"Bir diğer askeri işgal Ryloth'un özgürlüğünü sağlamaz. Sizce ne kadar zamandır savaşıyorum, Usta Jedi."
―Cham Syndulla, Mace Windu'ya — (ses)Dinle (Dosya bilgisi)[kaynak]

Twi'lek türünün ana gezegeni olan Ryloth, Dış Halka Bölgeleri'ndeki Ryloth sisteminde bulunmaktaydı. Yağmur ormanlarıyla, mesalarla, vadilerle ve volkanlarla dolu olan Ryloth'un arazisi bölgeden bölgeye değişkenlik gösterirdi. Atmosfer olarak ise hem Twi'lek türü için hem de insan türü için nefes alınabilecek bir atmosfere sahipti. Gezegenin Ekvatoru tehlikeli yırtıcılarla dolu olan bir ormanla kaplıydı. Çeşitli ve tehlikeli arazi göz önüne alındığında, Twi'lek türü yeraltındaki daha güvenli olan mağaralarda yaşıyordu.

Tasvir

Bir çift gutkurr

Sıcak bir yaşam yatağı olarak adlandırılabilecek olan Ryloth, nemli ve sıcak bir gezegendi. Gezegenin yüzeyi, Jixuan çölü gibi çölleri, kayalık çorak arazileri, yörüngeden görülebilecek[8] kadar büyük yoğun yağmur ormanlarını ve mesalar gibi çöl bölgelerini içeriyordu.[1] Gezegenin gutkurr türü için üreme alanı görevi gören kısmı Jixuan çölünden biraz uzakta bulunmaktaydı.[8]

Tarih

Erken tarih

Ryloth, nüfuzlu Twi'lek türünün ana gezegeniydi ve bu nedenle önemli bir dünyaydı.[8] Gezegen ve gezegen halkı, köle iş gücünün mal üretmek için[8] kullanıldığı baharat ticareti açısından kilit bir dünya olarak hizmet ettikleri için yüzyıllar boyunca Huttlar ve onların suç işletmeleri[17] tarafından sömürüldü.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar