulunan bir kuluçkayı kırdı. On dakika içerisinde, Teng parçalara ayrıldı ve Rey yaratıkları durdurmak için hiçbir şey yapamayarak çaresizce izledi. Mezarlık'ın kendisi aynı zamanda kumlarda darmadağın olmuş vücutlar ve iskeletlerle savaşın gerçekliklerinin bir hatırlatıcısıydı. Rey bir keresinde hala TIE savaşçısının fırlatma koltuğunda olan ölmüş bir TIE savaşçısı pilotu buldu. Rey pilota düzgün bir cenaze töreni vermeden önce kaskını, silahını ve comlinkini aldı.

Happabore Tehlikesi

"Sen buradayken gemiyi hareket ettiremem. Ve Unkar bunu biliyordu, değil mi?"
―Rey,bir Happabore'a

TheHappaboreHazardCover.jpg

Rey Niima Yerleşkesi'ne, ona on porsiyon teklif eden Plutt'a bir hurda yığınını çekme işini aldığı yere yol aldı. Plutt ağırdan alarak ona koordinatları verdi ama eğer işi başaramazsa diye Rey'in speeder'ını teminat olarak koydu. Rey speederını risk ettiği için yirmi porsiyon isteyerek cevap verdi.

Rey speederıyla kaza yapmış bir quadjumper'ın olduğu ortaya çıkan bölgeye seyahat etti. Uzay çekicisinin yanında yatan bir happabore buldu. Plutt'ın, onun başarısız olmasını planladığının farkına vararak, Rey yaratığı hareket ettirmeye çalıştı. Onu itmeyi denedikten sonra, Rey happaboreun burnunu tıkayan bir şey yüzünden nefes almakta zorluk çektiğini fark etti. Kendisini hazırlayarak, Rey yaratığın burnuna göz attı ve genzini engelleyen bir makine parçası buldu.

Happaboreun yapışkan maddesinden kurtulduktan sonra, Rey speederıyla uzay çekicisini Niima Yerleşkesi'ne çekmeye çalıştı fakat makine çok ağırdı. Rey'in şansına, minnettar happabore ona makineyi Unkar'ın Rey'e kızgınca yirmi porsiyon vediği Niima Yerleşkesi'ne geri çekmesine yardım etti.

Ghtroc 690'ı Tamir Etmek

ReysDiscovery.jpg

Bir noktada, Rey bir savaş gemisini yağmalarken bir kum fırtınası onu Hellhound İki'ye, fırtınanın bitmesini uçuş simülatörüyle pratik yaparak beklemeye karar verdiği yere çekilmeye zorladı. Ertesi gün, Teslim Standı'nda Plutt ile yiyecek için takas yaptıktan sonra, speederını Crackle'a çarpmış bir yıldız gemisinin omurgası olan Spike'a tırmanmaya karar verdiği Yıldızgemisi Mezarlığı'na sürdü. Oturduğu yerden, yakından inceleyince el değmemiş bir Ghtroc 690 hafif yük gemisi olduğunu fark ettiği, bir gemi gözüne ilişti.

Hurda için geminin içine bakmaya karar vererek, yiyecek buldu ve daha önemlisi reaktör çekirdeğinin hala işler durumda olduğunu keşfetti. Bütün geminin Plutt'a parçalarından daha değerli olduğunu fark ederek, gemisini diğer hurdacılardan saklamak için kullanabileceği panelleri bularak gemiyi satabilmek için üzerinde çalışmaya karar verdi. Dışarıda karanlık olunca, Rey geceyi gemide harcamaya karar verdi.

Gemiyi tamir etmek, yemek için takas edeceği parçaları gemiyi tamir etmek için kullanması ve normalden daha fazla aç kalması anlamına geldiğinden zordu. Bazı parçaları Plutt'a vermeme kararı Rey'e bunu soran hurdacılar Devi ve Strunk'ın dikkatini çekti. Rey onlara bir cevap vermeyi reddetti ve diğerleri ona alışılmadık halini tek fark edenlerin tek onlar olmayabileceklerini söyledi.

ReysFirstFlight.jpg

On gün sonra, ikili Rey'i takip etti ve ne üzerinde çalıştığı şeyi keşfetti ve gemi bittiğinde Jakku'dan gitmek karşılığında ona yardım etmeyi teklif ettiler. Rey gemi tamamlandığında onu Plutt'a satacağını söylediğinde Devi ve Strunk onunla bir anlaşma yaptı; gemiyi tamir etmeye tamir edecek ve Plutt'ın onlara verdiğini bölüşeceklerdi.

Başta Rey diğerlerine karşı tetikte olsa da, gece gemide nöbet tutup gemiyi bir grup Teedo'ya karşı korumaya yardım edip güvenilirliklerini kanıtladıklarında onları arkadaş olarak düşünmeye başladı. Üç hurdacı birlikte gemiyi tamir ettiler ve Rey taşıtı, uçuş simülatörü programından öğrendiği becerilerle çölün üstünde uçurabildi. Gemi tamamlandığında, Rey onu diğerleriyle birlikte Niima Karakolu'na uçurdu. Ancak Plutt'la takas yapmak için geminin dışına çıktığı anda, Devi ve Strunk, Rey'i eserini göstermesi için onu hiçbir şeyle bırakarak, gemiyi çaldılar ve gezegenden kaçtılar. Daha sonra o gece, uçuş simülatöründe yeteneklerini test etmek için geri dönmeden önce, Rey yıpranmış bir stormtrooper kaskındaki göz merceklerini yumrukladı.

Bir Teedo'yu Kurtarmak

"Onu bana ver... Daha şimdi hayatını kurtardım."
―REY, TEEDO'YA

Teedo Luggabeast.png

Bir zaman sonra, Rey stormtrooper kaskındaki göz merceklerini bir çift koruyucu gözlük olarak tasarladı. Bu gözlüğü oldukça parçalanma tehlikesinde olan bir Yıldız Destroyer'ına girdiğinde kullandı. Etrafa saçılmış yararlı olabileceğine emin olduğu parçalarla dolu bir oda bulduktan sonra, gemiye bağlı bir parçayı fark etti. Ancak onu sökmeye çalışması üzerine, oda ve tüm gemi baskı belirtileri göstermeye başladı. Parçayı yerinde bırakmaya karar verdi fakat kendisine silah tutan bir Teedo tarafından köşeye sıkıştırıldı. Teedo, gemiye bağlı değerli parçayı fark etmeden önce Rey'e zulasını teslim etmesini emretti. Rey onu uyarmaya çalıştı fakat Teedo çeldirilemezdi. Başarılı bir şekilde parçayı gemiden ayırdıktan sonra, oda Teedo'yu da bu süreçte bayıltarak dengesizleşmeye başladı. Rey ayrılmış parça dahil bütün eşyalarını topladı ve dışarı koşmaya başladı. Ancak Teedo'nun ızdırap sesleriyle geri koştu, onu kaldırdı ve dışarı doğru koşmaya başladı. Geminin parçalanmış bir parçasını kendini ve Teedo'yu parçalanan Yıldız Destroyer'ından güvenliğe kaymak için kullandı. Daha sonra Teedo uyandı ve Rey'in zulasını ele geçirdi. Ancak Rey daha henüz hayatını kurtardığını belirterek ve adil bir anlaşma sunduğunu söyleyerek zulasını geri istedi. Teedo gönülsüzce geri verdi ve Rey speederıyla uzaklaştı.

Unkar Plutt'ı Kurtarmak

Concession Stand.png

Rey eski bir gemide hurda arıyordu ama sadece bir çift comlink buldu. Daha sonra bir ses duydu ve gemide yalnız olmadığının farkına vardı. İki kişi etrafını sardı ve comlinkleri onlara vermesini talep etti. Rey reddetti ve bunun yerine onlara saldırdı. Rey yanlışlıkla zincirleme bir reaksiyona neden oldu ve gemi patlamaya başladı. Herkes kaçmayı başardığı anda, gemi gizemli insanların speederıyla birlikte patladı. Rey onları orada mahsur bırakarak speederıyla gemiden uzaklaştı. Niima Karakolu'na geri geldiğinde bir şeyin yanlış olduğunu fark etti. Crusher'a sordu ve o Zool Zendiat adlı bir dünya-dışı ve çetesinin Plutt'ı aldığını söyledi. Rey, Memur Zuvio'ya nedenini sordu ve o da Zendiat'ın Rey'in iki hafta önce Plutt'a sattığı bir J9 droidini aradığının konuşulduğunu söyledi. Daha sonra Gabrodin Krynodd ortaya çıkarak kendisinin yeni çöp kralı olduğunu ve artık kendi adamlarının Zuvio yerine adaleti sağlayacağını söyledi. Bobbajo Krynodd'un yanından geçtiğinde, Gabrodin ona vurdu ve biraz saygı göstermesi gerektiğini söyledi. Rey yaşlı adama kaçan yaratıklarını yakalamada yardım etti. Teşekkür olarak yaşlı adam ona birkaç tane mısır gofreti verdi. Krynodd'un Plutt'tan bile daha kötü olacağının farkına vararak, onu kurtarması gerektiğine karar verdi. Evine geri döndü ve daha fazla azık için temizleyip satacağı J9 droidinin kafasını inceledi. Daha sonra Plutt'ı bulmak için geceye doğru yola çıktı. Dışarıda, Kelvim Ravine'de Parçalayıcı Yırtıcılar'ı duydu ve Plutt'ın lokasyonunun orası olup olmadığını görmek için oraya gitmeye karar verdi.

Rey Plutt'ı yere bağlı, Zendiat'ın çetesi tarafından çevrelenmiş olarak buldu. Daha sonra yanında getirdiği comlinklerden birisini bir bloggin sesi yapmak için kullandı. Rey saldırdı ve Zendiat dışında herkesi hakladı. Sonra Plutt'ı tutan bağları çözmeye çalıştı. Bunun yerine elektrik şoku yedi. Zendiat'ın çetesi tarafından çevrili, Rey ilk başta Plutt'ın yakalanmasına neden olan J9 droidinin kafasını çıkardı. Rey kendisini ve Plutt'ı salmaları karşısında onlara kafayı vermeyi teklif etti. Zendiat neden sadece onları öldürüp kafayı alamayacağını sordu ama Rey nedenini göstermek için droidin kafasını gökyüzüne attı. Bu sırada Plutt'ı serbest bıraktı ama Plutt onu itti ve droidin kafasını aldı. Daha sonra Rey'in mısır gofretlerini alıp Parçalayıcı Yırtıcılar'ın onlara saldırması için Zendiat'ın çetesinin üzerine attı. Yırtıcılar saldırdı, Rey ve Plutt kaçtılar fakat Rey droidin kafasını Zendiat'ın çetesine fırlattı.

Plutt kızgınca neden bunu yaptığını sorarak kafanın içinde bir hazine haritası olduğunu duyduğunu sordu fakat Rey ona hafızasını kontrol ettiğini ve hafızanın boş olduğunu söyledi. Rey'in speeder'ıyla Niima Karakolu'na geri gittiler ve Rey Plutt'a Krynodd'un işini devraldığını söyledi. Vardıklarında, Plutt Rey'i düşünmeden kızgınca gitti. Ertesi gün, Rey uyandığında, evini dışında en az 30 azık dolu bir sandık buldu ve Rey Plutt'ın düşündüğü kadar kaba olmadığını düşünmeye başladı.

Görünümler

SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler
  • Star Wars: Galaxy of Heroes
  • Star Wars: Force Arena
  • Star Wars Battlefront II
  • Darth Vader (2017) 25 (Yalnızca dolaylı bahsedilme)
  • Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "A World Between Worlds" (Sadece ses)
  • Star Wars: Starfighter Missions
  • The Rise of Kylo Ren 4
  • Before the Awakening (İlk görünüm)
  • "Rey's First Flight"—Galactic Adventures Storybook Collection
  • IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller.png "Better the Devil You Know, Part I"—Star Wars Adventures 1
  • IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller.png "Better the Devil You Know, Part II"—Star Wars Adventures 2
  • ForcesOfDestinyLogo-Dplus.png Star Wars: Forces of Destiny – "The Happabore Hazard"
  • Forces of Destiny: The Rey Chronicles
  • ForcesOfDestinyLogo-Dplus.png Star Wars: Forces of Destiny – "Run Rey Run"
  • "Destroyer Down"—Star Wars Adventures: Destroyer Down
  • Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor
  • Star Wars: The Force Awakens novelization
  • Star Wars: The Force Awakens sesli kitabı
  • Star Wars: The Force Awakens: A Junior Novel
  • Star Wars: The Force Awakens: A Junior Novel sesli kitabı
  • Star Wars: The Force Awakens Graphic Novel Adaptation
  • The Force Awakens Adaptation 1
  • The Force Awakens Adaptation 2
  • The Force Awakens Adaptation 3
  • The Force Awakens Adaptation 4
  • The Force Awakens Adaptation 5
  • The Force Awakens Adaptation 6
  • The Force Awakens: Rey's Story
  • The Force Awakens: Finn's Story
  • The Force Awakens hikaye kitabı
  • The Force Awakens Read-Along Storybook and CD
  • The Force Awakens Golden Book
  • Rey to the Rescue!
  • "A Friend for Rey"—5-Minute Star Wars Stories
  • Finn & the First Order
  • Finn & Rey Escape!
  • Lightsaber Rescue
  • Rey Meets BB-8
  • Rolling with BB-8!
  • BB-8 on the Run
  • Star Wars: Forces of Destiny—Rey
  • ForcesOfDestinyLogo-Dplus.png Star Wars: Forces of Destiny – "Sands of Jakku"
  • ForcesOfDestinyLogo-Dplus.png Star Wars: Forces of Destiny – "BB-8 Bandits"
  • Forces of Destiny: Daring Adventures: Volume 1
  • Star Wars Galaxy of Adventures logo.png Star Wars: Galaxy of Adventures – "BB-8 - A Hero Rolls Out"
  • Han & Chewie Return!
  • "Rathtars on the Loose!"—5-Minute Star Wars Stories
  • ForcesOfDestinyLogo-Dplus.png Star Wars: Forces of Destiny – "Tracker Trouble"
  • Chaos at the Castle
  • "Mission to Maz"—5-Minute Star Wars Stories Strike Back
  • Join the Resistance: Attack on Starkiller Base
  • ForcesOfDestinyLogo-Dplus.png Star Wars: Forces of Destiny – "Perilous Pursuit"
  • The Fight in the Forest
  • "The Fight in the Forest"—5-Minute Star Wars Stories Strike Back
  • C-3PO Does NOT Like Sand! (Sadece bahsi geçti)
  • Galaxy's Edge: Black Spire (Sadece bahsi geçti)
  • A Call for Heroes (Sadece resim)
  • Captain Phasma 1
  • Direniş Çağı - Rey 1
  • IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller.png ""—Star Wars Adventures Ashcan (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • Star Wars: Bölüm VIII Son Jedi
  • Star Wars: The Last Jedi: Expanded Edition
  • Star Wars: The Last Jedi: A Junior Novel
  • The Last Jedi Read-Along Storybook and CD
  • The Last Jedi: Rey's Journey
  • The Last Jedi: Rose and Finn's Secret Mission (Hologramlarda görüldü)
  • The Last Jedi Adaptation 1
  • The Last Jedi Adaptation 2
  • The Last Jedi Adaptation 3
  • The Last Jedi Adaptation 4
  • The Last Jedi Adaptation 5
  • The Last Jedi Adaptation 6
  • Star Wars: The Last Jedi Graphic Novel Adaptation
  • Chewie and the Porgs
  • IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller.png "Life Lessons"—Star Wars Adventures 26
  • IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller.png "Tales from Wild Space: The Best Pet"—Star Wars Adventures 5
  • ForcesOfDestinyLogo-Dplus.png Star Wars: Forces of Destiny – "Porg Problems"
  • Poe Dameron 26
  • Poe Dameron 27
  • Poe Dameron 28
  • Poe Dameron 31
  • Resistance Reborn
  • Allegiance 1
  • Allegiance 2
  • Allegiance 3
  • Allegiance 4
  • Choose Your Destiny: A Finn & Poe Adventure (Sadece bahsi geçti)
  • Spark of the Resistance
  • IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller.png "Squad Goals"—Star Wars Adventures 31
  • Pirate's Price (Sadece bahsi geçti)
  • Resistance Heroes
  • Journey to Star Wars: The Rise of Skywalker: The Resistance
  • Star Wars: The Ultimate Pop-Up Galaxy
  • Star Wars: Galaxy's Edge
  • GalaxysEdgeLogo icon.png Star Wars: Galaxy's EdgeRise of the Resistance (Hologramlarda görüldü)
  • Star Wars: Galactic Starcruiser
  • "Black Spire: Return to a Shattered Planet"—Galaxy's Edge: Black Spire (Sadece bahsi geçti)
  • IDWAdventures2020LogoSmaller.png "The Obstacle Course, Part 1"—Star Wars Adventures 1
  • Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi (Skywalker olarak ilk tanımlanışı)
  • Star Wars: The Rise of Skywalker: Expanded Edition
  • Star Wars: The Rise of Skywalker: A Junior Novel
  • Star Wars: The Rise of Skywalker Graphic Novel Adaptation
  • The Rise of Skywalker Adaptation 1
  • Star Wars: The Galaxy Needs You
  • This is Rey

Canon dışı görünümler

  • Disney Infinity 3.0
  • LEGO Star Wars Movie Short (2015 Episode 12: Rey's Speeder)
  • The Resistance Rises mini logo.jpg LEGO Star Wars: The Resistance Rises – "Rey Strikes Back"
  • AllStarsLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: All-Stars – "Scouting for Leia/A Mission with Maz"
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens
  • Star Wars: Puzzle Droids
  • AllStarsLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: All-Stars – "Rolling with BB-8/Resistance on the Run"
  • Fortnite X Star Wars
  • LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
  • The Sims 4 Star Wars: Journey to Batuu
  • Disney Magic Kingdoms
  • The LEGO Star Wars Holiday Special

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded
  2. Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary, Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor zamanında Rey'in on dokuz yaşında olduğunu belirtiyor. Star Wars: Galaksi Atlası'na göre YSS 34'te yer alan film, Rey'in YSS 15 doğduğunu gösteriyor.
  3. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary, Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi olaylarını Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor olaylarından bir yıl sonrasına yerleştiriyor. Star Wars: Galaksi Atlası, The Force Awakens olaylarını YSS 34'e yerleştirdiğine göre Rey'in Exegol'daki ölümü ve dirilişi YSS 35'te yaşanmış olmalı.
  4. 4,0 4,1 StarWars-DatabankII.png Rey (yedek bağlantı)
  5. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary
  6. Star Wars: The Force Awakens: Head-to-Head
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor
  8. 8,0 8,1 Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi
  9. 9,0 9,1 Star Wars: Bölüm VIII Son Jedi
  10. Star Wars: The Rise of Skywalker: A Junior Novel
  11. Star Wars Battlefront II
Advertisement